Hoofdsponsor

1/48 FW-190 A3/TL conversie

ERVARING
39
BOUWWIJZE
Conversie
BOUWBUDGET
30
BOUWSTATUS
Opstart
COMMENTAREN
Gaan met die banaan
Dit is geen ideaal werk voor superlijm als je het mij vraagt. Beter epoxy en anders houtlijm.

Het ziet eruit alsof de motor scheef op de romp zit. Misschien ligt het aan de foto; anders zou ik het loshalen.
 
Extra foto's telkens 90° op kijkvlak genomen. Suggesties?1679785909957694968417438341265.jpg16797859402884275520853655401279.jpg16797859655363270782711494763516.jpg16797859910992504754607333454796.jpg
 
Heb de indruk dat snuit een beetje omhoog gaat.
Ken natuurlijk niets van dit toestel en volg met interesse.
 
Wat een neus, is het eerste dat in me opkomt.
Dat moet toch een herrie van jewelste geweest zijn in de cockpit achter zulk een straalmotor.
succes met het vervolg
 
Moet enorm brandgevaarlijk geweest zijn want er is niet echt een speciale uitlaatpijp voor die jet.
 
ik zit op mn mobiel en vind niet zo snel tekeningen van het origineel, maar net als Pascal lijkt het mij dat de voorkant van de neus iets te hoog staat, niet in lijn met de romp.

In dat verband vraag ik me af of de ronde inham in het resin niet mooi over de vleugelbolling moet vallen.

Toch weet ik het niet zeker… hier is eigenlijk referentiemateriaal nodig.
 
De neus moet er af en moet lager komen. Gel ca is iets trager om uitharden maar deze was ineens vast. Beetje aceton om de lijm te lossen zal nodig zijn. Net de blauwdrukken nog eens bekeken. Niets onoverkomelijk.
Uit website die ik al gelinkt heb:
'The exhaust of the turbojet would be passed through a ring-shaped outlet between the engine and the fuselage. The exhaust passed through the side and bottom, but not the cockpit on the top.'
 
Laatst bewerkt:
Probeer sneldrogende epoxy van Bison eens, te koop bij de bouwmarkt. Veel sterker dan secondenlijm, 5 minuten verwerkingstijd en na een uur uitgehard.
 
Wow certainly does look weird , will keep following,
 
ik heb het idee dat ie een paar graden getordeerd staat om zijn lengte-as, hoewel bovenaan staat ie goed, onderaan lijkt ie verdraaid. De holtes voor de MG's op de neus begrijp ik niet goed... zoals ik het zie passeert de kogel eronder.

De rest lijkt me wel ok. Wel zou ik nog proberen om de achterwand van het turbinedeel te verdunnen door de wand schuin te maken aan de binnenkant...
 
Laatst bewerkt:
Dat is een serieuze 'kloef' zoals ze bij ons zeggen die de piloot daar voor hem heeft :oops:

Wel leuk om dit project te volgen.

Grtz.

Luc:cool:
 
ik heb het idee dat ie een paar graden getordeerd staat om zijn lengte-as, hoewel bovenaan staat ie goed, onderaan lijkt ie verdraaid. De holtes voor de MG's op de neus begrijp ik niet goed... zoals ik het zie passeert de kogel eronder.

De rest lijkt me wel ok. Wel zou ik nog proberen om de achterwand van het turbinedeel te verdunnen door de wand schuin te maken aan de binnenkant...
Heb de jet aangepast. Foto's volgen nog wel. Ondanks dagje rust geen tijd gehad voor de foto's.
De neus is aangepast met het uitlijnen op de 'kogelbanen' en de paar referenties die er online circuleren.
Beetje gewerkt met putty ook om de uitlaten van de stermotor toe te doen.
Komt wel goed
 
Het is wel een origineel idee om een straalmotor vóór de piloot te plaatsen.

Denk niet dat het een heel populair toestel zou zijn geweest voor de gebruikers.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan