Hoofdsponsor

Anders / onbekend GRB: Cobra schaal 1/14 volledig in hout

STARTMOMENT:
27-12-2022, 16:12u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
31-01-2023, 16:12u.

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.890
Beste vrienden bouwers op Kerstavond lag er een pakje voor mij onder de boom , bij ons is het de gewoonte dat er met Kerstavond de pakjes uitgedeeld worden omdat met oudejaar de kinderen en kleinkinderen een danske gaan placeren en dan zitten deze twee oudjes alleen voor onze TV

Hier gaan we

De boxart






Schoon he

De bijbel van deze kit is bijna zo dik als de echte bijbel 57 bladzijden lang in kleur om zeker te bewaren




zo zitten er 5 bladen in en zo te zien met meer tandwielen als in een echte ;)




de wielen





carrosseriedelen en nog van alles



de aandrijving en nog materiaal



o dan gaan we eens beginnen se
tot laters he makkers
 
Succes ermee Marc, niet te onderschatten die UGears kits, zal je veel plezier aan beleven.
 
Al 1 stuk afgewerkt , toch weer vergeten foto's te nemen , toch ettelijke uurtjes mee bezig geweest hoor
Dus hier de V-8 motor met luchtfilter bovenop voor een leek zal het moeilijker zijn om de motor erin te herkennen




de zijkant met opwind mechaniek onderin



52589515108_ab5b0797d3_z.jpg








zo ziet de werkwijze eruit volgens bouwplan
dat was het dan voor vandaag
 
Je zie toch in een oog opslag dat het een V8 motorblok is :ROFLMAO:

Veel plezier met deze aparte kit.
 
Laatst bewerkt:
Tis eens iets anders hee Marc , veel plezier ermee , ik volg zeker mee.


Greetzzzz Modest.
 
Succes, administratie groepsbouw wordt binnenkort bijgewerkt ;)
 
Tof ,Cecile en ik volgen mee want dat is haar ding hé.
 
@ Ron tuurlijk zie je dat direct maar een leek zal er toch achter zoeken he :winking:
@Pascal en ik dacht direct aan Cecile omdat ze bij onze leden dag dat het niet vlot werkte
Dank u wel gentlemen
 
Veel plezier ermee Marc. Moet je deze lijmen of niet?
 
@Michel neen er word niks gevezen of gelijmd alleen vragen ze kaarsvet aan de draaiende delen te doen en alles past als gegoten
 
en we gaan verder he , tot mijn spijt heb ik helaas van de eerste onderdelen geen beelden gemaakt , ja sorry ben er de laatste niet goed met mijn hoofd erbij ) dus hetgeen jullie nu zien is de motor van de Cobra een heuse copy van een V8
met een knappe luchtfilter bovenop


van opzij met de op wind mechaniek onderin gemonteerd



op het bouwplan word het zo uitgelegd







hier het paneel achter de stoelen duidelijk twee rollbars te zien en ook weeral mechaniek om de auto voor of achteruit te laten rijden






de aandrijving naar de achterwielen ziet er zo uit



nog een zijaanzicht van de aandrijving





hier het motorcompartiment met de cockpit




hier zijn de stoeltjes aan de beurt de manier waarop ze zijn vervaardigd zijn is ingenieus gemaakt , vertrekkende van rechte stukjes plaat zijn er groefjes in gelaserd zodanig dat je het hout gewoon kan plooien vloermatten staan er ook op gelaserd
oordeel zelf maar
 
Gaat goed vooruit.
Wel knap om zien.
 
Omdat het begin van de laatste post identiek is als het eind van de voorlaatste post. Geniet van deze bouw Marc. Moet je hier de aanhechtingspuntjes niet afschuren?
 
Ik heb het model ingeschreven op de deelnemerslijst. Maak je geen zorgen over de deadline Marc, je had waarschijnlijk 4 januari neergezet omdat je verwacht dan klaar te zijn (of is het je eigen deadline?) maar ik heb daar 31 januari van gemaakt dus er is tijd te over. Succes met dit uitstapje in de houtbouw.
 
Een specialeken, gaan we zeker volgen.
Enkele jaren geleden in Normandië een bijeenkomst van dergelijke machines gezien. Dat motorgeluid doet je kippenvel krijgen.
 
Dat is nog eens een fijn pakje onder de boom. Veel plezier met de bouw.
 
Beste vrienden ik heb alle moed bijeen gepakt en de Cobra stuk bij stuk en bij iedere goede momenten ( dat het wat beter ging hier thuis en Liliane , mijn vrouw , teve aan het kijken was in haar zetelke heb ik zo nu en dan wat verder gedaan, ook foto's genomen die ik nu ga proberen te plaatsen ( vanavond weeral naar de kliniek voor verdere onderzoeken MRI )

hier gaan we dan
dit stukje stelt het tussenstuk voor met in het midden de achteruitkijkspiegel , nu veel zullen jullie er nu niet van maken

https://www.flickr.com/photos/185449294@N06/


het stuk carrosserie geplaatst is geen motorkap de motorkap is dat kleine dekseltje
het is gemaakt van enkel een dun laagje hout dat zo bewerkt is dat het mooi plooit in de vorm zoals het hoort , echt knap gedaan




zo heb je een beter zicht merk ook het spiegeltje onderaan de raam





dit zal wel bekend voorkomen he





hier kannje zien hoe alles gemonteerd is en de Cobra begint al een beetje vorm te krijgen




een closeupje




even wat beelden vanuit de handleiding waar ik enkele handelingen moest uitvoeren die niet veel veranderde aan de bouw










eindelijk komt er beweging in de carrosserie die word deels al aangebracht


[/
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan