Hoofdsponsor

Gsm applicatie en foto's

Het lukt me niet om foto's up te laden (attach files), daar waar dit anders wel nog gelukt is enkele posts terug. Nog iemand dit probleem.of ligt het aan mij?
Bij mij zijn ze dan te groot, ik maak ze kleiner en dan lukt het 9 van de 10 keer wel, bijsnijden is vaak al voldoende.

Ik heb zowel op GSM als op pc geen enkel probleem.
Kan wel enkel foto per foto invoegen.

IMG_20210326_143039152_HDR.jpgIMG_20210326_143901711_HDR.jpgIMG_20210326_141907676.jpg

niks geen foutcode wel je voegt bestand toe dat gaat je krijgt het bekende kadertje met de code maar als men op " plaats reactie " drukt gebeurt er niks en je ziet dus ook geen foto

niks geen foutcode wel je voegt bestand toe dat gaat je krijgt het bekende kadertje met de code maar als men op " plaats reactie " drukt gebeurt er niks en je ziet dus ook geen foto
Ok,
dus je gebruikt een link van ergens anders om de foto te plaatsen?
Niet rechtstreeks?

Zonet samen met The--mouse en Pascal test gedaan en alles wat we probeerden werkte zoals het hoorde.
Foto invoegen op gsm. (y)
Foto invoegen op pc. (y)
Foto invoegen via url. (y)
Wel steeds foto per foto.
Aan de instellingen van de software is niets verandert.
En kan hiervoor ook geen instelling terugvinden in de software.

foto per foto werkt inderdaad zoals het hoort,als je klikt op het foto kaderke hierboven, alleen als je links onder op voeg bestand toe klikt, kan je dus meerdere gelijktijdig selecteren, alles gebeurt, alleen zie je op het laatste geen afbeelding maar een leeg kadertje.
1745172382438.png
het gekke is dat op het NL modebouwforum gisteren een update van het forum is geweest naar een nieuwe versie en ik daar nu hetzelfde probleem heb

Geen melding alleen het upload schermpje dat vol loop en dan verder niets meer.

Ik heb het eens geprobeerd. Normaal gesproken gebruik ik Flickr dus ik ben niet zo bekend met het uploaden van foto's. Ook ik stuitte al vrij snel problemen. Hier wat ik heb gedaan:

1. Ik klik op 'afbeelding invoegen'

2. Dan krijg ik een vakje waar ik op kan klikken of waar ik een afbeelding naar kan slepen. Ik klik erop.

3. Ik kies de afbeelding die ik wil invoegen. De afbeelding wordt geupload, vervolgens zie ik 'm in beeld.

4. Test gelukt dus. Ik probeer het vervolgens met vier afbeeldingen tegelijkertijd.

5. Forum toont kort dat ze geüpload worden, maar daarna krijg ik dit:

6. Niet alleen lukt dit dus niet... het lukt me ook niet meer om één afbeelding te uploaden. Interessant detail, als ik dan naar mij persoonlijke informatie ga door op 'Roy vd M.' te klikken rechtsboven...

7. ... krijg ik deze foutmelding.

8. Diezelfde foutmelding krijg ik ook als ik op het envelop-icoontje klik. Met wat herladen en gedoe, krijg ik die foutmelding uiteindelijk weg:

9. Maar nog steeds lukt het me niet om de foto die ik net wél geüpload kreeg, opnieuw te uploaden. Ik krijg een blanco vierkantje met alleen de naam van de afbeelding.

Dit alles heb ik gedaan in Google Chrome op een Macbook Pro van november 2024. Vervolgens in Safari geprobeerd maar ook daar kreeg ik de afbeelding niet meer geüpload.

Hmm ik zie dat ik zelf ook een fout maakte door steeds 'voeg bestand toe' te kiezen in plaats van 'voeg afbeelding toe'.

Maar ook als ik probeer de afbeelding toe te voegen door op het desbetreffende icoontje te klikken (punten 1 en 2 hierboven), lukt het me niet meer om de afbeelding toe te voegen. Het forum probeert de afbeelding te uploaden, maar geeft dan dezelfde foutmelding als die welke ik hierboven al toonde:

Echter, verdere pogingen zijn wel weer succesvol. Het lijkt dus, bij mij, een intermittent probleem.

Dit is hetzelfde wat ik ervaar, nu ervaar ik dit ook op https://www.modelbouwforum.nl/#scheepsmodelbouw.5 waar ik enkel met RC scheeps fanaten vertoef , ik ben er bijna zeker van dat ze dezelfde software gebruiken, maar daar is vorige week een update gebeurd.........
Deze gebruiken dezelfde software.
Alleen hebben wij nog geen update uitgevoerd.
Deze staat gepland in de loop van de week wanneer ik tijd heb.
Wat de oorzaak kan zijn is mij tot nu onbekend.
Maar we blijven zoeken.

De problemen zouden opgelost moeten zijn.
(bij werkt het in ieder geval terug)
Het probleem lag bij de beveiliging van de host.
Had wat rondgelezen en kwam uit ModSecurity.
Als ik deze helemaal uitschakelde werkte het. (maar kan zo niet blijven staan voor de veiligheid)
Dus de host gecontacteerd en zij hebben nu een uitzondering regel in ModSecurty gezet en het werkt terug.

Kan weer uploaden ook meerdere foto`s Dus het beheer heeft weer prima werk verricht.

Terug
Bovenaan