Hoofdsponsor

1/35 Groepsbouw RMV T55 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedenavond Beste Kijkers !

De laatste laag met de haarlaktechniek is aangebracht :

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Om het fletse groen van de toren, zoals op mijn voorbeeldfoto, na te bootsen heb ik wat XF49 Khaki gemengd met wat XF 55 Deck Tan.
Omdat ik dit kleur niet weervindt op de loop heb ik enkel de toren behandeld, met bovenstaand resultaat.

Enkel de drager voor het luchtafweer kanon is geschilderd met puur XF 49, zodat deze wat prominenter naar voor komt.

Volgende zijn wat kleurchips met verschillende groentinten...

Groeten Rik
 
DIT is realistisch gedaan Rik ! Chapeau makker ! Ik krijg al zin om daar roestige aflopers op te komen schilderen !
 
DIT is realistisch gedaan Rik ! Chapeau makker ! Ik krijg al zin om daar roestige aflopers op te komen schilderen !

Wat hadden we ook anders kunnen denken van u G. :) :) :) :) :) :)
@ Rik: het is inderdaad prachtig gedaan man. de lagen sluiten ook mooi aan elkaar aan. TOP.
 
DIT is realistisch gedaan Rik ! Chapeau makker ! Ik krijg al zin om daar roestige aflopers op te komen schilderen !

Kom maar af ! Dan kan ik nog wat leren...

@Buzzy : thanks.

Vandaag wat paintchips geschilderd met XF25 Light Sea Grey. Volgende is wat groene nuances aanbrengen met Allied Faded Green pigment poeders.
Foto's volgen...

Groeten Rik
 
Rik vriend, je toren is magisch. Laat je zeker niet overhaasten voor het onderstel hoor, je updates zijn zoiezo altijd genieten.

Grzt Bart.
 
Steek je er ook nog andere kleurvariaties op ?
 
@D-Day : ik probeer maar wat na te apen van de Groten op dit forum...:8;)

Ja Famo, bedoeling is om nu eerst een Tamiya vernis er op te zetten en daarna wat te verweren met olieverfjes.
Om te eindigen met wat roeste pigmentpoeders...

Groeten Rik
 
toch grappig wat je van zo'n "slechte" kit kan bouwen, het ziet er allemaal goed uit.
En wat Guy ook zegt: laat die aflopers maar komen.
 
Goedenavond Beste Kijkers !

@VisjeMar : inderdaad. Deze kit dateert van 2000 en hoewel hun huidige kits toch stukken beter zijn is er bij deze veel op te zeggen.
Veel flash, geen te beste pasvorm, dus veel dryfit en aanpassen. Kieren vullen, etc...

Inmiddels is het chassis ineen gestoken. Volgens het plan moeten de voorste spatborden op de upperhull gelijmd worden voor de kast op de onderste helft gelijmd wordt. Weerom inzake pasvorm heb ik de kast eerst dichtgelijmd zodat ik de randen nog kon bijwerken voor ik de spatborden plaatste.

Ook aan de toren heb ik wat verder gewerkt :

attachment.jpg

De paintchips met XF 25 vielen tegen, het effect was te 'blauwig'. Daarom heb ik ze overschilderd met XF 73 Dark Green. Om dit groen naar het Khaki toe te werken heb ik deze zones ingeborsteld met pigment poeder 051 Faded Bronze Green, een recent kleur in het gamma van MIG. Deze vastgezet met pigment fixer.

attachment.jpg

Na een laag Tamiya Clear vernis heb ik een wash gegeven met Dark Green for Green Vehicles van AK.
Als laatste kreeg de toren een pinwash met verdunde Burnt Sienna.

attachment.jpg

Ik zal dit alles beschermen met een laagje vernis en dan komen de roeste aflopers !

De kanonmantel dient nog onder handen genomen te worden ! Soms was deze uitgevoerd in leder, maar op mijn referentiefoto lijkt hij eerder op een canvas exemplaar (licht beige kleur). Dit zal ik pas schilderen nadat de metalen gedeeltes afgewerkt zijn.

Groeten Rik
 
Persoonlijk zou ik er geen blinkende vernis meer opzetten want het model heeft toch al een blinkend uitzicht. Ik zou eerder gaan naar een tamelijk mat uitzicht om die foto te benaderen, want daar (op die foto ) valt het ganse geheel serieus dof en mat uit, niet ?
Verder petje af voor je werk Rik !!!!
 
Jawadde Rik, dat is een knaller van een toren, en hij is nog niet helemaal af. ook ik zou gaan voor een matte vernis.

Grtz Bart.
 
@Famo & D-Day : ik ben van hetzelfde gedacht.
Dus om de laatste stappen te fixeren heb ik er een laag XF 86 Matt opgespoten.
Vandaag heb ik er dan wat roestsporen opgeschilderd.

En omdat ik niks meer hoor van GUnit, na zijn voorstel om er de strepen op te schilderen, heb ik het maar gedaan met AK 013 Rust Streaks. :$

Foto's volgen.

Groeten Rik
 
Goedemiddag Beste Kijkers !

Met dit mooie weer nog enkele foto's genomen van de toren, zoals hij er momenteel bijstaat.

attachment.jpg

De koffer aan de zijkant kreeg wat roeste pigment poeders opgeborsteld, evenals nog enkele andere plaatsen.

attachment.jpg

Verschillende roest strepen geschilderd met Rust Streaks van AK (AK 013).
Het canvas kreeg reeds zijn basiskleur, iets aan de donkere kant, maar dat wordt nog opgelicht bij het drybrushen.

attachment.jpg

Groeten Rik
 
mooi werk tot nu toe, persoonlijk was ik meer fan van de vorige versie maar deze geeft mooi weer wat je wilt bereiken... benieuwd naar het vervolg
 
Hey,

Rikske, dat ziet er heel goed uit man. ;)
 
@Silenoz & Swaken : bedankt. De foto's vallen wel iets donkerder uit dan in werkelijkheid. Ik ben in ieder geval tevreden met het tot dusver bekomen resultaat.

Groeten Rik
 
Rik, hij wordt mooier en mooier. Misschien die roest aflopers een klein beetje meer in werken? Persoonlijk vind ik ze een beetje te overdreven.

Grtz Bart.
 
Goedemiddag Beste Kijkers !

Ik heb al flink verder gewerkt aan de T55, zonder foto's te nemen, ... excuses. :(:$

De stand tot nog toe :

attachment.jpg

De foto is iets overbelicht, waardoor de stof pigmenten veel te licht voorkomen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Als je mijn referentiefoto (begin topic) erbij neemt, vind ik het contrast tussen de wielen en de hull redelijk geslaagd. De wielen krijgen wel nog een pinwash en wat engine grease sporen.

attachment.jpg

Op de foto's is het niet al te duidelijk te zien, maar in enkele hoeken heb ik wat bladeren aangebracht, die ik momenteel in herfstkleuren aan het schilderen ben. Dit moet benadrukken dat de tank al langere tijd stil staat. Vandaar ook dat ik geen blank metaal zal weergeven.

De tracks zijn zopas in een roesttint geschilderd, volgende is ze dan behandelen met roest pigmenten.

Groeten Rik
 
die komt in 't echt wel veel subtieler over dan hier op de foto's... Puik stukje werk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan