Hoofdsponsor

1/72 Film Fury [wip]

BAYER

Member
Registered
Lid geworden
4 nov 2015
Berichten
7
'K heb de film "Furry" 4 keer gezien (heb thuis Filmnet), wanneer je geinteresseerd bent in (model) tanks is die film een echte "must". In tegenstelling tot het gros der Amerikaanse acteurs, die naar mijn mening steeds weer meer show dan acteertallent laten zien, vind ik dat Bratt Pit ("Wardaddy") en Logan Lerman ("Machine") het niet moeten hebben van overdreven gezichtsuitdrukkingen dan wel van de diepgang die van de gespeelde personages uitgaat. De andere acteurs speelden hun rol overigens ook heel goed. Er komen in de film wel enkele zeer harde scenes; vooral de moment dat "Machine" door "Wardaddy" verplicht wordt een Duits soldaat in de rug te schieten.... De film doet sterk denken aan "Saving Privat Rian", waarin Tom Hanks een glansrol speelt.
Naar aanleiding van de film ben ik een Shermantank (Revell 1/72) aan't modelleren, maar voor een beginneling zoals ik is het een hele opgave;
veel piepkleine deeltjes en gebrekkige informatie over de kleuren.
Op Filmnet is de film nog altijd beschikbaar, maar waarschijnlijk kan men hem ook downloaden van het internet, let wel; ik vermoed dat dit
eigenlijk niet mag, maar er gebeuren wel ergere dingen; zo heb ik reeds 2x een zogezegde zware boete gekregen van de Federale Politie,
de internet-fraudeers zijn er zelfs in geslaagd om het Politie-embleem foutloos na te maken. Waarschuwing; NOOIT klikken op verwijzigingen
van zulk een mails !

Groet aan allen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veel succes met de bouw, laat de fotos maar komen
 
fury is een sherman firefly....................
 
Fury was geen Firefly maar een M4A3E8
 
Zelf heb ik Fury op DVD.
De kleur net als alle US voertuigen is olive drap.
Er bestaan natuurlijk wel verschillende tinten in, dat is het probleem.
welke tint is het juist?
 
Heb de film nog nie gezien,omwille van se historische oncorrectheid volgens vele...allezins vezl succes met de bouw...benieuwd naar de eerste foto's

Grtz yves,
 
Dan kan je bijna geen enkele film zien Yves :)
 
Dan kan je bijna geen enkele film zien Yves :)
Daar heb je volkomen gelijk in Ron,Alhoewel er voldoende oorlog films op het online circuit zijn die niet de bioscoop halen maar toch de nodige historische waarde meehebben..!Btw Bob blijft één van mijn favorieten

Grtz yves,
 
Klopt dat hij niet 100% hystorisch correct is maar geeft wel goed het leven van een tankcrew weer.
Vind de film op zich niet slecht.
 
De film is een goed uitgangspunt om te vertrekken naar je model toe :)

En nu terug >w
Komt deze op een dio/vignette? Zoja, welke scene wil je nabootsen?
Benieuwd naar de eerste foto's ;)
 
Beste Beyond, voorlopig ga ik nog geen diorama's maken.
Wat is een dio/vignette aub?
Ik heb het enige tijd zelf gevonden, maar nu kan ik de link om foto's te plaatsen niet meer vinden, kan je me even
helpen om de link te vinden, bedankt op voorhand! Ik zal de nodige foto's maken, naarmate het model verder afgewerkt wordt, maar ik ga ermee wachten
tot de tank helemaal af is, één en anders zou kunnen mislukken bij dit, voor mij moeilijk model.

M.V.G.

Herman
 
Herman, je album kan je maken door in het menu "Gallery" "add album" te kiezen en dan na de aanmaak van je album "my pictures" te kiezen en dan goed de hele procedure te doorlopen om je foto's o te laden. Daarna kan je ze met het knopje linksonder je tekstvak invoegen. Een dio is een diorama, een vignette is een minidiorama van zo'n 10 cm met een figuur en stukje decor.
 
Wat is een dio/vignette aub?

Dio = diorama, scene uitgebeeld in 3D
Vignette = klein ondergrondje (dioramatje :8 ) voor je model

Ik heb het enige tijd zelf gevonden, maar nu kan ik de link om foto's te plaatsen niet meer vinden, kan je me even
helpen om de link te vinden, bedankt op voorhand!

Hier kan je uitleg vinden over het downloaden van foto's, om ze te posten in een tekst kan je op het derde icoontje van rechts klikken welke je kan zien als je een antwoord intikt.
Heb je hiermee genoeg antwoord op je vraag? Laat het anders maar horen ;)


Ik zal de nodige foto's maken, naarmate het model verder afgewerkt wordt, maar ik ga ermee wachten
tot de tank helemaal af is, één en anders zou kunnen mislukken bij dit, voor mij moeilijk model.

Wacht niet met foto's plaatsen tot op het eind.
Soms kunnen er tussentijds tips gegeven worden, welke je dan op tijd kan aanwenden. Op een afgewerkt project is het moeilijker om bepaalde zaken nog aan te passen ;)
 
Bedankt voor de info.

Hoe meer ik surf op dit forum, hoe meer mijn handen beginnen te jeuken om op mijn hobbykamer verder te werken,
voorlopig aan mijn Sherman-tank. Maar ja de uitdrukking "een gepensioneerde heeft nergens tijd voor" blijkt wel degelijk
te kloppen, 'k Ben met vanalles en nog wat bezig (afwassen bvb).
'k Zal mijn best doen om foto's op het forum te plaatsen, op de manier welke Beyond mij aanraadt.

Verder ergens volgende ludieke uitspraak gehoord; "een computer is zoals een vrouw, wanneer ze kwaad zijn zeggen ze nooit waarom".

Groeten en veel genot met ons gezamelijk hobby aan allen.
 
een pc werkt logisch, alleen weet je niet altijd volgens welk een logica... (enige overeenkomsten met vrouwen berusten op louter toeval) ;-)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan