Hoofdsponsor

1/35 Famo 9 halftrack Tamiya [wip]

Knappe bouw. Ik volg zeker.
Heb dezelfde kit ook liggen met wat PE en de ploeg en ook de grotere kit met de aanhangwagen.
De Famo is een machtig voertuig e.

Goede avond.
Allereerst bedankt voor alle lof mensen. Vandaag een toch wel wat gedaan weer en heb een fout recht gezet. Het was op zich niet erg maar kon makkelijk worden vermeden,maar ok het is in orde nu.
attachment.jpg
Hier dus de plaatsing van een steuntje waar een onderdeel moet opkomen die ik zelf nog zal moeten scratchen.
Mijn fout was dat ik dit in het midden plaatste hier net onder de rooster,Was dus fout en heb gecorrigeerd zoals het moet zijn.
Zoals jullie al weten is dergelijk werk de eerste keer en ja dan maak je al snel een fout natuurlijk.
attachment.jpg
Aan de laadbak zal ik maar zeggen ter hoogte van de spatborden zit ook wat van het aftermarket spul ;)
Links bestaat uit vijf delen en rechts uit drie.Er komen nog verlengstukken op met scharnieren.
attachment.jpg
Ook hier maakte ik fouten,de twee delen die je ziet waren ten eerste te dicht geplaatst naar elkaar toe en te ver naar achteren.
Hier zie je trouwen alsof ze wat scheef staan,toch is dit niet zo,wel is het zo dat ze wat van elkaar wijken,maar dat is na het drogen van de lijm recht gezet allemaal.
attachment.jpg
En dus na het drogen aan de andere zijde werden beide plaatjes netjes recht gezet met pincet. Het is echt leuk om met messing te werken en ik vind me er zelf goed in terug,nooit gedacht dat ik het zou gaan doen,zoals ik eerder vermelde ook militaire bouw ligt me wel en vind het ook boeiend.
attachment.jpg
Een foto die duid op het vers geplaatste deel
attachment.jpg
Deze duid aan dat de delen ook hier werden verbogen en recht gezet met pincet. De grijze vlek?? ja dat zijn de restanten van de lijm die ik weg schuurde dus ik zat goed fout.
attachment.jpg
Terwijl ik de eerste drive sprocket liet drogen zette ik al wat van de tracks in elkaar,ook wel een leuk werkje. Uiteraard is het opletten met de lijm zodat ze niet vast komen te zitten,daarom dat ik na elke schakel een bewegingstest uitvoer,tot nu toe alles mooi beweeglijk.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Op de drie bovenstaande foto's zie je de steuntjes die zijn geplooid om het meterbord aan vast te zetten in de cabine. Je ziet duidelijk dat het deeltje
uit de kit ietsje kleiner is,na een test kwam ik tot de conclusie dat dit eigenlijk bedoeld is omdat je dan met het mee geleverde meterbord gaat werken.
Het kit deel is dan ook veel langer en vond ik niet mooi,daarom ook deze verandering.
attachment.jpg

attachment.jpg
oei zo klein lol
attachment.jpg
de eerste resultaten op de drive sprocket (L staat voor linkerzijde uiteraard)
attachment.jpg
Elke sprocket telt 12 deeltjes om te plaatsen dus er is nog wat werk aan. De uitsparingen tussen de blokken heb ik zeer voorzichtig verbeterd door er met
mijn zaagje tussen te gaan ,ik vond dat ze nogal ondiep waren en leek niet realistisch genoeg. Precies zulke details kunnen opvallen en het duurt echt niet lang
om dergelijk werkje te doen,het komt je model ten goede vind ik,goed zover zit ik nu dus ik ga maar weer aan de slag en werk verder aan de sprockets.
Tot genoegen ;)

Laatst bewerkt:
Goed bezig Patje, je weet dat ik dat graag zie en ik ben blij dat je je in de militaire bouw kan vinden.

Er hoort helaas geen ruimte te zijn tussen die blokken, als realisme je drijfveer was. Heb je gezocht naar een voorbeeld? Hier een foto van de Famo uit de WTS.

attachment.php

https://www.scalemates.com/profiles/mate.php?id=10244&p=albums&album=12183&view=list

Mooi werk aan de tracks wel!

@ StevenVD je hebt gelijk,hier de afbeelding die het bewijst. Oh BTW de eerste link of foto is niet zichtbaar.

attachment.jpg
Dus weer een fout,wat nu he................
Erwin dank je man vind het echt de moeite om dit te doen.

Als je dit zou willen repareren, kan je dun Evergreen in de zaagsnedes lijmen, dat laten harden en dan een nieuwe lijn scriben. Het is ook weer niet zo'n opvallende afwijking.

Goede nacht deze keer,we zijn hier even met een update.
@StevenVD:goeie tip ga ik dan ook zo doen,bedankt alvast.
Iedereen dank voor de reacties.

Zo ik ben eraan toegekomen om de track links allemaal aan elkaar te zetten met als volgend resultaat.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Dat ging eigenlijk vrij snel,op een uurtje of twee was het klaar,enkel het ontbramen nam tijd in beslag.
attachment.jpg

attachment.jpg
Op de onderzijde van de voorste spatborden werden platen bevestigt.
attachment.jpg

attachment.jpg
Leuk werk allemaal en het lukt allemaal goed tot nu toe.
attachment.jpg
Op de firewall die langs deze zijde uitkomt in het motor compartiment zitten ook enkele delen PE.
attachment.jpg
De halfronde vorm kreeg ik er in door met de steel van een penseel erop te wrijven en zo kon ik dus de vorm verkrijgen.
Nu is de vorm zo dat het netjes aansluit op de zijkantjes van het PE deeltje.
attachment.jpg
Ik heb geen idee wat dit moet voorstellen maar heb het gewoon gebruikt ter aanvulling.
attachment.jpg

attachment.jpg
Dit donkerkleurige onderdeel is volledig scratch en telt zeven stukjes.
attachment.jpg
Als je je kan indenken dat de munt eentje is van tien euro cent...........
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Het is de bedoeling om er nog pe op te kleven .
attachment.jpg
Hier dan uiteindelijk in dryfit waar het hoort te zitten,de beide driehoekige onderdelen heb ik vastgezet terwijl de firewall recht stond.
De onderzijden van elke driehoek moest gelijk komen te zitten met de onderste rand van de firewall. Je ziet rechts een blokje zitten en daar naast komt er nog eentje van styreen,daar komen dan twee kabeltjes te zitten die naar onderen lopen,enkel dien ik dan nog uit te vissen waar deze moeten worden aangesloten.
Ik amuseer me rot bij deze bouw en denk er sterk aan dan ook definitief over te stappen naar militaire bouw. Ok we gaan verder met het plaatsen van PE onderdelen hier op de firewall dus ik zou zeggen tot de volgende update weer.
Wil enkel nog vragen aan Roy,heb jij bij toeval een goede foto van de firewall,wou graag zo juist mogelijk werken,indien niet is het geen probleem dan tracht ik het zo goed mogelijk te doen.

Laatst bewerkt:
Dat onbekend PE stukje dat je aangebracht hebt, is dat geen houder voor dat scratch item dat je gemaakt hebt? Het heeft veel weg van een houder voor een brandblusser.

Hey,

Doomke, en ge zijt heel goed op weg om hier een prachtstuk van te maken, verzorgde aanbreng van de PE en hier en daar scratch-onderdelen, daar kan enkel maar een prachtmodel uit komen....;) :)

Terug
Bovenaan