Hoofdsponsor

1/35 German Recovery Vehicle C7P (p) "Klara" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Opzij jongens er moet nog een stoeltje bij;)deze volg ik heel graag en wens je dan ook ongelooflijk veel bouw plezier!!!;)

Amai,zalige kit..veel succes ermee! Keep on following.... ;-)

Grtz yves,

Het is inderdaad weer wennen. Ik ben mij weer bewust geworden hoe moeilijk het is voor fabrikanten om alles mooi recht te behouden tijdens het productie proces. Ben met de onderstellen begonnen en hier gaat het niet echt van een leien dakje. Het is allemaal niet strak. Maar dat hoort er nu eenmaal bij. Ik maak overal foto`s van dus dat ik alles kan laten zien uiteraard. Wat mij wel weer meevalt is dat het lijmproces vele malen vlugger gaat als ik gewend ben. Ik gebruik de vloeibare lijm van Humbrol en de delen smelten letterlijk stevig in elkaar. Das wat anders als werken met witte houtlijm of kontakt lijmen. Komt allemaal wel goed.

De eerste stappen in dit project.

De bouwtafel waar ik dit project op ga doen. Ik heb het werkblad voorzien van een papieren dekkleed. Om te voorkomen dat ik de kleine onderdelen niet zie of er per ongeluk af stoot. Nu zijn ze goed te zien als ze erop liggen.

attachment.jpg

De eerste bouwstap behelst het samenstellen van enkele loopwielen. Pasvorm hier was prima en goede details zonder flash.

attachment.jpg

Natuurlijk moest er wel materiaal verwijderd worden maar dat mag de pret niet drukken. Hoort er gewoon bij.

attachment.jpg

De onderzijde. Maar waar dienen de twee wielen voor?.

attachment.jpg

Ja hier kwamen de eerste problemen. De pasvorm was hier geen grote hit. Tijdens de montage mocht ik gewoon kiezen oftewel de wielen recht en het stel scheef of de wielen scheef en het stel recht. Was een moeilijke keuze. Heb maar wat klemmen erop gezet en na een nacht drogen zat het wel redelijk goed zo. Alleen nog natuurlijk bijwerken gaan.

attachment.jpg

Na het bijwerken in panzergrau gezet. Later moeten deze nog voorzien worden van drybrush voor de wielen en natuurlijk wat slijtage en roest.

attachment.jpg

De foto geeft ze wat donkerder weer..

Ik zou gokken dat de wielen dienden voor een winch en dat er een kabel tussen gespannen zat. Heb je ervoor gezorgd dat er aan de buitenzijde van de gestellen geen sinkmarks zaten, of zijn die alleen aan de binnenkant waar je ze niet ziet?

Ik zou gokken dat de wielen dienden voor een winch en dat er een kabel tussen gespannen zat. Heb je ervoor gezorgd dat er aan de buitenzijde van de gestellen geen sinkmarks zaten, of zijn die alleen aan de binnenkant waar je ze niet ziet?

Er zitten op de aslijn ronde verdikkingen. Dit zijn draaipunten ivm de bladvering. Deze zitten aan beide zijden op alle gestellen zonder randen.

Bedankt voor de uitleg van de wielen. Dit lijkt mij inderdaad heel aannemelijk dat ze dienden als winch.

ik denk dat er in iedere doos dat je koop wel iets zal zijn dat niet zal kloppen,dat maak het juist zo spannend maar voor u is dat geen probleem ron je vind er altijd een oplossing voor,dat heb je al bewezen,we blijven je volgen

En zo is de tweedestap gedaan. Was wel een interessante stap want er moest een stuk worden verwijderd van de beide zijkanten. Ik heb eerst beide spatborden erop gemonteerd in tegenstelling tot de instructie.Op deze manier was het iets eenvoudiger om te doen. De instructie gaf aan dit deel eraf halen langs de lijmnaad. Maar een beetje ernaast en deze is niet meer zichtbaar...

attachment.jpg

Verwijderd!...

attachment.jpg

attachment.jpg

Voor de montage van de bodemplaat,staat in de instructie,de aangegeven delen verwijderen. Ik heb ze laten zitten. De bodemplaat rust tegen de nokjes aan en zo is deze eenvoudig te plaatsen. Ze zitten verder (nog) niet in de weg.

attachment.jpg

Bodemplaat gemonteerd. De nokjes zijn goed zichtbaar. Waarom ze weg halen?...Ik laat ze fijn zitten zolang het gaat.

attachment.jpg

Body omgekeerd op de foto. of mag je dit een chassis noemen?.

attachment.jpg

Deze pinnetjes moet je wel verwijderen. Ze zijn van de aandrijfwielen. later komt er hier de aandrijfas te liggen en dan zitten ze in de weg.

attachment.jpg

En kijk....er zat zowaar silicone op dit deel. Kan ik best begrijpen. Wordt gedaan om lossingsproblemen in de matrijs te voorkomen.

attachment.jpg

Hier kijken we tegen de achterzijde. Dit paste perfect. Kwestie van gewoon er stomp op lijmen.

attachment.jpg

Dit wordt de volgende stap. De montage van de bodemplaats inwendig. Hier komen later stoelen e.d. op.

attachment.jpg

Toch best een leuke kit om te doen..

Leuk dat de pasvorm goed meevalt, met dergelijke merken kun je soms voor verrassingen komen te staan.

Zullen je nokjes niet in de weg zitten om de bodemplaat in het chassis te plaatsen ?

Groeten Rik

Mooie vorderingen Ron. Ik had dezelfde vraag als Rik ivm de nokjes...

Mark

De bodemplaat zit er inmiddels in. Ik moet een beetje toegeven dat ik de nokjes heb afgeschuind tijdens de montage stap voor de bodemplaat. Ik wilde toch het risico vermijden dat de plaat slecht zou gaan passen. Voor de rest was deze plaat alleen iets te lang. Althans hij paste er niet in op de lengte. Nadat ik aan de kopszijde er iets van had afgedaan( met schuren) paste deze perfect.

Het valt mij erg mee dat alles zo snel kan gaan. Althans tot nu toe. Ik ben dat niet gewend. Nog enkele details en dan kan ik al dit gedeelte in de primer gaan zetten. Want voor de stoelen moet alles een kleurtje gaan krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan