Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw HMS Victory-De Agostini- schaal 1:84 van Michiel [F!]

  • Onderwerp starter michiel54
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt Rob ! ...kom je eens kijken ? heb je ook een project ? Ik zou zeggen welkom !!
;)
 
Hallo michiel54,
Hier dan eindelijk een reactie van mij.
Je Victory ziet er geweldig mooi uit tot zo ver, je dek is zeer goed geslaagd.
ik vind het persoonlijk jammer van de kleur van je boot maar ja wie ben ik natuurlijk het is ieder zijn eigen menig.

groetjes Charles
 
Hallo Charles , ja ik ben een beetje eigenwijs, ik probeer de geschiedenis van dit schip een beetje te veranderen in mijn eigen fantasie ,..er zijn al zoveel kopies gemaakt en later krijgt het een plaatsje in mijn woning en laat het zonder naam .Trouwens dit model is niet zo perfect als we wel denken. Als ik wroeging krijg kan ik nog altijd een poging doen om het te schilderen . Ik denk niet dat Lord Nelson mij dit kwalijk zal nemen .
;)
 
Wat rudy bedoelt is volgende.
Je lijmt op de zijkant van je dekplanken een zwart tekenpapier.
Als je dan je dekplanken tegen elkaar lijmt krijg je het effect dat er echt een breeuwsel tussen zit.
En bij schuren en lakken blijft dat mooi zitten.
 
Wat rudy bedoelt is volgende.
Je lijmt op de zijkant van je dekplanken een zwart tekenpapier.
Als je dan je dekplanken tegen elkaar lijmt krijg je het effect dat er echt een breeuwsel tussen zit.
En bij schuren en lakken blijft dat mooi zitten.

Juist ja , maar ik vond dat dan wat overdreven en niet echt ''schaalgetrouw '' .

Toch bedankt voor de tip ! ^^
 
Ben nog niet zo lang bezig met de Victory van corel maar op het moment weinig tijd November er weer tegenaan
 
Ik ga mijn model dan toch schilderen in de bekende kleuren( geel/zwart) , vond het bereikte effect met de beits te donker . Nu wacht ik op de bestelde verf. Ondertussen bezig met de onderdelen van het geschut , blokjes en touwen ..echt prutswerk .Hoewel de BH niet overeenkomt met de werkelijkheid , het ''dikke'' touw loopt niet door de achterste hoekogen maar door flankogen ..:dry: dat ga ik dan nog aanpassen .

attachment.php


attachment.php


attachment.php

Het touwtje aan het metalen oog van het blok bevestig ik met een mini paalsteek , lost niet en dan moet ik niet fixeren met sec.lijm .
attachment.php

Ik zou ze moeten schilderen maar deze reeks staan vrij onopvallend opgesteld op een tussen dek .
Eigenlijk een lichtje hier en daar zou ook wel mooi zijn , vooral 's avonds ...eens bestuderen . ;)

Touwtje vastmaken = paalsteek(je)
attachment.php


attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi michiel54

Je geschut ziet er mooi uit, wat een pruts werk en er zijn er best wel een aantal succes er mee.
Ik heb vandaag voor het eerst geverfd met oker.

groetjes
 
heb ik ook gedaan en de gleuven dicht gemaakt en de wieltjes grijs geschilderd
 
Ik heb vandaag de verfset toegekregen , nou ja ! Dat ''oker-geel'' ...is niet echt wat ik ervan verwachte , eerder beige !?
In ieder geval ben ik het schip in de witte grondverf aan het zetten . Misschien terug op zoek naar echt oker-geel zoals ons voorbeeld in Portsmouth. :|
Sommig geschut heb ik terug ontmanteld en in de witte grondverf gezet , de andere op tussendek laat ik zo ,daar ze haast niet zichtbaar zijn .
 
hoi michiel ziet er goed uit .
tog die ijzerdraad rond de blokken is een doorn in het oog :(
zou je dit niet kunnen veranderen en met touw maken het duurt maar even lang om dit er rond te doen en is 1000 x mooier dan die ijzerdraad.

ik had het al eens voorgestelt om er een howto filmpje van te maken maar het is er nog niet van gekomen maar ik ga er volgende week tog eens werk van maken .
 
Met dank ! Maar hoe zit het met Uw resultaat ..En al die anderen ?? Blijkbaar grote vakantie en ergens waar de zon wat meer schijnt !? ;)
Het gaat goed zie ik, Michiel ! Je hebt al heel wat gepresteerd ! Proficiat !
Welk verf heb je besteld?

Mijn Victory wacht op betere tijden kwa gezondheid. Het is me te dierbaar om door medische redenen om zeep te helpen !
Groetjes, John
 
@ John : Bedankt , ik heb de verf via ''www.cornwallmodelboats.co.uk''. Scheelt een pak tov. DA. alhoewel ik niet tevreden ben met de tint van het oker-geel !
Ik wens je het beste met de gezondheid !!
;)
 
hoi michiel ziet er goed uit .
tog die ijzerdraad rond de blokken is een doorn in het oog :(
zou je dit niet kunnen veranderen en met touw maken het duurt maar even lang om dit er rond te doen en is 1000 x mooier dan die ijzerdraad.

ik had het al eens voorgestelt om er een howto filmpje van te maken maar het is er nog niet van gekomen maar ik ga er volgende week tog eens werk van maken .

Ja , dat heb je als je de BH ''stipt'' volgt . Waarom die het voorschrijven met de ijzer draad ?? Maar vermits het benedendeks is en je het niet kan merken ( zonder tandartsspiegeltje ) laat ik het zo > bovendeks , ttz. daar waar je het geschut kan zien zal ik het doen met touwtjes , als ik er kan vinden die niet al te 'pluizig' ogen !
;)
Onderstaande foto : wat zie je nog van het tussendek geschut ??
attachment.php


Ben nog eens gaan neuzen bij de originele en merk dat bij het bedoelde geschut de blokken vast zitten aan de wand met een metalen haak in een oog , dat is dan wat de fabrikant tracht na te bootsen met die ijzerdraad .

attachment.php


attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan