Hoofdsponsor

1/24 Hawker Typhoon 1/24 airfix [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Nog een kleine update,

Motor is afgewerkt en ik moet zeggen dat Airfix hier tot nu toe prima werk heeft geleverd.
De pasvorm is quasi perfect.

Onderkant.
7aydRX.jpg

Hier nog zonder radiator en luchtfilter.
UoZywk.jpg
h8O0iA.jpg
i4zACt.jpg

En met.
bEHHfl.jpg
M1NGSj.jpg
Sd2QyD.jpg

Zal nu wat langzamer gaan want we moeten terug aan het werk:|

Grtz.

Luc8)
 
Inderdaad super zal bijna zonde zijn om er nog meer omheen te bouwen.
 
Mooi, Lucske. Let goed op bij de handleiding, er staat in de inleiding iets belangrijks over welke onderdelen je moet gebruiken als je de cowling open of dicht wil bouwen. Het heeft iemand anders die de inleiding niet las hoofdbrekens bezorgd bij de passing achteraf.
 
Let goed op bij de handleiding, er staat in de inleiding iets belangrijks over welke onderdelen je moet gebruiken als je de cowling open of dicht wil bouwen. Het heeft iemand anders die de inleiding niet las hoofdbrekens bezorgd bij de passing achteraf.

Bedankt voor de waarschuwing Steven.

Gelukkig heb ik die bewuste topic ook gezien want ik lees die uitleg vooraan in het bouwplan zelden:$ maar heb dat nu wel gedaan.
Mijn bedoeling is om de linkerkant alleen open te houden, toch heb ik alles geplakt aan de rechterkant ook.
De onderdelen zijn in het bouwplan keurig aangeduid dus als het niet past weet ik waar er geknipt en gefreesd moet worden.

Grtz.

Luc8)
 
Wat een prachtig gedetailleerd model! Ik meen zelfs een lasnaad te zien op de radiateur?

Een gewaarschuwd mens telt voor twee: let op de gietnaadjes op sommige plekken, ik weet niet of het uiteindelijk te zien is en of ze er al dan niet op horen, maar ik meen er hier en daar een paar te zien.
 
let op de gietnaadjes op sommige plekken, ik weet niet of het uiteindelijk te zien is en of ze er al dan niet op horen, maar ik meen er hier en daar een paar te zien.

Klopt Roy,

Dat is tot hier het enige nadeel van deze kit, heb er heel wat verwijderd maar blijkbaar nog enkele gemist
Op een close up foto zie je natuurlijk alles, heb net eens gecheckt en met het blote oog moet je al hééél goed kijken dus dat valt mee

Grtz

Luc8)
 
Hmm het is schaal 1/24. Laat ik er dat van zeggen.
 
ik kom af en toe piepen bij jullie vliegtuig bouwers , ik geniet van jullie kunstwerken , maar reageer niet omdat ik er niks van ken maar nu kan ik me toch niet inhouden , zulke details !!!! Man man chapeau kerel , en blijf nu terug in stilte verder genieten . :ohmy:


grt Nicolas
 
Bedankt jongens,

En die FB pagina ga ik toch eens goed bekijken;)

Grtz.

Luc8)
 
Kleine update op de laatste dag van het jaar;)

En toen waren de koperen hispano's klaar maar kwam er wel een probleem aan het licht:@
Een ferm verschil in diameter:$
ijGaBv.jpg
coslVq.jpg

Maar dat lossen we later wel op.

Schieterkes op hun plaats.
Q9quag.jpg
QQnWzs.jpg

Vleugels.
aYE8zn.jpg
cOCAVt.jpg

Links blijft open en rechterkant wordt dichtgemaakt.

Tot de volgende.

Grtz.

Luc8)
 
Prachtig detail :ohmy:

Kan je die uitsparingen voor de Hispano's niet uitvijlen?
Zo te zien is de wand aan de dikke kant, maar heb je ruimte genoeg indien de wand dunner zou zijn...??
 
Thanks,

Kan je die uitsparingen voor de Hispano's niet uitvijlen?

Dat zou een optie zijn Beyond maar ik denk dat de wand wel erg dun wordt dan.
Ik ga in een volgende stap diegene welke er nu op zitten een stuk afknippen en van de koperen het topje afknippen en vooraan in lijmen.
Dan de hele hap dichtmaken en jullie zullen de enigen zijn die weten wat er in zit:laugh:

Grtz.

Luc8)
 
Prachtige update op deze laatste dag van het jaar😉 een mooiere afsluiter is er niet,de koper lopen geven deze mooie jongen een top meerwaarde😉...
 
Oeps:$

Ik wist niet dat het al zoooo lang geleden was dat ik hier nog eens een update plaatste.

Momenteel ligt het bouwen zo goed als stil wegens tijdgebrek, ik heb echter in het voorjaar wel het een en ander gedaan.
Helaas zijn daar geen foto's van, iedere keer denken van 'ik neem de volgende keer wel wat foto's' en voor je het weet zit je al een heel stuk verder:huh:

Maar ok, het is wat het is.
Zo staat de Tyffie er nu bij.

uYd7Cn.jpg
8eOJoh.jpg
3zMNMP.jpg

Grtz.

Luc8)
 
Lekker strak spuitwerk.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan