Hoofdsponsor

1/35 German Recovery Vehicle C7P (p) "Klara" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie start van de verwering Ron.
Kijken weer al uit naar het vervolg...

Mark
 
Dank jullie jongens. Er moet nog wel wat aan gebeuren zoals het aanbrengen van de details. Alleen kan ik helaas zoals nog altijd niet meer mijn eigen foto`s zien nadat ik ze heb geupload. Dit speelt al heel lang bij mij. Ik vind dit toch wel jammer.
 
je wil bedoelen de foto hier op de site of op uwe site dat is er toch iets mis bij u als ik dat met photobucket doen heb ik geen probleem

de foto hier op de forum zijn in iedergeval zeer geslaagt
 
je wil bedoelen de foto hier op de site of op uwe site dat is er toch iets mis bij u als ik dat met photobucket doen heb ik geen probleem

de foto hier op de forum zijn in iedergeval zeer geslaagt

Ja ik weet dat iedereen de foto`s in dit forum kan zien maar ik helaas niet. Althans nadat ik ze heb geupload. Het plaatsen gaat nog maar daarna zijn ze verdwenen als sneeuw voor de zon :)
Ik load de plaatjes dus in het forum gedeelte in.

In mijn site zijn gelukkig geen problemen met de plaatjes.
 
Ron, goed dat je het in stappen wil doen, maar deze lijkt me al te veel. Is het olieverf? Dan kan je het er nog terug af krijgen. Denk na waar het water op de tank zou kunnen blijven staan, daar zal je roest kunnen vinden. Op de verticale delen zullen het eerder regenstrepen zijn. De stoflaag op de onderkant is wel goed gedaan.
 
Vooropgesteld dat ik geen verweringsspecialist ben denk ik wel een opmerking te moeten plaatsen, en dat zijn de witte kruizen en de naam op de kop, ik vind ze 'nieuw' lijken t.o.v. de rest van het voertuig.
 
Vooropgesteld dat ik geen verweringsspecialist ben denk ik wel een opmerking te moeten plaatsen, en dat zijn de witte kruizen en de naam op de kop, ik vind ze 'nieuw' lijken t.o.v. de rest van het voertuig.

Ja dat klopt. Ten tijde van de foto zaten ze er net op met SOL. Er komt nog verwering overheen.
 
Ron, goed dat je het in stappen wil doen, maar deze lijkt me al te veel. Is het olieverf? Dan kan je het er nog terug af krijgen. Denk na waar het water op de tank zou kunnen blijven staan, daar zal je roest kunnen vinden. Op de verticale delen zullen het eerder regenstrepen zijn. De stoflaag op de onderkant is wel goed gedaan.

Nee het is met enamel gedaan. Maar ook daarmee kun je nog prima verbeteringen aanbrengen. Kwastje in schone wasbenzine en het lost op/wordt weer bewerkbaar. Bedankt voor de tips.
 
Tja en dan komen de tracks eraan. Ik weet uit research dat veel mensen hierop stuk lopen. Dus zo ik ook wel een beetje ja.
Het zijn de standaard in de kit aanwezige vinyl tracks te lijmen met seconden lijm.

Maar hierbij kan ik wel adviezen gebruiken.

De bouw instructie schrijft dat ik eerst deze tracks om deze wielen moet leggen. Daarna het nog ontbrekende wiel ertussen leggen en dit laatste wiel samen met een soort span paneel in het chassis moet lijmen. Alles zover wel duidelijk.

Alleen....

attachment.jpg

Bij een dryfit zie ik dat deze tracks niet volledig verzinken in de tanden van het aanwezige getande wiel. Zie rode pijl.

Dit lukt wel als ik deze met de hand erin druk zoals in de foto is te zien. Ik ben alleen bang dat als ik het laatste wiel samen met de track monteer er toch weer de speling ontstaat zoals in de eerste foto.

attachment.jpg

Het zijn uiteraard gewone vinyl tracks standaard denk ik wel. Ik wil geen extra tracks gaan kopen omdat ik dit project een beetje out of the box wil maken.

attachment.jpg

De gok wagen en de tracks gewoon monteren en dan hopen dat het allemaal aansluit of is er een trucje voor?
 
Alle zwaartekrachteffecten die er bij tracks optreden, zoals doorhangen tussen de rollers of het goed tussen de aandrijfwielen pasden, zal je met secondelijm moeten doen. Geen idee of het vinyl soepeler wordt als je het met een fohn zou bewerken, kan ook risico van vervorming met zich meebrengen. Bij tanks waar de tracks opzij beschermd worden door pantserplaten kan je iets tussen de tracks en de hull moffelen of de tracks met een draadje aanspannen tegen het wiel, maar bij dit type is alles zichtbaar.
 
Alle zwaartekrachteffecten die er bij tracks optreden, zoals doorhangen tussen de rollers of het goed tussen de aandrijfwielen pasden, zal je met secondelijm moeten doen. Geen idee of het vinyl soepeler wordt als je het met een fohn zou bewerken, kan ook risico van vervorming met zich meebrengen. Bij tanks waar de tracks opzij beschermd worden door pantserplaten kan je iets tussen de tracks en de hull moffelen of de tracks met een draadje aanspannen tegen het wiel, maar bij dit type is alles zichtbaar.

Mijn dank voor de duidelijke uitleg. Ik zal er wel iets op vinden om het op te lossen. Met de fohn is inderdaad iets riskanter.
 
De sagging van je tracks kun je bekomen door in het chassis gaatjes te boren en met een naald of speld die je hier in steekt de track naar beneden drukt.
Eén en ander staat beter uitgelegd in AOM 34.

Tamiya heeft ABS lijm in het gamma (blauwe dopje) waarmee deze tracks te verlijmen zijn. Voorwaarde om ze aan de wielen te kleven is wel dat er geen verf op zit !

Groeten Rik
 
Hey,

Je kan uiteraard ook werken met secondelijm op ieder wiel afzonderlijk aan te brengen en het zo te laten drogen. Steek wel tandenstokjes boven de tracks en het te lijmen wiel zodat de track blijft liggen. Ook Rik zijn aangebrachte methode is goed. ;)
 
ik volg Inflandersfield hierin, eventueel kan je ook de tanden opde trekwielen eraf snijden, de track goed aan dit wiel kleven en dan de tandjes in de gaten teruglijmen... Indien je kortrer bochten wilt maken kan je tussen de schakels op de buitenzijde lichtje de rubber verzwakken (niet volledig doorsnijden)zo verkrijg je ook eerder het schakelgevoel in plaats van een gerolde band

In verband met de weathering... persoonlijk vind ik deze geslaagd als je een voertuig wilt weergeven dat al 60 jaar aan de kant staat, voor een operationeel voertuig... ik ben niet zeker of deze na de eerste 100m niet volledig uit elkaar gevallen is...
 
ik volg Inflandersfield hierin, eventueel kan je ook de tanden opde trekwielen eraf snijden, de track goed aan dit wiel kleven en dan de tandjes in de gaten teruglijmen... Indien je kortrer bochten wilt maken kan je tussen de schakels op de buitenzijde lichtje de rubber verzwakken (niet volledig doorsnijden)zo verkrijg je ook eerder het schakelgevoel in plaats van een gerolde band

In verband met de weathering... persoonlijk vind ik deze geslaagd als je een voertuig wilt weergeven dat al 60 jaar aan de kant staat, voor een operationeel voertuig... ik ben niet zeker of deze na de eerste 100m niet volledig uit elkaar gevallen is...

:)...Ja je hebt gelijk. Ik ga nadat alle detail delen erop zitten er wat meer verstrooid zand op aanbrengen ipv roest. Het roest zal ik afzwakken.
Voor de rest iedereen bedankt voor de handige tips. Ik zal proberen om met deze tips misschien de oplossing ervoor te kunnen krijgen. Het idee van tandenstokers of kleine naalden is misschien wel een goede oplossing.
 
Q: Tussen de terugloop rollers 2 en 3 is er op het 1/72 model een opstapje voorzien. Boven dit opstapje is er een verticale plaat gelast op de fender/spatbord van de tank. Is dit ook voorzien in jouw 1/35 model?

Reden hiervoor is dat je de las van de beide rupsbanden daar zou kunnen doen samenkomen en ze zo op die manier verstoppen aan het zicht.
Je moet natuurlijk de rupsband heel goed aandrukken in het tandwiel en daar op verlijmen. Tussen de terugloopwielen in mag de rups wat doorhangen doch niet overdreven.
 
Q: Tussen de terugloop rollers 2 en 3 is er op het 1/72 model een opstapje voorzien. Boven dit opstapje is er een verticale plaat gelast op de fender/spatbord van de tank. Is dit ook voorzien in jouw 1/35 model?

Reden hiervoor is dat je de las van de beide rupsbanden daar zou kunnen doen samenkomen en ze zo op die manier verstoppen aan het zicht.
Je moet natuurlijk de rupsband heel goed aandrukken in het tandwiel en daar op verlijmen. Tussen de terugloopwielen in mag de rups wat doorhangen doch niet overdreven.

Ja inderdaad is er daar een opstapje. Ik heb inmiddels de wijze raad opgevolgd om een klein plastic tandenstokertje boven de rollen te steken/lijmen. Dit geeft naar mijn smaak het effect wat ik ook erin wilde hebben. Ik zal deze week nog foto`s ervan plaatsen. In ieder geval was het antwoord om er iets tussen te steken voor mij de oplossing voor het probleem. De tracks zelf monteren was verder geen probleem doordat de twee ontbrekende wielen een soort span effect erin gaven tijdens de montage. Door deze wielen te draaien ( elliptische montage ) zijn de tracks te spannen....eenvoudig maar wel doelmatig. Dus allemaal bedankt voor het meedenken en voor de oplossingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan