Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Fokker DR. I (Revell 1/28) [DONE]

Ik kom nog eens kijken in dit nieuwe jaar je heb schitterend werk verricht hier en mooie oplossingen gevonden,I Love evergreen! !!!;)
 
Dank u Roy; Slof, zal ik nu niet gauw vergeten ;)

@Danny: Evergreen, you just gotta love (have) it!! :D
 
Back in black

attachment.jpg

Aangezien het moeilijk zou zijn om alles mooi te kunnen schilderen als de vleugels reeds gemonteerd zijn, heb ik de onderdelen die nu al klaar zijn van een basislaagje voorzien.
Het zal nog wat prutsen zijn om de middelste vleugel goed te krijgen (plamuren), maar dit kan pas aangepakt worden als deze definitief gemonteerd is. Het was dus even nadenken hoe dit het beste zou gedaan worden... Ik denk dat het het beste is als ik eerst de moeilijk bereikbare plaatsen hun verflaagje ga geven (onderkant middelste vleugel, bovenkant onderste vleugel, en alles wat er tussen zit...) Vandaar dat ik de airbrush heb boven gehaald.
Alles staat nu uit te harden, en het ziet er zo uit:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Strak gespoten moet ik zeggen,ik moet echt eens mijn AB gaan gebruiken,die ligt hier stof te vangen ;)
Het gaat goed vooruit Beyond,zoals ik al zei en mooi en leerzaam topic hier.
 
Bedankt Doomwad :)
Het is wel een moeilijk geval om te fotograferen, want hier en daar zie ik met het blote oog wel een minpuntje dat ik nog eens zal moeten aanpakken..
Maar ik heb nog tijd, er moet toch nog aan gewerkt worden, dan doe ik het ineens mee :)
 
Ha, eindelijk is die vieze rode kleur bedekt!
Je maak hele mooie vorderingen met deze kit.
 
Bedankt Roy :)

En natuurlijk ook Verbeek ;)
En ja, de rode kleur is verdwenen, en ineens ook het plastiekerige uiterlijk van het model. Het lijkt direct minder "speelgoed" :D
 
had je ff aan het belletje getrokken had ik je deze op voorhand gegeven attachment.jpg attachment.jpg
 
Bij deze toch nog bedankt The Bombus.
Als ik het zo bekijk zit ik er niet zo ver naast, ietsje te groot misschien?
Maar zoals reeds gezegd, ik kan er mee leven, zal er niet van wakker liggen :nowink: :D

Intussen gemerkt dat er op de staart pinmarks doorkomen die er voorheen niet zichtbaar waren :@
Wellicht de onderste die door de lijm wat "gekrompen" zijn en er zo doorkomen?
En dit natuurlijk op een plaats die moeilijk bereikbaar geworden is om te schuren door de kabels die er lopen...
Er wordt nog naar een oplossing gezocht ;)
 
Mooi werk Beyond.
Van rode Baron naar Zwarte Weduwe?
 
Ja Camaro, leek mij treffender om er een zwarte weduwe van te maken, want dat waren ze eigenlijk ook... en een betere basis dan het rood voor de verdere afwerking ;)
 
Begint stalte in te komen ,eigenlijk heeft het zwart wel iets...?!
De spanning stijgt.. ben benieuwd...top man!!

Grtz yves,
 
@Yves: Als ik ooit een tweede maak, dan is het er ééntje met zwart in ;)

attachment.jpg

Er begint kleur in te komen :)
De onderzijden van de vleugels en de romp hebben een laagje verf over zich heen gekregen.
Intussen ook een laagje "parket/laminaat vernis" (soort klir maar van het huismerk van een grote winkelketen)
Ik heb tijdens het spuiten getracht om reeds de schaduw wat door te laten schijnen daar waar de vleugels rond de verstevigingen gespannen zijn, wel niet zo goed zichtbaar op de foto...
attachment.jpg

Nu laten uitharden eer ik kan afplakken om de bovenzijden te kunnen spuiten.
 
Je hebt de preshading op je eigen manier aangepakt zie ik.

Mooie klassieke kleur!
 
attachment.jpg
Bron: Internet For reference purpose only

De kleurtjes zijn binnen, dus maar aan de slag gegaan :)
Beide kleuren, Dark Olive en Light Olive, met de borstel aangebracht (Revell Aqua Color)
attachment.jpg

attachment.jpg

Ben er momenteel tevreden mee, morgen nog eens bekijken als de verf mooi droog is...
 
Ziet er wel goed uit Xavier maar heb een beetje twijfels over de verfrichting die je gebruikt hebt op de bovenzijde van de romp juist achter de cockpit.
Maar je kennende zal je waarschijnlijk wel referenties hebben die tonen dat het zo moet zijn.
 
Bedankt Erwin.
Ik heb mij inderdaad gebaseerd op referentie foto's.
De eerste toont het vliegtuig van Lothar Von Richthofen, het tweede is van Kempf.Zoals je kan zien lopen de lijnen schuin op de bovenkant.
attachment.jpg
Bron: Internet For reference purpose only

Op vele referentie foto's is ook te zien dat er op de vleugels ook schuin gegaan wordt met de strepen, maar op de foto's van Lothar zijn vlieger lijkt het eerder recht te zijn.
attachment.jpg
Bron: Internet For reference purpose only

Ik heb even getwijfeld, maar heb dan beslist om recht te gaan, gewoon omdat ik bij modellen bijna overal de schuine strepen tegenkom :))
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan