Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Droop dank je wel voor je compliment. Het is/was ook wel een flinke klus tot nu toe. Ja Droop dat waren nog eens tijden toen in 2004...We lijken wel Bill en Job in de garage :)

Maar jouw kunsten in onze modelbouw wereld zijn ook echt niet om te versmaden hoor!..
 
Inmiddels heb ik de containers geweatherd met oogschaduw van mijn vrouw. Ja normaal neem ik oud speelgoed van mijn kinderen maar ik moet ook eens iets nemen van mijn vrouw nietwaar?. Eerlijk is eerlijk...

attachment.jpg

En daarmee ging het prima. Eerst met het kwastje erover strooien en daarna moet een doekje het overtollige materiaal eraf wrijven en dat ging prima..ik moet wel schrijven dat het effect door de flits erg versterkt is weergegeven in de foto..

attachment.jpg

Nadat ik alle containers ermee had behandeld is het tijd geworden om de containers definitief te gaan monteren op het dek. En in de twee onder liggende foto`s liggen ze klaar voor de laatste montage klus.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het einde komt nu steeds dichterbij....

7
 
Laatst bewerkt:
Goed om nu eens het speelgoed van je vrouw te nemen ;).

Het doet die containers er direct anders uit zien, ze doen nu een stuk realistischer aan. Mooi gedaan.
 
Het "mooie" is van de containers af, wederom een goed gevonden oplossing Ron.

Fred
 
Ja nu is de romp aan de beurt. Eerst wordt de romp nu mat gemaakt want een mooie glimmende romp ziet niet uit :)
 
Dat is een knappe watering, zag er allemaal wat nieuw uit, recht van de werf natuurlijk ;)
 
mooi hoor ron en nu zal het wel snel korten met de bouw nog een voetsteunmaken duurt geen maanden meer :)
 
Ik schat in dat het nog een maand werk zal zijn ongeveer..

Ondertussen heb ik vandaag het achterschip geweatherd. Eerst de glimmende romphuid mat gemaakt op waterbasis. En daarna de uitloop van de diverse openingen bewerkt zodat er vuil uit loopt.

attachment.jpg

Het roervlak uiteraard ook mat gemaakt maar zonder uitloop. Kan ook niet want het ligt onder water.

attachment.jpg

6
 
Man man man,.... "even" door heel dit topic gelezen en gekeken. prachtwerk! Daar kan een mens alleen maar bewondering voor hebben (en lichtjes jaloers op zijn ;) )
 
Dank je Wassler voor het compliment. Als je het topic helemaal hebt doorgelezen heb ik respect voor je want het is geen kort verhaaltje...

De containers zijn inmiddels allemaal nu definitief geplaatst.Enkele foto`s ervan.

Geweatherde containers.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En dit was de laatste grote klus aan de Emma. Er resten nog wel wat klusjes maar die zijn te overzien zoals de voetstukken en nog een vlag en de romp weatheren.


5
 
hallo,
deze topic leest als een spannende triller ,maar dan eentje met een "happy end" . ik sta versteld tot wat sommige modelbouwers in staat zijn...
echt zeer mooi gedaan, dit is dan ook een topic die ik steeds aan mijn vrienden toon omdat die zo perfect is.
................................................................................
.............................nogmaals "proficiat"......................
................................................................................
grts
johan
 
Je weet ook in het donker de sfeer zo knap weer te geven Applaus
 
Dank jullie jongens. De romp is vandaag mat gemaakt en moet nu nog goed uitharden.Daarna worden de uitlopen geweatherd evenals het ankerkluis.

Het gaat hard...
 
prachtig werk man !! vind je het niet jammer dat het eind nu in zicht komt ?
 
Mwah meer met gemengde gevoelens.Het zal raar zijn om niet meer met de Emma bezig te zijn omdat ik dit al zo`n lange tijd heb gedaan. Maar aan de andere kant ben ik ook weer blij om een ander project op te starten met andere vormen en constructies erin.Voor mij is twee en een half jaar toch wel lang om mee bezig te zijn geweest...
 
De romp is nu helemaal mat gemaakt wat een prima realistische indruk weer geeft. Verder heb ik ook de goten en uitloop openingen ietwat vuil gemaakt met de ogenschaduw( pigment). En zo worden de nog te doen klussen steeds minder in dit project...

attachment.jpg

attachment.jpg

Omdat ik nu twee klussen ineens heb gedaan zakt het cijfer ook met twee stappen. Het mat maken van de romp en de ietwat verwering van de romp.Ik ga geen roest aanbrengen rondom het ankerkluis. Ik vind dit persoonlijk teveel verwering nu bij dit project.

5-2= 3
 
Laatst bewerkt:
Mooi gedaan en ik ben het met je eens dat de verwering zo wel genoeg is.
De romp is mooi mat en de uitlopen licht verweerd, meer zou deze bouw inderdaad te veel kunnen worden.
 
Je schip is klaar om mee te doen aan een wedstrijd op héél hoog niveau, zoniet, topniveau, alles is tot in de puntjes verzorgd, met de close-up foto's is de echte van jou Emma moeilijk te onderscheiden, van mij krijg je: cum-laude voor je topprestatie !!!
 
Dank jullie jongens.Ben inmiddels begonnen aan het laatste grote onderdeel...de voetstukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan