Hoofdsponsor

1/35 Hürtgenwald 1944.

Mijn gedacht,

Ik heb weeral veel bijgeleerd, ik bibber en beef bij de gedachte wat ik ervan terecht ga brengen als ik later aan mijn tankie moet gaan verweren.

Grtz.

Luc :cool:
 
Mijn gedacht,

Ik heb weeral veel bijgeleerd, ik bibber en beef bij de gedachte wat ik ervan terecht ga brengen als ik later aan mijn tankie moet gaan verweren.

Grtz.

Je moet echt gene schrik hebben alleen fantastisch genieten en niet opgeven,het voordeel met olieverf is dat je het lang kan behandelen als je fout zit..😉
Ik heb zelf ook geïnvesteerd in de boeken van Mike Rinaldi dit zijn echt de top boeken ivb werken met olieverf je vind niet alleen hoe je het moet doen maar ook de waarom...
Geniet van de wethering deze is veel leuker dan de bouw zelf...👍

Luc :cool:
 

Bijlagen

  • 20221011_143030.jpg
    20221011_143030.jpg
    163,8 KB · Weergaven: 9
Hier zijn we weer met een kleine update,nog steeds aan het herstellen van corona wat echt wel moeizaam verloopt maar toch weer even kunnen voort werken aan dit diorama..
We zijn verdergaan met de weathering van deze Hummel,we zijn gaan experimenteren met zand we hebben hiervoor zand genomen uit de tuin en even in de microwave laten draaien om er voor te zorgen dat het niet tot leven komt 😉😂 we brengen het zand op de plaatsen waar het kan blijven liggen,met een penseel breng je het in de hoeken om het zand te laten vast te zetten doe ik met producten van Ammo kursk soil deze verdun je met thinner en geeft je gelijk ook de eerste stofkleur deze laat ik een nachtje uitdrogen en ga morgen verder met Ammo dust om af te werken ook deze verdund gebruiken om mooi te blenden...
Verder nog wat verdergaan met chipping van het luikdeksel dat open staat,chipping is volledig met penseel gedaan verdere afwerking zal deze week nog gebeuren...
 

Bijlagen

  • 20221030_214811.jpg
    20221030_214811.jpg
    231,4 KB · Weergaven: 18
  • 20221030_214205.jpg
    20221030_214205.jpg
    334,6 KB · Weergaven: 18
  • 20221030_214518.jpg
    20221030_214518.jpg
    279,1 KB · Weergaven: 18
Ik ben blij dit soort inside tips en trucs te mogen lezen, dat hebben we van jou een tijdje moeten missen. Niemand is te oud om te leren en zo kunnen we hier ook weer het een en ander van oppikken.

Er ligt flink wat zand op die plaat, maar dat lijkt me mogelijk zeker in zanderig terrein waar dito schoenen in hebben vertoefd.

Ik stoor mij al minder dan eerst aan de kleurenmodulatie (ik zou haast zeggen 'kleurenpolarisatie') van de doek, maar dan vooral doordat ik de diversiteit in tonen en kleuren nu interpreteer als vervuiling en kennisgeving dat verschillende delen van de doek voor verschillende doeleinden zijn ingezet. Daarnaast is, zoals de foto met het potje poeder toont, de doek natuurlijk veel kleiner dan het op deze grote foto's lijkt.

Het deksel op de derde foto komt mij hyperrealistisch voor.
 
fantastisch wat een mens kan toveren met wat verf en zand om tot een geweldig een te komen
knap werk
 
En hier zijn we weer we zijn deze week van start gegaan met de andere zijde van deze Hummel,bewust kies ik om alle panelen op verschillende manier te verweren zo blijkt alles er interessant uitzien..
Het paneel hier op de foto's zijn wat minder verweerd ivb erosie en schade zou ik op de zelfde manier te werk gaan als het vorige paneel verliezen we heel wat realisme,hier zitten nu 3 lagen dust op gemengd met donkere en lichte tinten,ook hier werken we steeds van licht naar donker..
 

Bijlagen

  • 20221109_192006.jpg
    20221109_192006.jpg
    159,2 KB · Weergaven: 13
  • 20221109_192034.jpg
    20221109_192034.jpg
    216,4 KB · Weergaven: 13
  • 20221109_192053.jpg
    20221109_192053.jpg
    278,1 KB · Weergaven: 13
Mooi resultaat, is wel veel werk en tijdsintensief

Inderdaad Jan een haardroger helpt wel om het drogen te versnellen en weer verder te gaan,maar op deze manier verweren is zo ongelooflijk leuk ...
Het schilderen en verweren is voor mij veel interessanter dan het bouwen zelf 😉
 
Zo krijg je toch wel een bijzonder realistisch resultaat... verweren is vaak dit, dat, dit weer, dat weer, van alles boven op elkaar zetten, allerlei lagen... en dan een uiterst natuurgetrouw iets produceren. Je zit bij deze bouw weer vergevorderd op dat spoor.
 
Ik kijk altijd met veel bewondering naar die verwering (ook al is het bij sommigen vaak wel een beetje teveel van het goede), omdat ik dat nu eens echt niet kan hé.
 
Goedenavond jongens vandaag even de olieverf opzij gezet en gaan werken met pigmenten ik gebruik hier lichte,middentoon en donkere pigmenten..
Alle tinten bestaan uit 3 andere pigment kleuren die ik zelf samenstel,de pigmenten worden droog op een matt oppervlak gelegd eerst de lichten toon daar boven de middentoon en wat donkerdere toon onderaan ..
Ik fixeer met gewone thinner als de pigmenten nog nat zijn strooi ik weer de 3 tinten boven op om op deze manier de verwering op te bouwen tot ik tevreden ben...
Morgen als deze droog zijn gaan we aan de slag met de olieverf om’verder af te werken...
Zie hier het eerste resultaat ...
 

Bijlagen

  • 20221113_195122.jpg
    20221113_195122.jpg
    171,3 KB · Weergaven: 10
  • 20221113_195202.jpg
    20221113_195202.jpg
    264,7 KB · Weergaven: 10
  • 20221113_195207.jpg
    20221113_195207.jpg
    239,5 KB · Weergaven: 10
Benieuwd wat het gaat geven want die pigmenten accentueren het moddereffect en dat kan je volgens mij op die plaats niet gelijkmatig hebben temeer door de aanwezigheid van de reservewielen die je nog moet aanbrengen.
 
En hier zijn we weer we zijn deze week van start gegaan met de andere zijde van deze Hummel,bewust kies ik om alle panelen op verschillende manier te verweren zo blijkt alles er interessant uitzien..
Het paneel hier op de foto's zijn wat minder verweerd ivb erosie en schade zou ik op de zelfde manier te werk gaan als het vorige paneel verliezen we heel wat realisme,hier zitten nu 3 lagen dust op gemengd met donkere en lichte tinten,ook hier werken we steeds van licht naar donker..
Je bouw en schilderwijze deden mij direct denken aan Mike Rinaldi . Heb eens een workshop van hem gevolgd en heb ook zijn boek Tankart 4 . Fantastisch. Willy.
 
Inderdaad Willy ben ook grote fan van zijn werk,ik volg zijn werk al jaren wat heel leerzaam is ben ook lid van zijn Patreon pagina waar heel wat info en demonstraties te vinden zijn...
 
Mooi , die pigment werken , zeer realistisch vind ik

Greetzzzz Modest.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan