Hey Rik, verbluffend mooi gedaan, maar ik heb hier ook een bedenking, namelijk bij de roestaflopers...
Zoals je zelf zegt:
De bedoeling van de roestvlekken is benadrukken dat een woestijnvoertuig ook kan roesten. Dit komt door de hoge luchtvochtigheid die 's nachts aanwezig is in de woestijn. Door de schade aan de verf die het vertoeven in de woestijn met zich mee brengt zullen deze plekken rap roesten.
Groot gelijk!
Maar.... er gaan zich geen of slechts zeer kleine aflopers vormen, daar het vocht zeer vlug verdampt als de zon terug op komt...
Ook zal er geen vocht genoeg zijn om lopers te vormen, eerder druppels die op bepaalde plaatsen voor roest zullen zorgen.
Er zal dus wel roestvorming plaatsvinden, maar het vocht zal niet de tijd hebben om, samen met de roestdeeltjes, lopers naar beneden te vormen.
Wat je probleem met je raampje betreft, probeer eens om je raampje in te smeren met parketverharder/polish.
Ik heb dit gedaan op een voertuig om bewust dit effect te bereiken. De bedoeling van mij was om aangevroren condens op de ramen na te bootsen, met een stukje weg gepoetst door de bestuurder.
Ik heb hiervoor voorzichtig wat CA lijm aan de rand van het raam aangebracht (welke een waas veroorzaakt) en daarna met parket polish voorzichtig wat terug weg gewerkt (daar waar de bestuurder vrij zicht wou hebben om te kunnen zien waar hij moest rijden

)
Hopelijk werkt het ook bij jouw??
Het is niet zo duidelijk te zien op deze foto, maar het is mij wel redelijk gelukt:

PS: voertuigje is slechts enkele cm groot... (1/72)