Hoofdsponsor

1/48 FW-190 A3/TL conversie

ERVARING
39
BOUWWIJZE
Conversie
BOUWBUDGET
30
BOUWSTATUS
Opstart
COMMENTAREN
Gaan met die banaan

Jerre

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
9 apr 2011
Berichten
593
De Fw-190 TL was een voorgesteld prototype/project van de Fw-190A3. De stermotor zou vervangen worden door een turbojet van 600kg stuwkracht. De uitlaat ging via een ringvormige uitlaat. Ontwikkeling van het project werd in 1942 gestaakt.
Ik maak gebruik van een surplus fw-190 van hasegawa die in m'n Stash zat.
De conversie is van Antares models en kan je rechtstreeks bestellen bij hen. Hou er rekening mee dat ze in Argentinië zitten. In mijn geval 2 weken levertijd.
De handleiding bij de conversie is een geniet bundeltje van 2 A4 blz. Conversie is uit resin en ziet er op eerste zicht redelijk goed uit.
De kit van hasegawa is hasegawa kwaliteit. Daar zit alles wel snor.
Conversie is voor alle fw-190 kits op deze schaal geschikt. Er is bij de hasegawa alvast op eerste zicht niet al te veel snijwerk nodig.1679407709419205199042501398207.jpg16794077584664214702997365171492.jpg16794077701826657412228311664596.jpg16794078058428535561344603401998.jpg16794078183748691333913542852206.jpg16794078450636460108819344836855.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ron
interessant , beetje geschiedenis, had hier nog nooit van gehoord
veel succes

Greetzzzz Modest.
 
Ook voor mij onbekend en dus interessant om volgen.
 
Never seen this variant before , quite interesting,
 
Ik ben wel geïnteresseerd in een aparte FW190 en kijk dus graag mee.
 
Deze versie kende ik ook niet... lijkt me ook een hele korte turbine zo... maar zou wel in mijn straatje passen als nobel intrigerend onderwerp...
 
Ter correctie: was een voorstel tot conversie ipv bestaand prototype.
 
Ikke ook,

Lijkt mij een interessant project.
En dan nog de mooiste Duitse jager (y) (wel spijtig dat hij zo een lange neus krijgt :ROFLMAO: )

Grtz.

Luc:cool:
 
Valt toch goed mee Luc? Ik bedoel ie lijkt me niet veel langer dan een Dora of Ta-versie...

Maar heb ook nog zo'n projectje voor de P-51 die waarschijnlijk dit jaar het licht gaat zien...
 
De vorderingen:
- cockpit heeft een wash gekregen: olieverf verdund met 'zippo-vloeistof'
- cockpit in romp
- staartwiel geverfd
- romphelften verlijmd
- bovendeel vleugels al op romp verlijmd: deze methode maakt dat je een goede vleugelwortel hebt, deel overgang romp naar vleugel16797034474945859882639733578392.jpg
 
Ik ben benieuwd naar wat je uit deze hoge hoed gaat toveren. Ziet er naar uit dat je in elk geval goed systematisch en met kennis aan de slag gaat. Mocht de zippo-vloeistof ooit op zijn dan kun je ook nog (hoge kwaliteits-!!) white spirit proberen. Niet de meuk van Action o.i.d. want daarmee verpest je je werkstuk.
 
Mooie foto die laatste.
Cockpit ziet er knap uit.
 
Nice,

De pasvorm ziet er goed uit.
Die bovenste vleugelhelft eerst lijmen moet ik onthouden, lijkt idd. handig.

Grtz.

Luc :cool:
 
De pasvorm van de hasegawa is ok. Niets wat beetje schuurpapier kan oplossen. Nog geen putty nodig gehad tot nu toe.
De koppeling om de jetmotor aan te zetten was iets te breed uitgekomen en paste niet goed op de hasegawa. Hier heb ik met de haardroger een 3 tal seconden het stuk onder lichte druk opgewarmd, met succes. Stuk past al veel beter. De aansluiting aan de vleugelrand is nu een fractie, voor behandeling makkelijk één millimeter.16797768648394402570694960019977.jpg
 
Jetmotor is 'gemaakt'.
Om de fan op zijn plaats te houden iets supereenvoudig gedaan. Enkele cilinders van de stermotor uitgeknipt en deze als steun gebruikt.16797786945752148358140867919209.jpg16797787109639147148952705288350.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan