Hoofdsponsor

1/12 Ducati 916

ERVARING
* ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
start nu
COMMENTAREN
ik heb een dik vel
Toch weer knappe mekaniek hier alsook de bouw ervan prachtig gedaan
Inderdaad in het echt ziet er altijd wel beter of mooier uit
Marc
 
Mooi werk. Jammer dat het meeste ervan achteraf verborgen zal zijn.
 
Blz 3 van het bouwplan
Niet alles zoals ik gedacht had, maar ben niet zeker als ik opnieuw begin dat het beter zal zijn.
Is een leerschool zoals elk andere tak van deze hobby.
De vlekken in het goud zie ik in het echt niet ?
008.jpg009.jpg010.jpg011.jpg012.jpg013.jpg
 
Foto's willen weleens dingen laten zien die wij soms niet zien. Maar gaat lekker met de Duc zo te zien.
 
Soms zijn kitjes zo goed dat je er eigenlijk niks aan hoeft te doen. Daarom hadden we bij die groepsbouw ook gezegd 'wees verstandig, pas een hoge kwaliteitskit', doelend op zoiets als dit.

Voortgang is qua snelheid/kwaliteits-ratio verbluffend.
 
Voortgang is qua snelheid/kwaliteits-ratio verbluffend.
uit uw pen streelt dit mijn ego en wordt ik direct 5 cm groter :winking:

Blz 4 van het bouwplan.
014.jpg015.jpg016.jpg017.jpg
019.jpg
Het blijft voor mij een ontdekkingsreis, het schilderen van de verschillende onderdelen voor het samenvoegen, het vele schuren en zuiver maken (ik die dacht dat een figuur prutsen was).

Een vraag aan de gevorderden, mijn achterwiel is te groot op de detail foto goed te herkennen.
Bestaat er een middel om het te doen krimpen (geen idee)
De foto was eigenlijk genomen om te tonen dat ik de remschijf effectief heb uit geboord.
018.jpg
 
Blijft lekker doorgaan hier. Het is duidelijk geen voortkabbelend project. Goed dat je nu door de schijf heen kunt kijken.

Je vraag kan ik niet beantwoorden, anders dan 'ik denk het niet'. Misschien is er een methode die ik niet ken.
 
Zou het ook niet weten tenzij dat je, net als bij fietsen, het wiel iets naar achter zou kunnen trekken.
Het kan aan de foto liggen maar ligt de band er wel goed op? Onderaan zie ik precies een stuk velg los van de band en schuin boven lijkt de band wel ellips te zijn.
 
Tekst aanpassing vanwege verkeerd begrepen 🤭
@Grijze Wolf
Heb je de band er wel goed om gelegen heb het idee als ik van de foto uit gaat dat je hem nog een beetje moet proberen te draaien. De bobbel dus iets naar beneden drukken/draaien.
 
Laatst bewerkt:
Gaat hier stevig vooruit.
Gij wilt daar rap mee rijden zo te zien, maar toch wel knap bezig:biggrin:
 
Lijkt me dat er iets mis is met die band. Of hij is niet rond of hij ligt er niet goed op. Ik heb nog reservebanden van mijn ducati panigale. Als je de maten doorgeeft kan ik eens nagaan of dat hetzelfde formaat is. Dan stuur ik ze wel op naar u als je wil.
 
Laatst bewerkt:
Diameter van mijn velg is 39mm
Breedte van de velg is 16mm

buitendiameter band ongeveer 54mm
breedte band 16mm
binnendiameter band 39mm
 
Michel bedank voor het aanbod.
Alle teksten eens samengevoegd, daarna band er terug afgehaald en de middelste ring waar de band op zit iets kleiner geschuurd.
Band bij het opleggen een paar maal op de velg gedraaid.
En zie daar, het past. Foto's volgen
 
Goed om te horen dat het gelukt is (y)
 
Ondertussen wat verder gewerkt en een paar dingen opnieuw gedaan, remschijf uitboren, vechten met chroom
En het moeilijkste moet nog komen.

020.jpg021.jpg022.jpg023.jpg024.jpg025.jpg
 
Daar begint toch al mooi model in te komen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan