Hoofdsponsor

1/24 'GROOT' Bf 109 G6 (Trumpeter) [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

Lucske

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
19 dec 2009
Berichten
993
Eigenlijk stond de Heinkel 111 op het programma :huh:

Maar toen ik thuisgekomen de doos had opengemaakt ben ik van gedacht veranderd ;)

De kit ziet er op het eerste gezicht vrij goed uit, hier en daar een tikkeltje flash maar dat zijn peanuts.
De cockpit is echter wel teleurstellend wat detail betreft. Ik heb kleinere schalen gezien met véél meer detail.

Afin, we gaan ons best doen :P

Boxart,
ljbLzy.jpg
Sprue's
kK4xn3.jpg
En al een beetje geplakkerd
XkP8gg.jpg

Nog niet veel maar we gaan rustig verder :D

Grtz.

Luc 8)
 
Eerst de Revell 1/32 nu deze...Jij bent goed bezig. Wat de cockpit betreft is het wel spijtig dat er weinig detail is voor zo'n schaal, je bent bijna verplicht er wat aan toe te voegen.

Veel succes en maak er wat moois van!

Grtz

Jens
 
Succes met je nieuwe project,lekker groot 1/24 :)
 
Dat is een flinke joekel. Succes met de bouw.

Mark
 
Ik heb de late version gemaakt, er kunnen wel wat radertjes in de cockpit gedraaid worden maar het dashboard vond ik toch mooi in orde. Pas wel op met de montage van de mg's, die staan niet evenwijdig met het kanon.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt mannen,

We gaan dat proberen in de gaten te houden Steven;)

Grtz.

Luc8)
 
Kleine update,

Pitje en de motor zijn zo goed als klaar.
Riempjes zijn van die micro fiber dinges :8 besteld bij Hannants

Pics.
zRLsrr.jpg
o8M6t3.jpg
JmdTZg.jpg
Enkel bij deze foto lijkt de belichting goed
C1i4Wv.jpg
44pFys.jpg
De schietgeweren moeten er natuurlijk ook bij
e2LzAF.jpg
yviXir.jpg

Tot zover,

Grtz.

Luc 8)
 
Ziet er goed uit Luc. Knappe vorderingen.

Mark
 
Wat ik bedoelde met mijn vorige post, de mg's staan in het model niet evenwijdig met het kanon, ook te zien op jouw laatste foto's, en ze horen dat wel te zijn. Dit komt doordat de aanhechtingspuntjes schuin gemaakt zijn. Het kan ook dat de plaat waar het instrumentenpaneel aanhangt, onder een grotere hoek dan 90 graden moet staan en dat ze die stukjes daarom schuin gemaakt hebben.
 
Das al fraai werk geleverd Luc,toch zalig op grote schaal die details zoals die stuurhendel ed.!
Verder veel succes met de verdere bouw..blijf volgen!

Grtz yves,
 
Wat ik bedoelde met mijn vorige post, de mg's staan in het model niet evenwijdig met het kanon, ook te zien op jouw laatste foto's, en ze horen dat wel te zijn. Dit komt doordat de aanhechtingspuntjes schuin gemaakt zijn. Het kan ook dat de plaat waar het instrumentenpaneel aanhangt, onder een grotere hoek dan 90 graden moet staan en dat ze die stukjes daarom schuin gemaakt hebben.

Ja Steven,

Dat is juist het probleem, in de instructie staat nergens onder welke hoek het instrumentenpaneel moet staan:8
Het is dus een beetje op het gevoel maar als ik het nu bekijk moet de hoek waarschijnlijk wel groter zijn dan 90°:unsure:
Afin, van fouten moet je leren.

Grtz.

Luc8)
 
Wel mensen,

Hij is af ;)

Ik heb jammer genoeg maar één enkele tussentijdse foto :wub:
Er stonden er meer op het fototoestel maar die zijn per ongeluk gewist samen met vakantie foto's :8
Even over het model nu: Pasvorm, niet echt goed.
Detail, voor deze schaal kon dat vééél beter
Decals, gewoon slecht (als je er te lang naar keek dan scheurden ze)

Afin, we hebben ons best gedaan en weeral wat bijgeleerd :$

Pics.

Dit is dus die ene
zO7tOy.jpg
ipvQZc.jpg
wBmNX8.jpg
zfuhpB.jpg
AsWT2M.jpg
DV35dS.jpg
lztI4M.jpg
IFlpIw.jpg
k7gxSN.jpg
3ACsi3.jpg
En in dit bakje moet hij komen maar dat moet nog afgewerkt worden. (iemand tips voor een ondergrond?)
mBuYwa.jpg

Grtz.

Luc 8)
 
Waww Luc schitterende Duitse jager en een behoorlijk mooi werk afgeleverd met een niet al te beste kid zo te lezen...
 
Mooi hoor. Misschien een static grasveldje?
 
Prachtig resultaat, echt heerlijk hoe je deze kit -die dus kennelijk niet helemaal goed past- op de juiste wijze hebt gekregen.

Net op tijd om mee te doen met de jaarwedstrijd ;)

Ik heb zelf de 1/32 versie gemaakt, ook van Trumpeter, en ik moet zeggen dat die eigenlijk best behoorlijk paste.
 
Bedankt jongens,

Steven,
het wordt iets in die aard ofwel spiegelfolie.

Roy,
Jaarwedstrijd, hoe neem je daar aan deel? Kan zijn dat ik hier een topic over het hoofd gezien heb:$

Grtz.

Luc8)
 
Hey,

Wat een prachtbeest, mooie kleuren en die preshading, machtig mooi. ;)
Voor de ondergrond, ik zie dat het een tropenversie is, misschien iets woestijnachtigs, let op, dit is geen zand alleen he, maar stenen en kleine fijne grassen zijn aanwezig. :) , wel is waar in verdorde toestand, maar ze zijn er.... :)
 
Hey,

Wat een prachtbeest, mooie kleuren en die preshading, machtig mooi. ;)
Voor de ondergrond, ik zie dat het een tropenversie is, misschien iets woestijnachtigs, let op, dit is geen zand alleen he, maar stenen en kleine fijne grassen zijn aanwezig. :) , wel is waar in verdorde toestand, maar ze zijn er.... :)

Deze mening deel ik ook zowel van het uitzicht en als tip voor de ondergrond!!
Prachtig werk geleverd Luc!!!

Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan