Hoofdsponsor

1/24 Diotje [ DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Bouwers ik ben weeral iets verder geraakt met al mijn ander werk dat ik te doen had heb ik toch nog iets kunnen doen ik heb de tweede muur bezet en stukken bezetsel weggelaten en baksteentjes gegraveerd en geschilderd
hier enkele beelden

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

zo nu kan ik verder met nog het een en ander aanbrengen aan de muur
 
avond vrienden ik heb weer iets meer gedaan , luister vele onder jullie gaan het niet goed vinden alhoewel ik hoop van wel , maar ieder zijn keuze en smaak
Ik heb na lang zoeken een graffiti erbij gezet het is nog niet af maar er moet aan bij gewerkt worden en in de toekomst komen er nog panelen met andere vormen en uitzichten
Dus deze is in feite het begin decor om mijn modelletjes in te zetten en foto's van te nemen
kijk alvast en ik verwacht uw reactie goed of slecht het maakt me niet uit attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Voorop gesteld dat ik het een knap staaltje vind en dat het je goed af gaat, weet je dat ik altijd een 'maar' heb. Daarom zijn we vrienden he :D

Maar:
- de stenen lijken me te klein;
- ik blijf bij mijn mening over de verwering rondom de spijkers (de aflopers), zie daarvoor mijn desbetreffende post in dit topic;
- modelling is met één D. Het kan ook met één L, maar met twee kan ook. Met 1 L is het Amerikaans, met 2 L'en is het Brits.

Ik moet wel toegeven dat ik me heb vergist in de kleur van de Porsche, dat blauwgrijs past 'm goed.
 
Roy heeft gelijk over de schrijfwijze, je zal er dus iets op moeten vinden om daar een letter te kunnen laten vallen. Ik zou de O en de D samen laten vallen tot een letter, misschien een O in de vorm van een autoband ofzo. Ik vraag me ook af of iemand die zo'n graffito zet, de muur eerst niet plaatselijk in een grondkleur zet, aangezien het zwart waarschijnlijk pas het laatst gespoten wordt. Om de schildering nog realistischer te maken, zou je ook aflopers kunnen maken, waarbij die volgorde natuurlijk wel van belang is.
 
**** Roy en ik heb het juist op papier staan ons Marcske is weeral te rap geweest ik heb al heel de dag zitten piekeren over wat ik er op zou zetten uiteindelijk had ik iets nu kan ik het weer over doen ik hoop dat ik het nog weg krijg
En die spijkers moet ik nog doen hoor ik was het echt nog niet vergeten , maar er speelt zowat van alles door mijn kop en ik vergeet dan soms dingen daarom spring zo van de hak op de tak maar ik zal het echt wel doen hoor
Ik ga nu proberen om de voorste letters weg te schilderen en op nieuw in kleuren hopelijk komt het goed
Roy weeral bedankt voor uw oplettendheid , als ik u niet moest hebben wat zou het dan zijn ?
Dju toch hoe lomp is het toch weer

Roy volgens internet zou een baksteen 20 lang zijn op 4 dat zou dan 0,8 op 0,16 moeten zijn en die maten heb ik gehanteerd ( oude bakstenen wel te verstaan he
 
Wat mij opvalt is dat de muur te wit is en de blootliggende stenen te helder. Is een lichte washover de muur een optie om het wat af te zwakken?

De schutting ziet er goed uit, een kleur wash (olieverf) zou de indruk geven van ooit-eens-geverfd-geweest maar zonder gaat het ook. Ook hier zou een lichte (groene, dezelfde van de muur) wash alles wat kunnen samenbrengen.

Wat gras/onkruid tegen de muur en schutting zou het een stapje hoger tillen, alsook wat afval zoals bvb een paar lege flessen en afgevallen bladeren. Maar aangezien het een dio is om je voertuigen te fotograferen is deze laatste alinea er misschien wat over.

De schrijffout viel me ook op maar dat is al gezegd.

De tegels zien er heel goed uit, heb je daar een aparte foto van?
 
Steven ik ga dat snel veranderen ik had het juist op papier hoe lomp kan ik nu toch zijn he
Marc
 
Ok dan is het wat die stenen betreft misschien gezichtsbedrog.
 
alain kijk eens een paar bladzijde terug er staan zelfs een paar foto's op
Marc
 
Ja, maar het was nog niet afgewerkt op die foto's.
 
Alain mijne beste vriend ik heb alles terug grijs geschilderd omdat ik met die groen , gele kleuren niet goed overweg kan en het er niet beter op werd daarom dat ik het even zo laat op enkele laatste foto's kan je wel ietsje zien
Op dit moment weet ik er geen raad mee dus blijft het even zo , en achtergelaten rommel ik houd er wel van maar dit dient alleen maar om foto's van mijn auto's in te fotograferen en misschien later gebruik ik het wel eens op een ledendag of zo , komt wel goed hoor
Marc
 
Beste vrienden ik heb alles terug overschilderd en ga opnieuw beginnen zonder fouten hoop ik
Marc
 
Zo herken je de professional, niet goed: overschilderen. Had ik maar je moed om zo te werk te gaan.

Ik blijf volgen.
 
Beste vrienden ik ben weeral een stukje verder geraakt en heb de graffiti opnieuw gemaakt deze maal is de tekst nu juist , nu hoop ik alleen dat het in jullie smaak valt
@ Steven zoals gevraagd zijn de druipers er ook bij

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Net als de aflopers van de houten wand, vind ik de aflopers van de graffiti te klinisch, te netjes, te veelvuldig en te consequent.

Wat jij vaak niet doet en wat je nu ook niet hebt gedaan, is referentiefoto's bekijken. Je put iets uit je geheugen of denkt "zo moet het zijn", bijvoorbeeld nadat iemand je iets beschrijft, en gaat dan aan de slag. Het is zonneklaar dat je dat hier ook hebt gedaan. De aflopers geven zodoende een in mijn ogen onrealistisch beeld. Mijn tip: bekijk foto's van graffiti om erachter te komen hoe graffiti eruit ziet.
 
Overigens zou ik zelf geen aflopers aanbrengen, want als je op de juiste manier een graffiti aanbrengt doet dat effect zich niet voor. Maar goed, het kan wel.
 
Inderdaad. Niet elke letter heeft een afloper.
En het is inderdaad allemaal een beetje van hetzelfde formaat.

Ik zou er wat variatie in brengen, bijvoorbeeld ook aan de bovenkant van de letter een afloper hangen en de ene wat meer laten doorlopen dan de andere.
Hoewel graffiti niet altijd aflopers heeft, meestal is het bij de amateur graffiti artiesten dat dit voorkomt. 'edit' zie nu pas dat Roy dit ook al had aangehaald.
Bij de ervaren spuiters, zal je dit zelden of nooit tegenkomen.

Enkel opbouwend bedoeld hoor, want ik doe het je niet na. ;)
 
Hier mijn voorbeeld zo van het internet op dit heb ik mijn tekst gebaseerd

attachment.jpg
en er is geen enkele druiper hetzelfde hoor
 
Dat is een tekening van graffiti waarbij de afdruipers welbewust erbij getekend zijn.

Ik had het over foto's van echte graffiti.

Verder heb ik het momenteel iets te druk voor de 5 vervolgberichten waarna je dan uiteindelijk mij gelijk gaat geven, dus bij dezen: het is jouw werkstuk dus de enige die het mooi dient te vinden ben je zelf. Je hoeft het niet met mij eens te zijn. Laat ik het hierbij houden.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan