Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
En inmiddels zijn ook de containers in ruwbouw klaar voor het voordek. Rest alleen nog het opplakken van de container printen.

Nog under construction hier..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook is er plaats gemaakt voor afwijkende containers en deze komen helemaal vooraan ivm de gevaren zone (brandbare ladingen).

attachment.jpg

attachment.jpg

En nog enkele overzichtsplaatjes.

attachment.jpg

Het project is inmiddels zo groot geworden dat ik tegen de wand moet gaan staan voor de overzichtsfoto`s ervan......

attachment.jpg

attachment.jpg

De superstructure staat erg ver weg...

attachment.jpg

attachment.jpg

En vanaf nu komen er de laatste stappen aan in dit project.

Nu nog 9 stappen maar....
 
Dat is volle bak op het dek, imposante foto's.

9 stappen, maar ik tel voor 11 rijen met containers. Je zult wel andere stappen bedoelen :).
 
Yess !! Ron is aan het aftellen. Dat wil zeggen dat we binnenkort weer kunnen genieten van prachtige eindfoto's en een machtig filmpje :)

Ik ben er helemaal klaar voor ^^
 
Dat kunnen 9 hele grote stappen zijn of......juist hele kleine.

Ron, 1 tip...maak er geen eind sprint van maar rustig afwerken ( helaas ervaring mee:( )
Ziet er super mooi uit!

Fred
 
Er is geen haast bij Ron, op een mooi resultaat willen we altijd wachten ;)
 
Ja ik maak er ook geen haast van.Maar de voorlaatste grote klus is al begonnen met het aanbrengen van de printen. De " standaard " is de allerlaatste grote klus.
Tussendoor zijn er nog wat kleinere klusjes te doen.
 
Bij je naam staat Meester Bouwer, die titel is nog te laag met wat je hier allemaal laat zien :-)

Knap werk Ron !
 
kunnen misschien wel, maar doen is wel iets anders.
modelbouw van de bovenste , nee, hoogste plank.

vgr
Marc
 
Ja Ron, ik volg je al heel de tijd in stilte en ik vind het een prachtig model. Het enige minpunt vind ik de containers omdat het echt blokken zijn van allemaal dezelfde merken. In het echt zitten ze meer door elkaar en is er hoogteverschil in de containers in dezelfde blok.

1_intro_foto_emma_modelbrouwers_formaat.JPG


Ik weet wel dat dit veeeeeeel meer werk zou vergen.

Maar het blijft een mooi model hoor ;)
 
Michel er zijn zoveel mensen met verschillende smaken en/of voorkeuren. Dus dat deze containers bij jou minder in de smaak vallen is logisch.Tijdens deze laatste grote klus in dit project heb ik meerdere aanvullingen en kritische beoordelingen gehad op meerdere fora en ook van kennissen en medevolgers wereldwijd. Ik kan er best wel tegen :)

Waarom ik voor deze " volle bak " ga is omdat dit gewoon minder kritisch is om te maken. Bij nog meer verschillen in hoogtes(vooral in de breedte)moeten de constructies ook hierop worden gemaakt. En dan krijg je al snel teveel verschillen in de maten wat de realistische kijker zal opvallen en minder zal gaan beoordelen.Ik ben eerlijk om te schrijven dat deze containers best wel moeilijk zijn om te maken.Ze moeten immers vrijwel gelijk aan elkaar zijn wat betreft de maten en verhoudingen. Ik heb bewust daarom gekozen om een volle bak te maken met wel verschillende opdrachtgevers maar wel met gelijke verdeling.

En gelukkig bestaat de Emma ook met een volle en gelijke bak en daar zit dus ook weer gelukkig realisme in.

Maar verder een terechte opmerking.
 
En zo gaat het project steeds dichter na het einde toe alweer.

De containers zijn nu allemaal klaar en staan nu nog als dryfit op het dek.

Hier een blik in de twee voorste laadruimen.Deze voorste plaatsen zijn demontabel.Ze kunnen worden aangepast aan het formaat.Dus kunnen hier zowel normale containers alsmede high cubes of halve teu`s alsmede speciale containers op maat worden geplaatst.De tussen steunen zijn verwijderbaar/verschuifbaar alsmede ook de laaddekken.De laaddekken van de overige laadruimen zijn ook verplaatsbaar.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De containerblokken liggen hier op de kop om de uitstekende onderzijdes ook in te kleuren..

attachment.jpg

Voordek gevuld nu.

attachment.jpg

Vind ik zelf wel een mooie foto.

attachment.jpg

Een lang stuk lopen.

attachment.jpg

Overzichts foto..

attachment.jpg

attachment.jpg

Nog enkele klussen te doen maar de grote stukken zijn op de twee voetstukken na nu gedaan..




8
 
machtig , prachtig, .... meer krijg ik niet meer gezegd

vgr
Marc
 
We kunnen alleen maar in herhalingen vervallen Ron, het laatste stukje met de zelfde zorg als het 1 ste
 
We kunnen alleen maar in herhalingen vervallen Ron, het laatste stukje met de zelfde zorg als het 1 ste

Dank jullie jongens. Inmiddels ben ik al bezig met het aanpassen van de containers.Hierbij worden ze geweatherd.

Ron.
 
Hey Homie,


Dit model is echt F A B E L A C H T I G mooi!!!

Sinds we vroeger samen met onze vliegtuigen in de weer waren maakte je al schitterende modellen. Maar dit slaat alles!!!!
Deze Emma hoort in een museum thuis, maatje.

Ik ben echt onder de indruk. En dat meen ik!


Pure klasse.



Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan