Hoofdsponsor

1/35 Jagdpanther Late [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
als derde mogelijkheid kan ik je bluetack aanbevelen. Persoonlijk werk ik er liever mee dan posterbuddies... en het is niet zo temperatuurgevoelig...
 
De werkzaamheden van vandaag.
De Tank heeft zijn eerst kleurje gekregen nl . een mix van Nato Brown (XF 68 ) met beetje Buff (XF 57) en paar druppeltjes Clear (X22) allen van Tamiya. Dan de helft verdund met isopropanol.

Hier en daar niet perfect gespoten maar dat kan geen kwaad. 3/4 wordt toch terug overspoten.

Ik vind dat er hij nu uitziet als een stijf beroesterde bak wat niet de bedoeling is.

De tracks ook al onder handen genomen. Eerst gespoten met Dark Earth van Hobby Color, laten drogen en er dan overgeweest met een ijzeren schuurborstel zodat het tin van de Friuls terug zichtbaar werd. In een later stadium worden ze nog bewerkt met mig pigmenten.

Voor de -foto- heb ik alles terug gemonteerd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende stap : waar het bruin moet blijven afdekken met Jumping Putty en dan kunnen we er de tweede laag opleggen.


Groetjes :wavey::wave::23:


Jean-Marie
 
Ik kijk al uit naar die tweede laag Jeanke (en de daarop volgende ook natuurlijk...).

Mark
 
De constructie van de schurzen is volgens mij fout, ze horen elkaar gedeeltelijk te overlappen zodat er achteraan niks uitsteekt. Kijk eens goed naar de handleiding. Vergelijk met Eduard's versie, er is een klein verschil qua bevestiging maar de voorste en achterste plaat horen bij jou met beide openingen aangehecht te worden, volgens mij.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
@StevenVd : de schurzen zitten inderdaad iets fout. Had mij gebaseerd op de uitsparing voor de schop aan de rechterkant. In feite zouden ze moeten aansluiten op de fender. Nu zitten ze iets te ver naar achter. Probleem is ik krijg ze niet meer los. Schurzen die elkaar overlappen, dat denk ik eigenlijk niet.
 
Mooi spuitwerk Jeanke, toppie. Is het wel mogelijk de achterste schurzen weg te halen, of zitten die ook zo stevig vast? Maar een idee hé, want onderweg verloren ze er de nodige of ze waren zo beschadigd dat ze niet meer bruikbaar waren.
 
@Swa : Heb de hele santeboetiek losgekregen en opgeschoven naar de fenders toe.
 
Jeanke, er zitten 2 gaatjes in die schurzen waar ze over de haakjes moeten passen. Mogelijk moet je de achterste met de voorste omwisselen, maar er zouden geen open gaatjes over moeten zijn. Je zie dat het loskwam, ik hoop dat je bedoelt dat de aparte stukken loskwamen en niet het hele rek, want dan zou het vooraan te ver uitsteken.
 
Mooi werk. Ik zou wel de wielen echt monocolour spuiten, steven ... Eentje olijfgroen, eentje bruin, de rest dunkelgelb .... Alhoewel het me zou verbazen dat er nooit zo gekleurd is in het echt.... dus ja, persoonlijk
 
welkom bij de tankers jeanke, ziet er al indrukwekkend uit ... ga je ook battledamage aanbrengen met of zonder zimmerit ?
 
Netjes gebouwd Jeanke! De Friuls zijn zeker een merkwaardige vordering!

Thierry
 
Hallo iedereen,

Heb een paar dagen niets kunnen posten want mijn computer had de geest gegeven. Ondertussen is hij hersteld en we zijn weer 150 Euro armer :(:(.

Maar ik heb niet stilgezeten. De 3 tone camo is af. Bedoeling was om het groen gedeelte te laten overheersen maar heb een beetje gemengde gevoelens :33: over het reultaat.

De -foto-

attachment.jpg
Met jumping putty de delen die bruin moesten blijven afgeplakt.
attachment.jpg
Dan alles in Dark Yellow gespoten (XF60) een beetje verlichterd met Buff en de delen die geel moeten blijven ook afgeplakt.
attachment.jpg

attachment.jpg
Dan alles in het groen gespoten en de Putty verwijderd. Heb wel een paar foto's van de tussenstappen vergeten te trekken.
De jumping Putty verwijderen was echter niet gemakkelijk. Doordat het redelijk warm is werd de Putty redelijk vloeibaar en het trok draden bij het vewijderen. Oplossing was om de tank een paar uur in de frigo te parkeren en daarna ging het iets gemakkellijker om de putty te verwijderen.

Volgende stap: alles inkleuren zoals de schop en ander gereedschap, de reserve tracks roestig en de uitlaten roestig maken,enz...
Daarna ga ik er een laagje Parket Plus opleggen en de decals plaatsen en dan volgt het leukste maar ook het moeilijkst nl. chippen en verweren.

@Karel47 : Zimmerit komt er niet op en veel battle damage komt er ook niet op omdat het een tank is van op het einde van de oorlog.

Tot de volgende,:wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Mooie move met de fenders Jeanke ! En het spuitwerk zit er prima op. Verder vind ik 'm prachtig gebouwd.
 
Applaus

knap
en ah ... monocolour wielen ;)

Ik hou wel van veel olijfgroen op Duitse "late producties". Je hebt bruin als onderlaag gekozen, maar het ziet er uit als een met historisch correcte groene basislaag (vanaf eind 1944).
 
De camouflage is al zeker in orde. Ik vraag me alleen af of de groene kleur niet wat donker is om mee te starten, als je later nog washes en filters zou gaan toevoegen dan. Of ligt het aan de foto?
 
Jeanke, mooi spuitwerk. En de verplaatste fenders komen nu veel beter over.
 
Hallo iedereen,

@Burglar : het groen ziet er inderdaad wat donker uit op de foto. In het echt is het iets klaarder. Eigenlijk had ik Dark Green van Tamiya (XF61) moeten gebruiken volgens de handleiding maar dat vond ik echt te donker. Daarom heb ik Field Green van hobby color gebruikt.

Ondertussen staan de decals erop en heeft de tank een laagje Parket Plus gekregen. Vervolgens hier en daar gechipt en pinwashes gedaan met Burnt Umber olieverf.

Volgende stap is een filter aanbrengen met Buff.

De-foto-


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Ziet er al zeer geslaagd uit Jeanke.
Benieuwd naar het "filterke"...

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan