Hoofdsponsor

1/30 Guillow's Spitfire MK-1 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Fred kan je de spanlak bijschuren?
als ik goed kan volgen span je de delen één voor één en snij je het overtollig papier weg maar dan zijn de kopkanten niet bekleed.
is het niet mogelijk om ze rond het stuk te trekken aan één kant is de kopkant ook bekleed of hoe wordt het later de kopkanten afgewerk
of is dit niet haalbaar voor kreuken?
Thx

De kop kanten zijn toch wel bekleed hoor Frank en daar moet je inderdaad wel uit kijken voor vouwen.
Als er vouwtjes zitten kan je die inderdaad, héél voorzichtig, weg schuren.
( je gaat heel snel door het tissue.....)

Fred

Jim het is inderdaad kalkpapier, foutje van mij dus:unsure::unsure:
Ik gebruik gewone houtlijm en spanlak kan je hier bestellen;)

Succes en zie jouw bouw wel tegemoet:D:D

Fred

Bedankt Fred, de bouw zal nog wel niet voor dadelijk zijn , ben aan het knoopjes maken (Bounty) maar je weet nooit het kriebelt ;) nu al allez tot gauw!

De kop kanten zijn toch wel bekleed hoor Frank en daar moet je inderdaad wel uit kijken voor vouwen.
Als er vouwtjes zitten kan je die inderdaad, héél voorzichtig, weg schuren.
( je gaat heel snel door het tissue.....)

Fred

Ok sorry dan zal ik het verkeerd gelezen en gevolgd hebben
dacht dat je het overhangende papier tot aan de rand weg sneed had het zo begrepen in bericht nr 63 (blz5)

Qua stevigheid zal het wel meevallen zolang je de lamp ophangt en er niet tegenaan stoot.
De tissue is zwak en je kan er gemakkelijk door prikken. Als ik het goed begrijp wil je er een lampje inbouwen.
Zoals Walhesa al aangeeft zou je dat met LED moeten doen i.v.m. de warmte en gewicht.
Een spaarlamp lijkt me voor deze te zwaar en zal je echt verstevigingen moeten aanbrengen.
Of het echt handig is om dit als lamp te gaan gebruiken laat ik in het midden ;)

Fred

Er bestaan ook nog andere lampen die je misschien niet direct in de Brico of zo vindt, in onze terrarium hebben we bijvoorbeeld (aangezien het de madam is die er naar vraagt) een Repti-Glow lamp zitten, dit geeft weinig of geen warmte, maar als je er voortdurend onder, naast of voor staat krijg je wel een kleurtje, want dat is een UV-A lamp die nochtans in een gewone fitting gaat.

Oh wat dat betreft, geen goed idee om lang naar zo'n lamp te kijken zonder zonnebril.

Fred, wordt dat model een vliegend model ?

Laatst bewerkt:
In de kit zit een propeller met 2 bladen. Om te vliegen waarschijnlijk prima maar deze wordt statisch.
IMG_1845_zps99d4fcc7.jpg

Aangezien ik een propeller met 3 bladen mooier vind deze zelf gemaakt.
Mal gemaakt van de spinner:
IMG_1848_zpseaf66790.jpg

En deze gedraaid op de draaibank:
IMG_1850_zps666faf28.jpg

De bladen gemaakt van een stukje balsa hout:
IMG_1852_zps8b8dfcf0.jpg

IMG_1854_zps9cb655ce.jpg

Dry-fit op het vliegtuig:
IMG_1865_zps8620cd43.jpg

IMG_1867_zps74edd8b7.jpg

Kijk, daar wordt ik nou blij van:D:D

Fred

ja ik ook fred ziet er heeeeeeeeeeeeel goed uit hoor .

ik heb al veel geleerd van je topic fred en ga nog veel terug komen kijken , doe op het gemakske voort en laat de fotos maar komen

Dag Fred, wat ziet het model er mooi uit.
Ook vind ik de bouw zo interssant, juist omdat het zo kwetsbaar is voordat de spanlak er op zit.

Veel plezier, Ronald

Ja Fred, ik ben blij dat jij er blij van wordt :D:D:D:laugh:.
Anders werd ik het in jouw plaats wel. Mooie schroef die je hebt "gedraaid" (letterlijk).
Prachtige vorderingen. Ik blijf met interesse volgen.

Mark

Dat is een mooi staaltje zelfbouw dat je hier laat zien.
Die schroef en spinner zien er prachtig uit.
Netjes gedaan.

Wauw , dit is echt klasse

mooi uitgelegd allemaal ook , dit is nu wel niet echt mijn tak
maar hier heb ik toch veel bewondering voor
kwam soms eens piepen in je topic ,en je blijf mij altijd verrassen
kwa opbouw en hoe net je werkt ( allez iedereen geeft een overhoopte hobby plaats
tijdens zijn bouwen )

tom

De propellor-bladen zien er heel mooi uit. Maar de spinner mag wat meer diameter hebben, met jouw draaibank kunsten is dat zo gepiept ^^

De propellor-bladen zien er heel mooi uit. Maar de spinner mag wat meer diameter hebben, met jouw draaibank kunsten is dat zo gepiept ^^

Mijn draaibank kunsten :ohmy: nou Pascal na een mast is dit het eerste wat ik probeer met een mal.
Ik ben met die spinner gewoon 3,5 uur bezig geweest:O:O
Toen deze klaar was ...... hmmm, net niet maar voor mij prima hoor!

Fred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan