Hoofdsponsor

1/72 GRB: Tatra 87

STARTMOMENT:
23-01-2023, 20:30u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
27-02-2023, 20:30u.
ja beste dat zijn dingen die kunnen gebeuren en je hebt dat niet in de hand he erg genoeg , het is alsof je een magneet bent voor ongelukjes he
hopelijk is de schade beperkt hoor
 
Ligt in zo'n periode dat alles samenkomt een beetje jammer genoeg..

Beetje vooruitgang:

Basis zwart gezet

1399214-11032-81-1440.jpg


En de zetels in buff gezet...
1399213-11032-31-1440.jpg


Nu proberen met olieverf er een beetje leven in te krijgen. Binnenkant van de romp komt ook in dit kleur.
 
Het zwart zit er goed op, welk merk is dit?

Ik heb laatst in een bouwverslag (in boekvorm) een geweldige tip gelezen over olieverf. We kennen natuurlijk de methode om de lijnolie eruit te trekken, door een beetje olieverf op karton o.i.d. te leggen. Maar er is ook daadwerkelijk een vervolgens te gebruiken versneller voor olieverf, waardoor de droogtijd van een week wordt verkort tot een dag, grosso modo. Deze is van Uschi van der Rosten, zie hier.

Zelf nog niet geprobeerd, maar ik ga 'm zeker bestellen. De (professionele) bouwer gebruikt dit bijna constant bij olieverf. Nadeel is dat je maar een minuutje of 20 hebt om de verf aan te brengen / mengen etc.
 
Zal wel iets van siccatief zijn wat ze toevoegen om de droogtijd te verkorten.
 
Roy: het zwart is gewoon tamiya zwart verdund met de lacquer thinner van AK

In verband met de olieverf, ik gebruik White spirit om te verdunnen, en bij fijne laagjes droogt dit ook redelijk snel..
 
Het droogt dan best snel, maar hoe dun je laagjes ook zijn, durf ik er de eerste dagen met m’n vingers niet aan te zitten…
 
Eerst de romp in basiskleur gezet (light hull grey H51). Moet sowieso nog eens herhaald worden na het samenstellen van de onder- en bovenromp. Na het drogen krijgt de binnenkant van de deuren nog een lichtbruine kleur.
1399826-11032-17-1440.jpg


En verder een beetje ge-experimenteerd met chromepoeder van Ushi Van Der Rosten:

De bumpers... niet ideaal, maar ik durf er niet veel meer aan schuren naar breken toe.
1399827-11032-33-1440.jpg


Wieldeksels en velgen
1399828-11032-49-1440.jpg


Stuurcenter
1399829-11032-49-1440.jpg


Nu nog verder inkleuren...
 
Het is bijna sado-masochistisch hoe vergroot jij het model toont. Ik realiseer me dat het model veel kleiner is dan op de foto's.

Mooie voortgang, wel meen ik wat roestvorming te zien boven de wielvoorzet rechtsachter.
 
1399925-11032-61-1440.jpg


Arendsogen... Er zit een zone die ik per ongeluk geraakt heb... de bovenstijl van het raam moet nog... maar die zakt steeds in zonder raam als steun voorlopig
 
Laatst bewerkt:
Ben al benieuwd naar vervolg.
Blijft 1/72 wat het nog knapper maakt die macro foto's.
 
wow hoe knap is deze kleine wel niet , kan bijna niet wachten om hem af te zien
Marc
 
Ik zou een kleine metalen staaf of stuk ijzerdraad onder aan het frame van de voorruit kleven. Het zal het geheel versterken en je de kans bieden het frame verder af te werken.
Was natuurlijk beter geweest indien het IN het frame kon zitten maar dan ga je de hele wagen weer uit elkaar moeten halen.
Die ACE kits zouden moeten geleverd worden met enkele pillen Valium of dergelijke, ben hier ook aan het sukkelen geweest met mijn pick-up.
 
Nog tien dagen... hopelijk heb je de moed gevonden om nog verder te gaan met deze. Denk je dat het gaat lukken binnen de groepsbouwtermijn?
 
ik ga mijn best doen, vandaag en morgen weer eens tijd... deze week druk geweest met werk... lijkt alsof iedere klant plots andere inplantingen wilt enz... verleden weekend gans het weekend gewerkt om plannen aan te passen die de klant naar eigen interpretatie aangepast heeft, dus de volledige puzzel van het project herleggen in 2 dagen...
 
Laatst bewerkt:
beetje kunnen verderwerken vnv:

interieur afgeplakt
1404172-11032-33-1440.jpg


en de tape verwijderd (middenstijl is geschilderd met de borstel)
1404173-11032-10-1440.jpg


pedalen en dashboard, zijwanden met wash van burnt umber:
1404175-11032-17-1440.jpg


interieur ook bijgeschilderd:
1404174-11032-17-1440.jpg


en de zetels met burnt umber:
1404178-11032-49-1440.jpg


morgen eens kijken of ik een beetje overgang kan aanbrengen in de olieverf en de rompdelen bevestigen
 
Ie staat nog op de radar. Wel minder tijd beschikbaar dan ik gedacht had. Momenteel nog aan het twijfelen over de kleur van de platen onder de zetels
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan