Hoofdsponsor

Duke Hawkings 1/72 F-84F Thunderstreak afgewerkt.

ERVARING
Gevorderd
BOUWWIJZE
oob
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
zeker
Je gaat als een speer en met een mooi resultaat.

Hoe bevalt de MRP verf, ben aan het zoeken naar ander merk, gebruik nu vallejo, maar die heeft veel last van tipdry ondanks verdunnen. Lees wel goede verhalen, en veel verschillende kleuren. Alleen schudden is wel een ding volgens mij.

Gr Ed

Net je hele onderwerp doorgelezen , ben best wel onder de indruk van je snelheid en de strakheid waarmee je dit kleine schaal vliegtuig aan het bouwen bent 👍🏻

Greetzzzz Modest

Een klein beetje kritiek Danny. De codes onderaan staan wat te ver naar voor. Je zou een lijn moeten trekken van de achterkant van de binnenste pyloon naar de voorkant van de buitenste pyloon en de codes staan achter die lijn, praktisch helemaal op de drie "deuren" van het onderstel. Dat kan je zien op de foto's op belgian-wings.be . Maar het toch maar de onderkant.

Je gaat als een speer en met een mooi resultaat.

Hoe bevalt de MRP verf, ben aan het zoeken naar ander merk, gebruik nu vallejo, maar die heeft veel last van tipdry ondanks verdunnen. Lees wel goede verhalen, en veel verschillende kleuren. Alleen schudden is wel een ding volgens mij.

Gr Ed
Dank u Edwin. (y)

MRP verf is wat mij betreft de beste verf op het moment. Let wel, het is een solvent gedragen verf, d.w.z. dat je ze verdund met Cellulose thinners en dat geeft geurhinder en is niet zo gezond. Een goede ventilatie is dus aangeraden. Maar aan de andere kant geeft deze verf het beste spuitbeeld en in mijn opinie is ze qua gebruiksgemak in vele opzichten beter dan alle acryl gedragen verven samen. Je hoeft ze niet te verdunnen, want de verf zit kant en klaar in de flacon. Wat betreft het schudden of mengen van de verf gebruik ik altijd een metalen balletje dat ik in een nieuw aangekochte flacon gooi, en in no time is de verf klaar voor gebruik.

fLyQfX5l.jpg

Net je hele onderwerp doorgelezen , ben best wel onder de indruk van je snelheid en de strakheid waarmee je dit kleine schaal vliegtuig aan het bouwen bent 👍🏻

Greetzzzz Modest
Dank u Modest.(y)

Niet te vatten hoe snel deze bouw vordert. Bijna afgewerkt op één week tijd. Daar doe ik drie maand over. Mooi.
Goh, weet je, er zat een verlengd weekend tussen en dan kan het al eens snel gaan nietwaar.:-)

Een klein beetje kritiek Danny. De codes onderaan staan wat te ver naar voor. Je zou een lijn moeten trekken van de achterkant van de binnenste pyloon naar de voorkant van de buitenste pyloon en de codes staan achter die lijn, praktisch helemaal op de drie "deuren" van het onderstel. Dat kan je zien op de foto's op belgian-wings.be . Maar het toch maar de onderkant.
Beste Eric, kritiek kan nooit kwaad, je leert er alleen maar van, en dat is bij deze opmerking van u niet anders.(y) Het was al niet simpel om de juiste positie te bepalen omdat de decals verspreid zijn over zowel het vaste vleugel gedeelte en de wieldeuren. Ik ben al blij dat ik ze op deze schaal al toch wat juist heb weten te plaatsen. Maar je hebt gelijk als je zegt dat ze toch niet echt op de juiste hoek en plaats staan, mea culpa zou ik dan zeggen.....:sneaky: Ik neem uw raad mee naar een volgend projectje aangaande een F-84F of RF-84F want die ben ik ook nog van plan om af te werken natuurlijk. Alvast bedankt voor de goede raad.:winking:

MVG

Danny

Danny,
Ik kan eerlijk gezegd niet zo goed volgen in uw uitleg over de MRP verf aangezien op het flesje (foto #29) vermeld staat "Water based acrylic paint" en het volgens jou eerder om een lakverf (te verdunnen met cellulose thinner) zou gaan.

Ben bezig met een f-84 op 1/48, wat heb je gebruikt om je Camo te maskeren? Tape of ...?
Ziet er alleszins dik ok uit.

Danny,
Ik kan eerlijk gezegd niet zo goed volgen in uw uitleg over de MRP verf aangezien op het flesje (foto #29) vermeld staat "Water based acrylic paint" en het volgens jou eerder om een lakverf (te verdunnen met cellulose thinner) zou gaan.
Die balletjes zitten inderdaad in een flesje uit hun range van waterbased acrylverf. De verf die ik gebruik is de laquer based verf en die flesjes zijn groter dan die uit hun acrylic based range.

Ben bezig met een f-84 op 1/48, wat heb je gebruikt om je Camo te maskeren? Tape of ...?
Ziet er alleszins dik ok uit.
Heb hier ook eentje op 1/48 liggen, en bezig aan een RF-84F op 1/48.
Ik heb hiervoor worstjes gedraaid van Blue Tack.

MVG

Danny

Heb de mijne volledig gehergraveerd, door een user error de schilderwerken moeten opnieuw doen. Daarom nu direct goed doen 👌.

Heb de mijne volledig gehergraveerd, door een user error de schilderwerken moeten opnieuw doen. Daarom nu direct goed doen 👌.
Heb deze kit ook in mijn stash zitten. Maar nog niet aan begonnen.

Mvg

Danny

Ik heb een klein sprongetje gemaakt naar de afwerking toe van de Streak...........Wat mij betreft is hij klaar. Ik ga nog eens goed naar de foto's kijken of ik niks over het hoofd heb gezien, en indien jullie iets opmerken, graag feedback aub.

M8aTi8yl.jpg

J3ldm6Tl.jpg

IkvANwBl.jpg

ou4hsaPl.jpg

Sg5t5o4l.jpg

BnGxkSjl.jpg

gKOcbA8l.jpg

fSnf7vpl.jpg

elcHUUkl.jpg

Qw1LyFWl.jpg

zmjkhrbl.jpg

4URtAKTl.jpg

Mvg

Danny

Ik ben geen vliegtuigbouwer / liefhebber, maar als model mag deze er wel zijn!
Knap afgewerkt, en de ondergrond is zeer passend.
🎩 af.

Wat het model betreft geen opmerkingen maar de ondergrond vind ik wel wat zwaar wat betreft de (bitumen)lijnen, trekken te veel aandacht.

Terug
Bovenaan