Hoofdsponsor

1/35 Flakdiorama [DONE]

@Danny: ik ga beginnen met het bekende groengrijze van de Duitsers, daarvoor neem ik Field Grey van Mr.Hobby. Andere kleuren gaan Vallejo worden.
@Yves: ik ben gisteren in de Hubo nog een plank moeten gaan kopen omdat ik niet genoeg wafelstokjes had.
@Rik: de Atlantikwall was er waarschijnlijk wel op voorzien dat er dingen naar boven getrokken zouden moeten worden over hellingen. Op de dam zou er een helling op de weg moeten gebouwd worden en dan aan decandere kant een voertuig trekkracht geleverd moeten hebben, maar ik heb daar geen weg meer gebouwd. De kraan van een Bergepanther kan, hoe fragiel het er ook uitziet, twee ton heffen, al wert ik dat het niet helemaal waarschijnlijk is dat ze het zo zouden oplossen.
 
Wordt idd een monster, maar zal heel leuk zijn om te bekijken :)
 
Amai, wat een mega project en een heel leuke scenery. Als ik zo iets zie denk ik altijd, waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht om zo iets te verwezenlijken.

In ieder geval top tot nu toe.

Hoop alleen dat je hem kan transporteren als je aan een wedstrijd wil deelnemen.
 
Het is maar een beetje groter en zwaarder dan mijn Ardennendiorama, en daar zaten echte rotsblokken in verwerkt. Maar het is wel moeilijker om vast te nemen door de uithollingen onderaan.

Nog een update:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Deze tafel heb ik gescratcht om een radiostation op te plaatsen. Het ontwerp is wat gebaseerd op setjes van Dragon, die ik echter nog niet in de winkel aangetroffen heb. Daarom wordt het in dit geval een onbemand station. Het tafelblad is gemaakt van de spareparts van de Maultier en ziet er uit alsof het kan dichtklappen, iets dat op de referentieplaat niet voorkwam maar wel bij onze kampeertafel. De vaatjes hebben al hun kleur gekregen.

attachment.jpg

attachment.jpg

De vogels waren goed te drybrushen na een laagje Deck Tan. Voor de eend moest ik in een oud Deltas plaatjesboek kijken.
 
Ik begin me vragen te stellen hier, heb jij een toestel liggen waarmee je de tijd stil zet of zo? :D

Nee maar serieus, mooie vooruitgang zeg. Wat een tempo.
 
Niiiice,alé da opklapbaar tafeltje alleen al is graaf gedaan en dan de ganzen en eendjes...man,man,aan alles is gedacht,echt mooi man!!!

Grtz yves,
 
Bedankt. Ik vrees dat ik de eendekop overscale gemaakt heb, ofwel zet ik er een kleinere op, ofwel gaat die er uit.
 
Mjaa op de eerste foto is het idd duidelijker dat het een dikkopke is,zou het eerder aanpassen dat uitrekken.:-)

Grtz yves,
 
Steven, als de kop te groot is, kan je deze dan niet bijschuren ? Is toch milliput, dacht ik...
Of is het zo danig uit schaal geraakt ?

Mark
 
Steven als je een waterpartij aanlegt steek je eend met haar kop in het water
hij mag nog te groot zijn dan is het een optisch gezichtsbedrog.
 
Dan zou ik een emmer water moeten plaatsen met een verzuipende eend erin, want we bevinden ons hier nog steeds een paar meter boven het stuwmeer... Het kost me vast minder werk om een nieuwe kop te boetseren dan om een laag van deze te gaan schuren en aan de bek te laten passen. Vandaag heb ik twee spanschroeven gemaakt om de kraan aan de balken te schroeven maar ik ga die eerst in de primer zetten met de kraan zelf vooraleer het de moeite is voor een update.
 
attachment.jpg

Ik ben deze zilveren ketting moeten gaan kopen om verder te kunnen met de takel, want om de hefboom omhoog te houden was er nog een stukje ketting nodig. Daaraan moest een staalkabel komen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De takel zelf zet ik op zijn plaats met deze bankschroefspullen uit Evergreen, die een beproeving waren om mooi recht onder de takel te plaatsen. De resin ellebogen braken snel door en de kraan stond ook niet stabiel zolang ze niet vastgezet was.

attachment.jpg

Hier waren de nieuwste bouwsels toch in de primer geraakt. Je ziet ook de ammo clips van Bronco, die toch de moeite waren om mee op het dio te leggen.

attachment.jpg

Met een stukje kneedgom kan je gemakkelijk schoenen zwart spuiten rond van die wapperende broekspijpen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Na een heerlijk dagje spuiten ligt er weer een hoop mannetjes met schoenen. De grijze voertuigen kregen een roodbruin filtertje.

attachment.jpg

De clips in hetzelfde gunmetal-mengsel als de vorige.

attachment.jpg

attachment.jpg

De Maultier kreeg onderaan wat roest te verduren, de Protze een stoffiltertje bovenaan.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook wat stenen en de weg zijn met roest behandeld.
 
Dat is een flinke berg plastic die je nog moet verwerken:)
Maar het gaat erg mooi worden.
 
Je blijft gaan als een speer Steven.
Knappe vorderingen weerom. Het blijft genieten van je werk.

Mark
 
Man waar haal je het,wat een overgave en begeestering in een project...als het verplaatsbaar is zal je meerdere prijzen halen wanneer deze vertoning afgelopen is ..!

Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan