Hoofdsponsor

1/35 Een eiken beukenbos

ERVARING
gevorderd
BOUWWIJZE
Gewoon wat ik voor mij zie.
BOUWBUDGET
Heb alles wat ik nodig heb.
BOUWSTATUS
Vanaf begin.
COMMENTAREN
Laat jullie volledig gaan.
Pascal, waarom bouw jij je favoriete schilderij niet na?
Dikke stammen met grillige wortels, lage takken, beetje vorm in de grond, een gevallen boom, groenschakeringen, ... en je hebt een voorbeeld om naar te kijken.

Pascal, waarom bouw jij je favoriete schilderij niet na?
Dikke stammen met grillige wortels, lage takken, beetje vorm in de grond, een gevallen boom, groenschakeringen, ... en je hebt een voorbeeld om naar te kijken.
Dan moet ik met hoogtes gaan werken en wil deze basis behouden.
Maar is een idee voor een volgende.
Intussen ben ik gestart en vertrek uit gevallen boom.

P4220015.JPG

P4220018.JPG

P4220019.JPG

P4220021.JPG

P4220023.JPG

Ziet er goed uit Pascal.
Let er wel op dat mos op levende bomen in onze contreien meestal (west)zuidwest groeit wat wil zeggen dat alle verticale aanslag in dezelfde richting moet.

Werk in stukken op het bord om zo alles te kunnen plaatsen.
De struiken en bloemen zijn samenvoegsel met verschillende materialen.
Nu een hoop bladeren ponsen voor eerste boom.P4290009.JPGP4290011.JPGP4290012.JPGP4290013.JPGP4290014.JPGP4290015.JPGP4290016.JPG

Vandaag de eerste laag gras geplant.
We smeren alles in delen in met witte lijm.
Ik gooi verschillende soorten zand en gras in in toestelletje, te beginnen met het het zware en dan als laatste het hoge gras.
Door de mengeling zal het klein materiaal mooi eerst gemengd vallen samen met het korte en lange gras.
voor mij is het gras dan nog te kort en daarom spray ik sterk verdunde lijm om dan nog eens een laag alleen hoog gras te gooien met het statische toestelletje.
Nu neemt het gras de overhand en gooi ik in willekeur er weer wat van de andere materialen op .
Ditmaal met de vingers en goed verspreiden zodat het niet te dik oogt.
Dan spray ik heel verdunde alcohol op het geheel om de lijm beter te verdelen. ( heb dit van het internet opgevist.)
Het is wel mijn manier van werken maar ben er tevreden van.
Nu begin ik met struiken en plantjes te maken en dat gaat zijn tijd nemen.
Ook zal ik systematisch een boom planten zodat ik steeds overal aan kan zonder de takken te breken
Het loof van de bomen is het zwaarste werk voor duim en pols en heb hier heel veel van nodig ( dus geduld )
En de dieren zullen ook niet vergeten worden die ik plaats waar ik later niet meer goed aankan.
Voorlopig zit er een systeem in.

P5160014.JPG

P5160005.JPG

P5160007.JPG

P5160010.JPG

P5160012.JPG

P5160010.JPG

Ik had eerder een laag dorre bladeren verwacht in plaats van gras, dat dan alleen erdoor zou komen op plaatsen waar het bladerdak gaten heeft. Met van die kniptoestelletjes zoals Greenstuff maakt, zijn die blaadjes snel aan te maken.

Ik had eerder een laag dorre bladeren verwacht in plaats van gras, dat dan alleen erdoor zou komen op plaatsen waar het bladerdak gaten heeft. Met van die kniptoestelletjes zoals Greenstuff maakt, zijn die blaadjes snel aan te maken.
Wat je ziet is de basis Steven.
Gras weghalen is eenvoudiger dan later aanbrengen.
Nog voor ik aan dit diorama begon was ik al pogingen, aan het ondernemen om dorre bladeren te maken.
voor het loof gebruik ik zijdepapier wat heel dun is en je niet blad per blad deftig kunt ponsen zonder steeds vast zitten met dit apparaatje.
Ik vouw het papier acht dik en dan kom je niet meer steeds vast te zitten, maar je moet wel harder drukken wat na een tijd wel voelbaar word.

Poging tot nu voor dorre bladeren.

a (4).JPG

a (2).JPG

Dan de green stuff die je bedoeld.
Daar de zijden bladeren zo dun zijn plakken die op elkaar na het ponsen.
In de blikken doos heb ik op het scheel een gat gemaakt waardoor ik met de AB die van elkaar kan blazen wat redelijk goed lukt.
Ik kan dorre bladeren van buiten gaan nemen maar dat werkt niet fijn en die barsten te gemakkelijk.

a (3).JPG

P5160005.JPG

Dan nog enkele sfeer foto's wat mogelijk is..

uitzicht-op-bomen-in-het-bos-in-de-lente-spessart-beieren-duitsland_1048944-23060100.jpg

1453862830-1510-master.jpg

Mooie vooruitgang Pascal en je idee om het gras eerst te plaatsen vind ik heel goed.
Je referentiefoto's tonen ook goed aan dat niet alle bomen recht-recht groeien, er mag wat speling in zitten wat het levendiger zal maken.

De mensen die me kennen weten intussen dat ik plots kan waaien door de wind en volledig een ander weg neem.
Hier is het weer van dat want de dio is te groot en te zwaar door het hout.
Het hout heeft zich ook wat rond gezet en dat na ik toch de twee kanten bewerkt had.
Dus heb het dio bijna in de helft gezaagd en van daar ga ik verder.
Het ziet er niet uit maar daar word aan gewerkt.
Intussen ook wat andere zaken dichterbij genomen waarover meer in andere topic.

P5230009.JPG

P5230008.JPG

Inderdaad een niet alledaagse manier van werken maar jij weet best zelf welke richting je uit wil. Er misschien wel op letten dat je het dio nu niet gaat overladen door alles er in te zetten wat je eerst van zin waart. De oppervlakte is nu immers de helft van tevoren. Succes verder.

Terug
Bovenaan