Hoofdsponsor

1/24 Diotje [ DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.886
Beste vrienden ik ga me voor de tweede maal op onbekend terrein begeven en had graag wat reacties gekregen en een beetje hulp als het kan
Namelijk ik ben van plan om een soort universeel diotje te maken om mijn auto's di ik gebouwd heb voor te zetten
Het zou hoofdzakelijk gaan om een vloer en twee wanden een korte in hout ( een hekken ) en een lange muur geplaasterd met een graffiti op
hier twee schetsen een beetje onscherp ( camera stond nog anders ingesteld )

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat denken jullie van het idee ? Als dit lukt ga ik nog andere ideeën maken om niet in herhaling te vallen
Groetjes
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben helemaal voor, zeker doen dit dio.
 
Ge hebt de smaak te pakken hé makker.... ;-))) laat u maar es gaan!!!

Grtz yves,
 
Zo'n achtergrond zal je eindfoto's van je modellen ten goede komen ;)
Probeer om geen te felle kleuren te gebruiken, zodat de focus op je modellen blijft...
 
Het ziet er super uit,wel in gedachte houden zoals Beyond vermeld gebruik niet de felle kleuren..
 
Nee nee de graffiti is hier el wat grot uitgevallen en komt in niet TE felle kleuren , en komt ook niet in het miden anders zie je er niks van als er iets voor staat
En bedankt voor uw meedenken en raad
Marc
 
Ziet er goed uit Marc, leuke concepten. Nu een degelijke uitvoering en dat komt helemaal goed :)
 
Hey,

En, in welke materie ga je deze muur en schutting maken. Ik vermoed dat dit 'showplaatje' toch dienstig moet zijn om in de toekomst je gebouwde modellen te tonen. Gebruik materialen die iets of wat stootvast zijn, vb de muur kan je maken uit balsahout die je bewerkt, ook je schutting kan je maken met deze materie. Handig hierbij is dat dit goed bewerkbaar is zodat je bakstenen of houtnerven kunt bijmaken of versterken. Vergeet niet, dit hout is sterk opzuigend zodat je eerst en vooral enkele lagen verdunde houtlijm erop moet leggen. Voor de beschildering zou ik me nog niet druk in maken. Neem uw tijd daarvoor en kijk naar oude muren/schuttingen in je omgeving, dit is de beste referentie die je kan vinden. ;) Persoonlijk zou ik enkel maar een schutting of een stukje muur nemen als achtergrond. Ga niet te groot (in de zin van ik ga een muur plaatsen, een schutting erbij, dan nog iets anders,...) de nadruk ligt op je model. Als dioramabouwer kan je aanraden om in een 'schuinte' te bouwen (uw vaste objecten diagonaal bouwen), maar zoals je al aangeeft dient het enkel voor de foto's van je afgewerkte modellen. Dan kan je recht op recht gaan waarbij je dan je voertuig schuin plaatst. Op foto geeft dit dan een dynamischer effect.
Je idee is schitterend maar heeft toch wel enkele voorbereidingen nodig. ;)

Nadien kunnen we denken aan de beschildering. Maar dan zien we het nog wel passeren en springen we wel binnen :) ;)
 
Beste Swaken ik heb mijn schutting al gemaakt van echt hout en het is de bedoeling in een hoek te bouwen zodat je langs twee kanten iets ziet het hout heb ik gekleurd ( is nog niet af ) met vallejo sterk verdund en dan afgeveegd met een stukje keukenrol heb zo een beetje verschillende kleuren ingebracht
Natuurlijk komen er nog wieren in er steken er al twee en wat gaatjes waar ze uitgevallen zijn en dan nog geroeste nagels en dan het hout vergrijzen zoals in het echt

Wat vind je ervan ?

attachment.jpg

Marc
 
Ziet er goed uit je schutting. Is die valejo water- of oliebasis?
 
Mooi werk Marc. Alain, Vallejo is altijd op waterbasis.
 
Dankjewel Roy, ik heb nog veel te leren blijkbaar op verfgebied.

Coachke:een mooi effect kan je bereiken als je er nu met verdunde olieverf over gaat en dan ook afveegt zodat het is de naden en kieren zit, dan lijkt het net alsof de schutting vroeger geverfd was. Maar het is jouw dio dus ga je gang maar hé, ik blijf sowieso volgen.

attachment.jpg
 
Bedankt collega's inderdaad het is op waterbasis en Roy ik heb nog veel werk het is bij lange nog niet af er komen nog nagels die geroest zijn dus ik weet nog wat te doen
Marc
 
Coachke, heb jij Crackle Paint? Misschien een ideetje voor op dat muurtje.
 
Steven ik heb niks van die speciale verven ik probeer mijn plan te trekken met hetgeen ik heb , ik ga nu nog proberen de planken te vergrijzen zoals in het echt dikwijls het geval is of anders met krijt ze witter maken ( proberen ) en dan matte vernis erover is maar een probeersel he
Marc
 
Oh Steven je bedoelt het muurtje sorry ik zat nog bij mijn planken nee dat heb ik niet ik ben er nog niet aan bezig eerst eens zien of dit lukt
Marc
 
Plank per plank hé Coachke. Elke plank verweert op zijn eigen manier en een uniforme verwering bestaat niet.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan