Hoofdsponsor

1/12 Ducati 916

ERVARING
* ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
start nu
COMMENTAREN
ik heb een dik vel

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.414
Nieuw jaar nieuwe uitdaging, oude liefde roest niet.

TAM14068.jpg



of ik er een goed model van ga maken is de vraag, als ik alle mogelijke problemen met verf en polijsten lees in andere topics.
Maar ik houd wel van een uitdaging en tussen al het groen & dessert sand is het eens iets anders.
 
Wat krijgen we nou dan… (eerlijk gezegd had ik het wel zien aankomen gezien je eerdere opmerking dat je zoiets misschien nog wel s zou bouwen)… veel plezier met dit liefhebbersproject.
 
Veel plezier ermee. Heb deze ooit gebouwd als kind denk ik.
 
Weer een Duc :unsuree: :oops: het moest verboden worden :winking: Veel plezier met deze kit Jan.
 
De Jan is van alle markten thuis blijkbaar. Zal met plezier volgen, veel succes.
 
De Jan is van alle markten thuis blijkbaar
Toen de vogels nog tanden hadden, ben ik ooit begonnen in de modelbouw met moto's.
De liefde ervoor is nooit echt weg gegaan. En dat het toevallig een Duc is, geloven of niet maar het is toevallig.
 
Ik heb deze ook al gemaakt! Topkit met niet te veel issues. Als ik mij goed kan herinneren was er juist een 'verschrikkelijke' naad wanneer je de twee helften van de benzine tank aan elkaar plakt, maar verder top!
 
Dat is weer eens wat anders en gaat interessant worden.
 
Veel plezier met deze.
 
Veel plezier ermee Jan, ik weet zeker dat dit weer een pracht exemplaar wordt.
 
Veel succes met deze , ik weet ondertussen uit ervaring dat deze machines zeer plezant wegbouwen ( allee voorlop toch😄) veel plezier met deze Italiaan


Greetzzzz Modest.
 
de inhoud van de doos

DSCN2730.jpg

Wat ik tot nu gedaan heb

DSCN2731.jpg
DSCN2734.jpg

ik heb beslist van voor het grootste deel dat te gebruiken wat ik in stock heb, buiten iets wat echt niet anders kan.

De delen zijn een hoop minder als bij een moderne kit, maar vereisen daarvoor meer individueel werk.
Veel gietnaden en zinkholes
Paswerk is top, zoals elke Tamiya kit.
 
Succes met deze machine.
 
Ziet er al uit als een goede start , wel jammer van die ene vergeten sinckhole :cool: maar zie je waarschijnlijk straks niets meer ven terug.
 
Door de uitvergroting zien we een enkele onvolkomenheid in het oppervlak van de veer, maar dat is straks in het echt denk ik ofwel onopvallend ofwel onzichtbaar.
 
Mooie start. Als ik van u was dan zou ik de gaatjes van de remschijf nog uitboren.
 
O ja, had ik niet gezien. Dat is vlug gedaan als je het juiste boortje hebt en het ziet er meteen -in het echt- interessanter en realistischer uit.
 
Tussenstand, blz 2 afgewerkt
Ondertussen is mijn bewondering voor menig auto en motomodel zeker gestegen, of ik het echt ooit onder de knie zal hebben is een grote vraag.
Het vele geschuur en ge vijl ondervind ik momenteel eerder frustrerend dan ontspannend.
Er zijn nog naden te zien, maar ik ben er nog niet uit of die er in het echt ook zijn of niet. Zoals gekend ben ik niet de man die urenlang surft en boekjes leest om er het fijne van te achterhalen.

Het zijn macro foto's en onder kunstlicht getrokken, ziet er in het echt iets beter uit (vind ik persoonlijk)
DSCN2735.jpgDSCN2736.jpgDSCN2737.jpgDSCN2738.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Maar het is dan toch wel een mooi stukje techniek dat je zo kunt tonen.

Het is inderdaad een arbeidsintensieve tak van modelbouw.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan