Hoofdsponsor

1/12 Ducati 1199 panigale S

prachtige tussen stand, is het zadel het laatste, of moet er nog meer opgebouwd worden.
 
Gaat de goede kant uit met de Duc :)
 
Merci Marc en Ron.

prachtige tussen stand, is het zadel het laatste, of moet er nog meer opgebouwd worden.

De koplampen nog en dan de gehele kuip nog. Het einde komt stilaan in zicht al is het toch nog wel wat werk.
 
Zal moeilijk gaan Rudi want ik heb de tankdop vastgelijmd zonder benzine erin :)

Een update van het zadel. Het is maar een kleine stap in de bouw maar heb het eens gedetailleerd vastgelegd voor wie het interessant kan zijn hoe ik het heb aangepakt.

Het zadel paste dus niet goed. Er zat een kier onderaan waardoor je er helemaal onderdoor kon kijken.
De tank zit waar het hoort en ook het achterste frame dus geen idee hoe de pasvorm zo slecht was.



Het is een behoorlijke kier zoals je ziet.

De onderkant van het zadel werd deels weggeschuurd waardoor de kier al wat minder werd maar niet weg.
Verder heb ik stripjes polystyreenplaat aangebracht:







De kier werd stilaan opgevuld:



Eens de kier weg was en de styreenstripjes mooi vlak geschuurd waren werd er mr surfacer 500 aangebracht met penseel:



Na drogen deze geschuurd:



Dan na 2 lagen tamiya primer uit de spuitbus was het in eerste instantie goed maar na drogen had ik toch nog wat werk:



Ik denk dat dit is wat met met ghost seams bedoeld. Deze zijn heel erg ondiep en komen pas na een tijdje drogen tevoorschijn.

Dan de stap met mr surfacer herhaald en terug een laagje tamiya primer erop:





Vervolgens na drogen was het tijd voor XF-69 nato black. Dit is een heel donker grijs:



Het was te mat dus tamiya TS-79 semi gloss clear eroverheen:



Vernis maakt een kleur altijd wat donkerder in mijn ervaring en dat was dus hier ook het geval. Het lijkt op foto zwart maar het is net ietsjes lichter in het echt.



Ten slotte gelijmd met een mopje 2k lijm:









Zo dat was het werk van deze week.

Het volgende zal de koplampen zijn.

Bedankt voor het kijken.
 
Laatst bewerkt:
Heel mooie “how to” wat het zadel betreft. Doet er mij aan denken om eens meer Nato Black te gebruiken als donkergrijs.
Die “ghost seems” kunnen inderdaad vervelend zijn en jammer genoeg zie je ze soms maar nadat je foto’s gemaakt hebt.
 
Geweldige how to werkje en aan realisme geen gebrek.
 
Ik ben absoluut geen fan van tweewielige beesten, maar een knap model kan ik altijd apprecieren. Mooie detaillering en verfwerk. Nice!
 
Merci mannen. Ik pruts maar wat en bij deze bouw lukt het redelijk met wat doorzettingsvermogen.
 
Merci mannen. Ik pruts maar wat en bij deze bouw lukt het redelijk met wat doorzettingsvermogen.
Je moet niet zo bescheiden zijn Michel , elk probleem heb je al op een super goeie manier opgelost !

Greetzzzz Modest.
 
Ziet er zeer overtuigend uit.
Knap Werk.
 
Merci mannen.

Ik heb vandaag de laatste hand gelegd aan de omkasting. Ik heb er veel werk aan gehad.













Volgende update zullen de eindfoto's zijn. Heb nog een paar dingetjes te doen.
 
Wow Michel dit is een snoepje fantastisch werk
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan