Hoofdsponsor

1/16 Feldwebel Wehrmacht [DONE]

Jeanke

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 aug 2012
Berichten
596
Alléé we gaan ons nog eens aan een figuurtje wagen.

Is een kit van dragon 1/16. Simpel kitje van een 10 Euro bestaande uit sprews uit polystyreen en een paar metalen medailles.

Ik denk dat dit figuurtje Rolf Steiner (James Coburn) uit de oorlogsfilm "Cross of Iron" moet voorstellen.

Bedoeling is om het figuurtje op een vignetje te zetten. Wat weet ik nog niet maar heb iets in gedachten met een stukje stukgeschoten muur :wall:.

Figuurtjes schilderen is niet echt mijn specialiteit :(, dus figuristen help mij.

De boxart en inhoud


attachment.jpg

attachment.jpg

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Ik volg met grote aandacht, figuurschilderen is onontgonnen terrein voor mij en ik wil het leren.
 
Heb stoeltje bijgezet, ge kunt beginnen.

Grtx Jan
 
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben wat betreft James Coburn, Jeanke.
Figuurtje heeft er toch de trekken van...
Ben benieuwd wat je er van gaat maken. Succes alvast.

Mark
 
yep ik zit ook , start maar .

grt Nicolas
 
Let's go Jeanke kga deze zeker volgen...veel succes!!

Grtz yves,
 
Volla, we zij er aan begonnen. Ventje is ineengestoken. Alleen de muts en het machinepistool zijn nog niet verlijmd. Verder al de spleten opgevuld met milliput en het overtollige aan milliput eraf gewreven met dissolvent (degene die vrouwen gebruiken om nagellak te verwijderen).

attachment.jpg

Het figuurtje in de primer gezet. Ik kwam inneens bij het zot idee om donkergrijze primer te gebruiken zodat de details beter zouden uitkomen .Is precies nog gelukt ook. Niks van aantrekken van de spleet aan de muts. Ze staat er gewoon los op voor de foto.
attachment.jpg

Tot de volgende :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Na veel gepruts en gevloek ben ik tot volgende resultaat gekomen. Met die makro vergroting zie ik dat ik nog een paar correcties moet doen.
Het volgende wat ik in gedachten heb is het baardegedeelte en het haar een lichtgrijs washke te geven en naderhand heel het felaat nog een iets lichtere huidkleurwash te geven.

Graag raad van de figuristen.

attachment.jpg

Groetjes, :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Ziet er als basis goed uit vinnek,maar ben eveneens benieuwd naar wat de figuurkenners er van raad en tips gaan opgeven.?
Goe bezig..Jeanke,

Grtz yves,
 
IMG_2550.jpg

Een beetje ge shopt, maar een voorbeeld zegt meer dan ellenlange zinnen.
Dit zou ik al aanpassen als begin, de iris iets ronder en groter en de pupil toevoegen.
Later kan je het contrast nog vergroten indien je wenst.
Voor een figuur van deze grote raad ik persoonlijk af van washes, zoiets is moeilijk te controleren en verloopt meestal tot een soepje.

Bij vragen, gewoon doen.

Grtx Jan
 
Bedankt Jan. Morgen gaan we dat eens proberen sé.

JM
 
Ik zet mijn stoeltje bij om bij te leren voor mijn figuren te schilderen voor mijn cafe Napoleon .
 
inderdaad niet beginnen washen want uw figuurtje gaat dan een " ziekelijk " uitzicht krijgen .
Wat ik niet snap waarom de meeste mensen altijd blauw gebruikt voor de ogen , meestal bij mijn ervaring wordt deze dan niet correct gebruikt en stoot deze heel het figuur af.
En het is zoals Jan het zegt , die ogen wat meer lichter maken en je pupil in het midden verdonkeren. Kijk eens naar mensen of in de spiegel en dan zie je ook dat je ogen uit 3 verschillende kleuren ( oplichtingen) bestaan . En voor mij de routine vraag , welke verf gebruik je ?
Want persoonlijk vind ik dat je huidskleur wat te " oranje " is of heeft dit te maken met de foto ?

grt Nicolas
 
@Maerlandt : Was ik vergeten te vermelden, maar ik gebruik Vallejo acrylics om te schilderen. Het gelaat ziet er op foto inderdaad iets te oranje uit, maar in werkelijkheid is het iets lichter.

@Grijze Wolf, Maerlandt : De blauwe ogen heb ik gekozen om de typische Duits soldaat weer te geven (de Ariërs hadden blauwe ogen). He er wel in het midden van het oog nog proberen een zwart puntje in te mikken. Vind dat hij nu nog bozer kijkt.

@Grijze wolf : heb uw gephotoshop proberen te schilderen ttz door de bovenwang en kin en onderslaap in een lichtere kleur te schilderen, zijn onderlip wat meer rood gemaakt en heb zijn haar een grijze drybrush gegeven. Niet echt blij :(want vind de overgangen tussen de verschillende gelaatskleuren nogal te bruusk. Toen ik het aan mijn zoon liet zien zij hij mij "Je moet dat blenden". Op de vraag "hoe dan" kreeg ik het antwoord "SUBTIEL". Daar kwam ik dus ook niets mee verder.

@Walesha : Is ook een manier om ogen op een figuurtje aan te brengen. Zal overwegen om me dit eens aan te schaffen omdat je die ogen toch nooit zo gedetailleed kunt schilderen en omdat de ogen volgens mij het belangrijkste van het figuurtje zijn en als die niet goed gelukt zijn is heel uw figuurtje verpest.

Bon, na een hele dag schilderen en overschilderen de -foto-


De muts heeft ondertussen ook zijn kleurtje gekregen en is vastgezet op het hoofd
attachment.jpg
Aan zijn kin heb ik nog een beetje werk. Vind de overgangen te bruusk
attachment.jpg
Intussen heb ik ook zijn machinegeweer geschilderd terwijl ik moest wachten op het drogen van het gezicht.
attachment.jpg

Nu ga ik er mee stoppen en wacht verder op jullie reacties om dan nog de nodige correcties te kunnen aanbrengen.

Tot de volgende :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
De ogen zijn inderdaad al veel verbeterd en met de pet op lijkt hij " leuker " ;)
je hebt al veel verbeteringen aan gebracht zie ik , je figuurtje begint leven te krijgen , goe bezig !!!:)

grt Nicolas
 
Gaat al zeker de goede richting uit mijn gedacht..fraai werk jeanke...!

Grtz yves,
 
Nicolas : Je kunt niet geloven wat een goed gevoel dit geeft als een top figurist zegt dat je "goe bezig" bent. Maar niet te vroeg victorie kraaien want de Jan moet nog zijn zegske doen.

JM
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan