Hoofdsponsor

1/35 JS-2 Model 1944 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Famo bedankt voor je reactie, en dat stukje luik is oorlogs schade oftewel simpelweg eraf gestoten en moet nog even terug gezet worden zo ook moet ik nog even een stukje staaf voor het afgebroken machinegeweer terug zetten.

Waarom moet er nu altijd wat afbreken tijdens het verouderen :-)
 
Famo bedankt voor je reactie, en dat stukje luik is oorlogs schade oftewel simpelweg eraf gestoten en moet nog even terug gezet worden zo ook moet ik nog even een stukje staaf voor het afgebroken machinegeweer terug zetten.

Waarom moet er nu altijd wat afbreken tijdens het verouderen :-)

Murphy?:tongue: Maar gelukkig hebben we lijm!
De verwering ziet er trouwens al goed doorleefd uit, wordt een juweeltje Ron.
 
Thnx Swa en wat moet een modelbouwer zonder Murphy :-)
 
Prachtig om dit te zien, Ron. Het is nu al mooi om naar te kijken.-foto-
Kan alleen maar wachten op het eindresultaat.

Mvg, Folkert
 
Ik vind 'm zeer geslaagd, je kan trouwens nog steeds regenstrepen in andere tonen toevoegen, maar ik vind het zo zeker mooi om naar te kijken.
 
Bedankt Guy, nu de werken wat meer op zijn eind gaan lopen vind ik die regenstrepen steeds minder ergerlijk worden ;-)
Wat jij opmerkte over iets meer kleuren dat zal inderdaad kunnen maar dan had ik dat al vanaf het begin moeten doorvoeren want als ik het nu zal doen ben ik bang dat het groen teveel weg gedrukt word.
 
Het eind komt langzaam in zicht.
Nog een paar kleine dingetjes zoals het gereedschap afmaken en alles nalopen om te kijken wat er nog een beetje stof of iets anders nodig heeft.

DSC_8024.jpg

DSC_8025.jpg

DSC_8026.jpg

DSC_8027.jpg

DSC_8028.jpg

DSC_8029.jpg
 
Ziet er goed uit, maar wat is eigenlijk de bedoeling van die witte strepen, heb ik al meer op Sovjet-tanks gezien?
 
De roestaccenten op de beugels geven zovéél extra aan het model, uitlaten lijken zo echt met dat roet en roest, ook het sleepoog rechts vooraan op de fender : mooi man !
 
Ziet er zéér netjes uit,is een juweeltje geworden ;) de tracks zijn geven een realistisch uitzicht!
 
Zeer realistisch model geworden Ron, complimenten.
 
Inderdaad die uitlaten en de beugels, prachtig. Hoe heb je die uitlaten zo gekregen?

Grtz Bart.
 
Sjonge jonge wat een mooi tankje zouden onze noorderburen zeggen. Ik zeg: "prachtig werk man!"

grtz Sherrif aka Dave
 
Thnx mannen en eerlijk gezegd in het begin zag ik het niet echt zitten met de JS maar dat is onderhand wel veranderd nu alles in elkaar steekt :-)

Bart ik heb de uitlaten met diversen roestinten aangebracht met de spons techniek, begonnen met de lichtste kleur en lichtjes telkens met eeniets donkerder kleur verder gesponst.
 
Dank voor de uitleg Ron, terug iets dat ik bij geleerd heb.

Grtz Bart.
 
Ziet er goed uit, maar wat is eigenlijk de bedoeling van die witte strepen, heb ik al meer op Sovjet-tanks gezien?

Ik heb een vermoeden dat dit te maken heeft met de identificatie van de tanks vanuit de lucht.
Er zijn nog andere landen die ook zo'n systeem toepasten :)

mvg

Patrice
 
Prachtig model, petje af :)
Zeer mooi gedaan hoor.

mvg

Patrice
 
IS-2 Turret Markings

Hoi Ron,

Bij deze nog es wat extra info opgezocht omdat ik toch zelf ook het fijne ervan wilde weten.
Volgende komt uit het boek "IS-2 Heavy Tank 1944-73" van Steven J Zaloga uitgegeven door Osprey Publishing.

"Soviet tanks during the Second World War were uniformly painted in very dark green.
In 1944-45, tactical insignia began to be applied more widely, mainly to assist in
traffic control during offensive operations. This IS-2 shows the elaborate markings
sometimes seen towards the end of the war. The white turret bands and white roof
cross were part of an April 1945 agreement between the Red Army and Anglo-American
military leaders to prevent Allied fighter bombers from attacking Soviet Armoured
columns as the two forces met in Germany.
On 29 April 1945, the Soviets found a German tank marked with these insignia, so it
was decided to change the insignia to a large white triangle on the roof and a small
white triangle on the turret sides. However, this second change did not take place
in significant numbers until later in May during the Prague operation.
During the Berlin operation, the white turret cross was the predominant air
identification marking."

Bij deze :) Hopelijk hebben jullie er iets aan. Altijd wel intressant om de details te weten he!

mvg

Patrice
 
Patrice dat de band voor herkenning was dat wist ik dus al, alleen ben ik het vergeten te vermelden toen Walesha erom vroeg.
Jou aangehaalde stukje van Steve Zaloga over deze banden is een welkome aanvulling dus bedankt voor het plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan