Hoofdsponsor

1/12 Ducati 1199 panigale S

Merci mannen!

De paddock stand was afgebroken in het wiel. De pin zat nog in de polycap in het wiel dus dat moest er eerst uit.





De pin in het wiel een gat in geboord en er met een vijsje er uit gehaald.

Dan een gat geboord in de staander:





Het gat eerst 2mm geboord voor een messing staafje maar het paste niet. Nagemeten en de messing staaf was 2.1mm dus maar verder uitgeboord tot 2.2mm . 2.1 had ik niet.

Boven het afgebroken deel en onder het messing staaf:



gemonteerd:



En dan de standaard gemonteerd en heb deze vastgelijmd. Zonder lijm stond de motor niet haaks op de vloer. Er zit wat speling op die polycap.
Dus met een druppeltje lijm erin haaks laten drogen en staat nu mooi haaks.

Op de zijstand is wel mooi maar niet echt stabiel.



Nu rest er mij nog de spiegels maar ik ga daar waarschijnlijk van afzien. Het is niet zo mooi en met dryfitten blijkt het heel erg moeilijk deze te lijmen.
Er is geen positief gevoel bij plaatsen. En ze dan allebei mooi hetzelfde te zetten is bijna niet te doen denk ik. Kan zijn door de dikte van verf en 2k vernis, zou het anders niet weten.

Op internet vind je foto's van zowel de motor met als zonder spiegels. Het is blijkbaar wel mogelijk dus. Zonder spiegels is ook vaak zonder nummerplaat maar niet altijd:



Ik ga het dit weekend nog eens bekijken maar waarschijnlijk zal het zonder spiegels zijn en komen de eindfoto's er snel aan.
 
Was misschien wel veel werk aan sommigen onderdelen maar het resultaat is er ook naar prachtige fiets geworden. Misschien een idee voor een volgende motor, in de spiegels een staafje koperstaaf aanbrengen en op de juiste plek een gaatje boren. Moet wel eerlijk zijn werk perfect met spiegels voor wagens maar zal ook wel voor de motor opgaan met wat priegelen.
 
Das toch wel straf werk hoor. Ziet er heel mooi uit. Die spiegels er aflaten is zeker geen slecht idee. Is zeker mooier zonder, en aangezien je ze in het echt ook zo vindt kunnen de puristen dat ook al niet als kritiek gebruiken :biggrin: .

Benieuwd naar de eindfoto's
 
Laatst bewerkt:
Merci mannen.

Ron dit zal niet gaan want de spiegels staan op de neuskap en die is te dun voor een messing staafje. Het zou er helemaal door zitten dan en te zien langs de binnenkant.
 
Ik begrijp het Michel, was ook maar een idee van mijn kant.
 
Dat is een serieus mooi beest geworden en prima oplossing met dat staafje in de as.
 
Prachtig zeg, het is al jaaaaaaren geleden dat ik nog eens een mototje gemaakt heb (de laatste had zelfs lampjes), maar als ik dit zie beginnen mijn vingertjes weer te jeuken, wetende dat ik in mijn stash nog één of twee tweewielers liggen heb die nog onaangebroken zijn.
Als ik deze echter liggen had, zou ik die voor mijn collega maken, hij heeft er zo eentje in het echt (tweedehands €48000 (full carbon option)), maar zijn gezondheid is zo snel achteruit gegaan dat hij er wellicht nooit meer mee zal rijden, al heeft ie dat machien nog geen jaar....)
 
Merci.

Je idee wordt zeker gewaardeerd Ron.

Dancooper het was bij mij een jaar of 25 geleden denk ik :) . Sterkte voor je collega.
 
De afwerkingsgraad kan tellen amai mijne frak.
Beetje fotoshop en je zou denken dat het een echte is.
Chapeau.
 
Merci Pascal en Kulgan.

Zo, hier ben ik dan met de eindfoto's onder daglichtlamp en buiten in het zonnetje.

Ik heb er best wel wat uit geleerd. Ik hoop dat ik jullie een plezier heb gedaan met het verslag te maken. Alvast bedankt voor de hulp en de reacties.







































De witte vlek op het rechter handvat was wat vuil en is er nu af.

Zo, veel foto's maar dat hebben jullie wel graag zeker :)

Tijd om nu mijn hobbyruimte eens helemaal op te ruimen en de overschotten van de kit met plezier in de vuilbak te smijten :D

Groetjes.
 
Laatst bewerkt:
Wederom dikke proficiat met dit resultaat.
 
Dat is een prachtig machien geworden.
Wordt tijd dat ik ook eens een motor bouw.
 
wat een pareltje je hebt er je werk wel aan gehad maar alle eer aan u
Prachtige machine
ne dikke dikke proficiat
 
Prachtig eindresultaat,dikke proficiat voor alle overwonnen hindernissen
 
Mooie Duc geworden 👍🏻
 
Geslaagd met grootste onderscheiding Michel , dik dik dik in orde , je extra kit en vele herbeginnen momentjes zijn echt de moeite waard geweest , proficiat!

Greetzzzz Modest
 
Bedankt voor de complimenten mannen. :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan