Hoofdsponsor

1/35 ICM UNIMOG S 404 KOFFER [ WIP]

ERVARING
Ik ben reeds 62jaar modelbouwer en beschouw mij als gemiddeld
BOUWWIJZE
Out of the box
BOUWBUDGET
Geen extra uitgaven
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
Tips en commentaar altijd welkom
Willy, tenzij er nog iemand met een duidelijk bewijs komt. De unimog 404 met koffer werd door België enkel gebruikt als medische versie.
Voor Pascal, de versie met dieselmotor bestond enkel voor de Batterij ParaCdo.
Alle versies met een andere opbouw zijn eigen fabricaat door de respectievelijke eenheden.
jammer had je graag verder geholpen.

1682611295684.png

Grtx Jan
 
Willy, tenzij er nog iemand met een duidelijk bewijs komt. De unimog 404 met koffer werd door België enkel gebruikt als medische versie.
Voor Pascal, de versie met dieselmotor bestond enkel voor de Batterij ParaCdo.
Alle versies met een andere opbouw zijn eigen fabricaat door de respectievelijke eenheden.
jammer had je graag verder geholpen.

Bekijk bijlage 432459

Grtx Jan
Ik ben toch al wat wijzer geworden Jan . Bedankt voor de moeite. Willy.
 
Bestond dergelijk voertuig niet met een volledig metalen cabine ?


Greetzzzz Modest.
 
Aangezien deze ook nog op mijn lijst staat volg ik deze met plezier 👍😁
 
De versie met volledige cabine is inderdaad de opvolger U1350
Belgian_Army_Unimog_truck.jpg
 
Ik las hier ergens iets over een diesel-versie, maar was het punt van zo'n Unimog nu niet net dat je er zowat alles in kon kieperen die ontvlambaar was ? Of verwar ik met een ander platform ?
 
die MAN was er in mijn legerdienst ook heb daar nog een cursus over gehad in Propsteierwald Duitsland
 
Het chassis
Ik ben begonnen langs de achterkant met de balk van de sleephaak , die heb ik eerst aan de rechterrail gekleefd en goed laten uitharden om een mooie rechte hoek te bekomen.
De cilindervormige tank voor de perslucht heb ik weggelaten. Een mechanieker die vroeger nog het onderhoud van de UNIMOG deed vertelde mij dat de Belgische UNIMOG geen luchtremmen hadden maar hydraulische.
De 1250 Belgische UNIMOG werden geassembleerd bij Mercedes in Mechelen, verschillende versies : troepenvervoer , ambulances en radio .
Dan ook de linkerrail gekleefd en daarna alle dwarsbalken tot voortaan.
Daarna de vering en benzinetanks .
 
Ziet er mooi haaks uit. Goed gedaan Willy dat is dik in orde.
 
Dat ziet er inderdaad netjes uit, zelf kan ik me niet herinneren ooit een ICM-kit gebouwd te hebben dus ben ik wel eens benieuwd naar je mening over de kwaliteit van deze kit. Met welk ander westers (ok, ik bedoel eerder "niet ex-Oostblokland") merk zou je ICM kunnen vergelijken ?
 
Ziet er goed uit, hoewel ik niet echt details kan zien; heb je de uitlaat open geboord?
 
Dat ziet er inderdaad netjes uit, zelf kan ik me niet herinneren ooit een ICM-kit gebouwd te hebben dus ben ik wel eens benieuwd naar je mening over de kwaliteit van deze kit. Met welk ander westers (ok, ik bedoel eerder "niet ex-Oostblokland") merk zou je ICM kunnen vergelijken ?
De kwaliteit van deze kit is magnifiek. Te vergelijken met Mini Art maar geen foto etch. Alles past perfect, uitstekende plastiek en heel veel details. Vergelijken met Revell of Italeri : ICM is van een veel hoger niveau. Ik denk dat Revell deze kit nog zal overnemen. Heb ik ergens gelezen. Ondertussen heb ik op een beurs gezien dat er kits lagen van AK van UNIMOG, een soort Afrikaanse versie. Willy.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan