Hoofdsponsor

1/16 Kleine staf Napoleon [DONE]

Heel mooi werk, moet ik zeggen. En ook, complimenten aan mannen als Erwin en Xavier die bij zo'n prachtig werk opbouwende kritiek willen en durven te geven; het niveau zal er alleen maar nog hoger van kunnen worden.

Gefeliciteerd met het eindresultaat.
 
Dank voor mooie reacties en bedankt voor alle steun en ik hoop jullie te zien zaterdag om toch te bedanken voor jullie hulp en goede raad ook Jan die er als eerste was om te helpen maerlandt marnic stevend erwin en nog de aliassen die ik niet ken.
voel de vooruitgang waardoor het aangenamer word om aan iets te beginnen.
roy bedankt ook al ben je geen figuren man het siert ons dat we bij elkaar kijken en leren want auto's en diorama's moet ik nog leren maar de details waar jullie mee omgaan vraagt veel kijken lezen en proberen en er zijn maar 24 uren op een dag he.
Toch amuseer ik me rot en dat blijft toch het voornaamste.
welgemeende groeten. Pascal
 
Het zal zaterdag zoals gewoonlijk weer een prachtige dag worden,daar ben ik wel zeker van.
Morgen na 6 maand Tenerife terug naar huis en dan het prachtige vooruitzicht om de collega bouwers/schilders en intussen ook enkele goede vrienden te ontmoeten....wat een gezellige terugkomst in Belgenland.
Ik kijk er al naar uit !
 
Ik zal blij zijn u te ontmoeten. intussen probeer ik maar wat voor het nog wat op te vullen maar dat is napoleon he zeg die wil niet te veel op zijn tafel he
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Wow net echt ik heb zo eentje in het echt een replica maar schiet echt met loden bollen zelfs de mal om de kogels te gieten heb als iemand intersse heeft stuur me gerust een pb
Marc
 
Wat je eventueel ook nog kan doen, is een beetje stro op de grond strooien. Vroeger werd dit namelijk gedaan om de vloer proper te houden... Alles werd nu en dan uitgemest en vervangen door vers stro...
Of toch minstens een beetje stof/zand op de vloer, zou al een realistischer beeld scheppen...
 
Hier ga ik even op inpikken.
Bij het "gewoon" volk en al beter bij zij die het zich konden permitteren werd inderdaad wit zand gebruikt om de vloer proper te houden. Wit zand nam vuil in zich op (vergeet niet dat de straten toen niet echte bestrating hadden en dikwijls open riolen waren) en het hielp om de stenen te schuren. Bij houten of parket vloeren bond men toen een soort slippers aan, zeg maar glijders, om tegelijkertijd het parket te boenen.
Onze Napoleon was de grote baas (niettegenstaande hij klein van gestalte was) en hij duldde geen lage officieren om hem heen. Deze moesten eerst rapport uitbrengen aan hun oversten die dan op hun beurt weer verslag uitbrachten aan de baas.
Het lijkt mij dan toch ietwat overdreven om geweren rond zijn tafel rond te laten slingeren of ze te laten vast houden door een hoger officier. Om die reden lijkt de rugzak en geweer mij ook overdreven en ietwat onrealistisch.
De fles op de tafel vind ik dan weer goed. Of je maakt er een kaars van of je behoud de fles en plaatst er wat bekers rond. Een schaal met brood of fruit zou ook niet misstaan.
Wat onze man dan in zijn hand moet houden weet ik niet. Een andere fles? een brief? een opgerolde landkaart? een kruik met een oor?

Ter verduidelijking: dit zijn maar ideeën, ik ben geen Napoleon kenner alhoewel ik toch iets van die periode af weet gewoon uit gezonde interesse in geschiedenis.
 
Ik zit hier werkelijk met een bak popcorn achter het scherm mee te genieten. Dit is precies hoe ik een perfect bouwtopic zie: een prachtige bouw met prachtige schilderingen en daarover opmerkingen die de bouw eventueel op een nog hoger niveau zouden kunnen tillen. Veel beter dan de befaamde oeh's en aah's. Pascal kan hier nu iets mee doen, of niet; een alternatieve uitleg vinden, of niet.

Maar zo helpen we elkaar naar dat hogere level. Geweldig, dit forum is goed op weg!
 
Voor mij is hij definitief af en mag het bij afgewerkte stukken onder wat laat ik de moderators hun gang gaan want ben er niet in thuis.
Roy: dit is de reden waarom ik me hier op aangesloten heb om bij te leren en het brengt me naar hogere prestaties onmiskenbaar en ben daar dankbaar voor.
Erwin Het is een misvatting dat napoleon klein was ik dacht 1.69m of 1.70 wat toch niet klein is
Generaal Ney was een grote mens die ging tegen de 2m en dan is napoleon klein. het gezegde kleine korporaal werd meer gebruikt door soldaten als zij respect hadden voor hun officieren.
Ik heb rekening gehouden dat Napoleon niet direct bereikbaar was voor lagere officieren en soldaten toch dit diorama is in zijn beginjaren daarom figuur Nap. met jong gezicht
Nochtans en dat zal je zaterdag zien dat de shako van fuselier gouden palmen heeft en dat hij dus kapitein is alsook de huzaar is ook kapitein.
Murat was zelf kapitein in het begin en je kon als kapitein zeker bij de staf behoren.
zelfs lagere officieren konden in de staf behoren maar die waren uit de adel en hoopte zo snel mogelijk te promoveren wat gewoonlijk ook gebeurde.
De sergeant van de grenadiers is niet op zijn plaats maar er zijn 2 officieren waar hij de kaart kan aan afgeven en normaal gebeurt dit buiten maar hier gaan we dan een beetje onze fantasie gebruiken He
In tijd van gevecht zal hij zich niet storen aan een geweer en rugzak als hij ergens een boerderij binnenspringt met zijn staf om situatie te bestuderen( ik hoop dat ik hiermee wegkom .).
de kaart de bekers is een uitstekend idee en ga er werk van maken.
beyond: inderdaad miste het geheel iets en heb aan alles gedacht behalve zand en stro.
Marnic : ik kijk ernaar uit want heb ook 1/72 klaarliggen maar geen inspiratie
Dus met een beetje kop breken en zoeken ben ik op dit resultaat gekomen en is mede jullie inbreng dit project af voor mij.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Awel, zo vind ik het veel beter, lijkt realistischer.
 
Inderdaad veel beter. Het dio komt veel meer tot zijn recht nu.
Mooie toevoeging , die zelfgemaakte bekers ;)
Applaus
 
Het is niet echt mijn ding om te doen maar wat ik hier zie gaat mijn petje te boven.Gewoonweg prachtig.
Marc S
 
Wauw, mooi afgewerkt Pascal !

Morgen, op de ledendag breng ik je bestelling van Burglar mee ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan