Hoofdsponsor

1/24 Huisje boompje beestje en een VW T1 :) [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Als ik op beurzen / wedstrijden of in fototopics zoals dit foto's zie zoals deze, dan ga ik altijd als eerste mezelf afvragen "kan dit?" Vervolgens denk ik na over hoe de verwering kan zijn ontstaan en of hij dus realistisch kan zijn, want het is maar fantasie he. Mijn inzicht zegt me dat de verwering inderdaad zo kan zijn ontstaan. Ik zal je niet vermoeien met een verdere theorie.

Volgende vraag: is het afwisselend? Ja dat is het. Je gebruikt alle tinten die ik me kan voorstellen, tot zelfs zeer donkerbruine accenten in het hout. Het afbladder-effect en het vaal-effect is bijzonder afwisselend gedaan. Niet altijd gewenst, maar op dit werkstuk (zie vorige alinea) wel.

Laatste vraag: is het effect op zichzelf beschouwd technisch realistisch aangebracht? Wederom ja, het ziet er naar uit dat je chipping fluid of haarlak hebt gebruikt en dat is je uitstekend afgegaan.

Het enige wat ik anders had gedaan is, het blauwe vlekje op de voorgrond (verticale balk midden) weglaten en een paar blauwe vlekjes in de hoeken plaatsen, omdat daar de verwering doorgaans minder snel zal plaatsvinden. Maar nogmaals, het kan best dat een verwering zich toch zo heeft ontwikkeld want het is toch een spel der willekeur. Een plezier om naar te kijken en grote complimenten waard.
 
Het enige wat ik anders had gedaan is, het blauwe vlekje op de voorgrond (verticale balk midden) weglaten

:laugh::laugh: klopt Roy dat vlekje moet nog worden verwijderd zag hem ook ineens opduiken in de foto.
Dit is allemaal met haarlak gebeurd, wat overigens hetzelfde is(of werkt) als de dure chipping fluids heb ik ondervonden uit enkelen testjes.
 
Nee was geen mos Beyond gewoon groene verf maar dat was dus niet zo`n geslaagd idee van mij dus nu deze versie :)
 
O ja als ik een bladzijde terug kijk en vergelijk, moet ik zeggen dat het huidige resultaat toch echt stukken overtuigender is.
 
Hey,

Dat ziet er hier indd overtuigend uit. Haarlak is indd goedkoper dan die toestanden die men kan kopen van bepaalde merken, om dan toch te doen wat haarlak ook doet, een zeer goeie keuze zou ik zeggen.
Het afbladereffect is zeer goed uitgevoerd maar, en dit is mijn persoonlijke mening, zou ik op het blauw aan de randen nog iets meer lichtblauw aanbrengen variërend in zijn intensiteit, dit om de veroudering op dat kleur nog beter te laten uitkomen. Uiteraard, is dit mijn persoonlijk gedacht he....
Het is sowieso al een pracht exemplaar van deur, en zoals Beyond al aangaf, mooie vuil gemaakt.... :) ;)
 
Vandaag het huis er weer even bijgepakt om te kijken of de Citroën H wel onder de luifel paste, niet dus. Gelukkig geen echt probleem omdat dan de transporter daar komt te staan en die past er uiteraard wel onder.

Maar zit met een klein probleempje ik kom er niet uit of ik straatstenen of betonplaten gaat gebruiken op de plek waar het voertuig komt te staan.
Suggesties welkom :)

f4eebbf1827d4c77b66f0abd6c7a3c76.jpg

De luifel zit nog los en is ook nog niet gereed.
 
Beton heeft wel iets "ouds".
Kan je ook mooi onkruid tussen de voegen zaaien :laugh:
 
of zoals vroeger in school, zo'n koer in van die betonnen tegels van 40x40cm... heb je ook heel wat mogelijkheden...
 
Ik zou straatstenen pakken, tenzij je een stuk handels- of industrieterrein wilt weergeven.

Vanwaar het gras daar, trouwens?
 
Tja mogelijkheden zat wat bestrating betreft :O

Roy het is grove belijning tussen de bestrating en gras, de reden voor het gras is om niet een groot vlak met bestrating te krijgen dat vind ik een beetje eentonig om aan te zien.

Ondertussen wel weer een mooi idee opgedaan voor de Citroēn :)
 
Ziet er echt veelbelovend uit ik blijf zeker volgen.
Marc S
 
Hey,

Persoonlijk zou ik ook gaan voor betonnen platen met onkruid ertussen. Waarom, awel, mocht je kasseien gebruiken, wat ook niet verkeerd is natuurlijk, zou het misschien teveel kunnen zijn met de muur achteraan. Teveel aan kleine steentjes.... :)
Beton die gebarsten is met onkruid ertussen speelt meer met, indd, iets ouds. Bovendien kun je dan bleker gaan met je beton wat ten goede komt voor het model, omdat het model dan gaat uitspringen uit je 'vloer'... :) ;)
Is uiteraard mijn gedacht he....:)
 
Goede argumenten Swaken, eerlijk gezegd niet bij stil gestaan dat het misschien een teveel van goede aan stenen kan worden.
Bedankt voor het meedenken, uiteraard Roy, Beyond en Silenoz ook. Morgen even beton bij de bouwmarkt halen :)
 
volg dit al van begin en is mooi aan het worden grt Pascal
 
Deze ook maar eens updaten :)
Ik ben nu bezig met de betonnen vloerplaten en na diversen pogingen eindelijk een resultaat wat mij wel aanstond. Ik ben nu begonnen met het onkruid tussen de platen dus alles nog in een basiskleurtje en nu op zoek waar ik mijn borstel heb gelaten voor de wat langere grassprieten.

Basis is Buff+Wit en daarna met zeer zwaar met water verdunde Vallejo SS camo brown (is die kleur toch nog ergens goed voor) en Dark Rubber de kleur variaties aangebracht.

78cf1f39e561924e65a332f82d051f98.jpg
 
Zéér geslaagde ondergrond Ron, echte verlaten betonnen tegels :laugh:
 
Realistische ondergrond , ziet er prachtig uit ! :)
 
Bedankt mannen :) en we gaan vrolijk verder om de laatse dingetjes te doen zodat deze ook eens af komt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan