Hoofdsponsor

1/35 ICM UNIMOG S 404 KOFFER [ WIP]

ERVARING
Ik ben reeds 62jaar modelbouwer en beschouw mij als gemiddeld
BOUWWIJZE
Out of the box
BOUWBUDGET
Geen extra uitgaven
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
Tips en commentaar altijd welkom

Willy

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
3 feb 2020
Berichten
780
Een magnifieke kleine kit van ICM met een myriade van fijne onderdelen die perfect passen .De consistentie van de plastiek is zeer goed. Al de onderdelen kan men gemakkelijk van het kader verwijderen. Ik heb nog geen enkele breuk gehad. De instructies bedragen 28 pagina's met 118 surfaces Soms zijn er verschillende keuzes o.a voor het dak. Er worden 3 Duitse versies getoond maar ik zou graag een Belgische leger versie willen bouwen. Kan er mij iemand helpen met foto's of tekeningen van insignes enz.
 
Welke eenheid wil je weergeven ? aan afbeeldingen kan ik je wel helpen als ik ongeveer weet wat je wilt maken.
 
Als je deze bouwt, blijven enkel de staven, transmissie troepen en medical over. Alle andere hadden de 404 met bach
 
Veel plezier ermee. Lijkt me een mooie doos om ook aan te schaffen :)
 
eenheidsnummers van Belgische eenheden (het nummer dat in de zwarte rechthoek staat)
en de plaats waar ze gelegerd waren voor de eerst grote hervorming.

De rest van de afbeeldingen volgt als je beslist hebt wat je wilt bouwen
 
Geen ambulance maar wel de versie van volgende foto. Welke spiegels? Nog een vraagje over die metalen platen over de ruiten, die sleuven zijn dat openingen voor verluchting? Worden die willekeurig geplaatst? Alvast hartelijk dank voor de info. Willy 20230424_165202_resize_94.jpg
 
De eerste versie die geleverd werden hadden ronde spiegels deze werden in verloop van tijd vervangen door de rechthoekige.
De metalen platen zijn verduistering tegen buiten stromend licht. Ik ben echter niet zeker of Belgische unimogs deze hadden

Unimog 404 met koffer
 
Laatst bewerkt:
Het zegt genoeg te melden dat ik deze kit afgelopen maand ook heb overwogen te kopen. Het onderwerp spreekt me erg aan. Helaas weet ik er te weinig van om je vragen te kunnen beantwoorden. Succes en plezier gewenst, ik volg.
 
Ik heb ooit een setje Belgische kentekens, eenheidsnummers, wapenschilden, nummerplaten en dergelijke kunnen kopen van ATM Authentic Train Models, ref 00.010 op schaal 1/87.
Daar ben je natuurlijk niet veel mee tenzij dat ons clublid Erik (hier Strop96) dit zou kunnen inscannen en laten overbrengen naar 1/72 en/of 1/35.

Die Unimog kits schijnen heel goed te zijn, was hoog tijd dat een producent er eens aan dacht deze uit te brengen.
 
Dit weekend op de beurs van IPMS Moorsele heb ik decals gekocht voor voertuigen van het Belgische leger.
Het merk is Braille Strike. Dit merk heeft er verschillende in hun gamma voor Belgische voertuigen, zowel van tijdens WOII en modern en dit in de schalen 1/72 en 1/35. Op scalemates zijn deze terug te vinden.
Interessante info trouwens over de ABL Unimog :-)
 
Het is nog steeds wachten op de diesel versie.
Veel succes met bouw en volg graag mee.
 
Dit weekend op de beurs van IPMS Moorsele heb ik decals gekocht voor voertuigen van het Belgische leger.
Het merk is Braille Strike. Dit merk heeft er verschillende in hun gamma voor Belgische voertuigen, zowel van tijdens WOII en modern en dit in de schalen 1/72 en 1/35. Op scalemates zijn deze terug te vinden.
Interessante info trouwens over de ABL Unimog :-)
Ik was ook op de beurs in Moorsele . Welke handelaar verkoopt die Braille Strike decals? Willy.
 
Mooi mooi heb er nog mooie herinnering aan , in de kazerne in Arrolsen waar ik als soldaat lag hadden we er eentje en tijdens de strenge winter was ik van wacht en moest al de voertuigen opstarten en de pretigste was de Unimog lekker hoog en droog en goed warm
Heb dit altijd een pittig vrachtwagentje gevonden
Ook suc6 gewenst
Marc
 
Succes met deze kit. Ben niet zo thuis in militaire voertuigen maar het feit dat je er een Belgische versie van maakt heeft wel mijn interesse gewekt. En aan goede referentiefoto's geen gebrek zo te zien :winking: .
 
Willy, ik vrees dat ik je moet ontgoochelen. De 404 met vaste opbouw vind ik niet terug in het Belgische leger, enkel als medical.
Ik heb een deel mensen van de transmissie aangeschreven maar ook nog geen duidelijk antwoord gekregen.
de foto's die ik in mijn bezit heb zijn of Duits of Nederlands.
 
Willy, ik vrees dat ik je moet ontgoochelen. De 404 met vaste opbouw vind ik niet terug in het Belgische leger, enkel als medical.
Ik heb een deel mensen van de transmissie aangeschreven maar ook nog geen duidelijk antwoord gekregen.
de foto's die ik in mijn bezit heb zijn of Duits of Nederlands.
Spijtig, maar toch bedankt voor de moeite. Willy.
 
Heb mij deze ook maar aangeschaft, wel als open versie. :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan