Hoofdsponsor

1/150 Karel doorman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er heel mooi uit, het lijkt wel een kit :D Geeft toch een groot verschil zo'n laag primer.
Die 2 kiertjes aan de voorkant had je al gezien hé ^^

Groeten

Pascal
 
volgens mij heb je vanvoor aan je eiland nog een klein kiertje :D
 
@ Siemen. Lolbroek. ^^

Maar goed in iedergeval weer wat verder gedaan, zowel aan het eiland als aan het schip zelf. Niet veel woorden maar wel plaatjes. Aangezien dit toch nog altijd meer zegt dan woorden.

1_SANY1872.jpg
Het eiland begint nu toch echt vorm te krijgen.

1_SANY1875.jpg
En dan eentje uit een andere hoek.

1_SANY1876.jpg
De kareldoorman heeft een groen dekje. Dan ook natuurlijk de mijne. Nog niet alles is afgewerkt natuurlijk maar dat komt nog wel. Ik zal het nodige nog strak mogen trekken.

1_sany1880.jpg

1_sany1879.jpg

1_SANY1882.jpg

1_SANY1883.jpg

De laatste foto's zijn een beetje donkerder geworden, dit omdat het dek spiegelt in de camera. Toch heb ik mat lak genomen. Die gaf op het proefstukje mooi mat aan, en nu op het dek, ineens glans. wacko

Maar goed. Snel foto's die ik buiten genomen heb, dat is altijd mooier.

De onderkant mag nog in de rode kleur gezet worden, Het is nu nog egaal zwart. Alleen is mijn tape op. Dat gaat heel hard met dit formaat. :s
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er prachtig uit Rik. Applaus

Dit gaat een mooi schip worden alleen jammer dat het niet bij mij thuis komt te staan, maar gelukkig hebben we de foto's nog.:D

Ga je ons nu nog vertellen dat er plasticglas raampjes in het eiland komen en verlichting?:D

Mvg.
 
Dank voor de comments.

Er komen geen plastic raampjes voor. De ramen blijven dus zogezegd open. Maar wel lampjes.

Het probleem met plastic in dit soort kleine raampjes is dat je daar dan een ophoping gaat krijgen van stof uiteindelijk. En dan is dit moeilijk uit de kiertjes te halen. Dus geen plastic ramen. Daarbij het is klein.
 
zeer mooi gelukt,petje af.

Nu nog kleden met de radars en masten enz en het wordt een prachtige toren.
 
Je gaat goed vooruit Rik. Ik kan niet meer zeggen dan de posts hierboven.
Om stof uit kleine plaatsen te krijgen gebruik ik een droog en zacht penseel en dit gaat best goed. Wel best regelmatig doen want anders wordt het inderdaard lastig om het stof eraf te krijgen.
 
Jammer van de foto's, maar zelfs dan, ik vind het een heel imposant stuk, erg mooi.
 
Hoi Rik,

Wat kan ik hier nog aan toevoegen? Eigenlijk niks meer. Alles is reeds gezegd. :D


Prachtig hoor én knap werk wat je hier neerzet. ApplausApplaus


Droop
 
Dank jullie wel voor de complimenten.

De laatste dagen niet zo veel kunnen doen aan de kareldoorman. Ik ben zaterdag naar de Brouwersdag in Schoonhoven geweest. Dit is een reuze goede dag geweest. En natuurlijk wat mensen de hand mogen schudden. Ook met Pascal even de hand kunnen schudden en daar een goed gespreken gehad, voor zover het even mogelijk was. Leuke vent. Daarbij ook gelijk zijn schip even bekeken, en moet zeggen, het orgineel ziet er beter uit dan op de foto. Dus bij deze nog eens de complimenten, dit voor een biginner. Applaus

Verder nog even contact gehad met Pter. Ook een toffe vent. Nog een goed gesprek met hem gehad. En nog een paar goede tips van hem gekregen. Hier is natuurlijk wel even een plaatje van gemaakt. We hebben onze schepen er niet helemaal bij staan, dus ik heb gekozen voor de mooiste waar zijn schip ook goed op staat. :D

1_SANY1887.jpg
Hierbij nog een keer dank Pter voor alle adviezen, ik zal ze zeker ter harte nemen. Worden we alleen maar weer beter van.

1_sany1891.jpg
Tja en dan gisteren mij bezig gehouden met mij gereedschap. Dit stond altijd netjes in de kist. Maar dat ging niet altijd goed he. De kat wil er dan wel eens opspringen. Dan met de deksel open> nu ja alles op de grond enz. enz. arghh

Nu staat alles netjes op mijn werkblad en kan ik dit mooi kwijt zonder dat het veel ruimte inneemt. Simpel maar doeltreffend. En ruimte besparend.

1_SANY1890.jpg
Toch wel iets gedaan, de spanten van de railing zitten aan de buitenkant en kunnen dus letterlijk gezien worden. Dat is net als de catwalk met dat verschil dat deze schuin of taps lopen naar beneden toe.


Dan is dit het resultaat. Zoals je ziet netjes glad, hier en daar iets bij geplamuurd om het mooi stak te krijgen.

Tot de volgende keer weer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier de Pter, mooi om jullie samen te zien :D

Toch ook een zeer mooi schip die hij aan het bouwen is hoor, deze volg ik ook bij onze collega's in het noorden :D

Nu wat uw schip betreft Rik, ik kan er echt niets op zeggen, het is prachtig gemaakt en ziet er knap uit.

Ga zo verder maat
 
De kat wil er dan wel eens opspringen.

1_sany1891.jpg

Ik denk dat de kat zich nu wel twee keer bedenkt voordat hij/zij hierop springd, anders heeft de kat nog maar 8 levens.:D Leuk gevonden Rik.

Mvg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat heb ik een spijt dat ik niet kon komen!!!! :s :s ik mis alle leuke dingen :s
nu effe normaal doen :D ik denk dat de kat niet veel gaat boegeren in de buurt van uw gereedschap :D

en over de Karel Doorman...blijf zo verder doen :D
 
Dat is een flinke klus he,Rik.Al die driehoekjes uitzagen en monteren cute.

Ron.
 
Weer een kleine update, en natuurlijk weer foto's. Daar draaid het toch allemaal om.
Als eerste weer wat onderdelen op het eiland aangebracht. Deze zijn voor de opbouw van de Radars ens. Ook de spanten van de opbouw zit er op. Eindelijk. :D

Ook begonnen aan de schoorsteen. Deze is gemaakt volgens de spantenbouw methode. Dus niet uit een blokje. Dat zou bijvoorbeeld voor de RC een betere wijze zijn. Dit omdat dit veel gewicht scheelt.

1_sany1893.jpg
De aanbouw van de schoorsteen. Dit is natuurlijk nog niet vast gelijmd. Deze blijft er af totdat het helemaal af is.

1_SANY1899.jpg
Nu de spanten klaar zijn, natuurlijk beplanken. Het voordeel hiervan is ook als je een rookgenerator in wilt bouwen dit ook gemakkelijk kan. Ik ga dat niet doen.

1_SANY1901.jpg
En dan het resultaat. Ook zit het platform er nu al op. Deze is nog wel in ruwbouw.

1_SANY1903.jpg
Het resultaat met de verhoging van de schoorsteen. Deze is op dezelfde wijze gemaakt als het onderste deel. Dan ook het eiland weer in de grijze kleur gespoten. Zo zie ik gemakkelijk of alles wel netjes glad is geworden, misschien hier en daar nog wat strak trekken. Het betreft een heel dun laagje.

1_SANY1904.jpg
En nog een plaatje van de voorkant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een klein ,klein beetje schuren,en dan komt het in orde.

ps had je hem beter niet aan de bovenkant opengelaten en dit zwart geverfd zodat je een diepte effect creert
 
Hey Rik,

Ziet er heel mooi uit cute
De kier aan de voorkant heb je ook netjes weggewerkt.
Ga je de schoorsteen nog open maken aan de bovenkant ?
(zoals Newbie ook opmerkte)

Groeten

Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan