Koekie : bedankt, ik vond dit erg leuk om lezen. Ik blijf proberen goed te presteren.
Modelengeneer : ik ga dat voor mekaar proberen te krijgen, het is wel héél erg klein, maar het zou kunnen lukken.
Beyond : als ik nou eens het lef zou hebben om mee te doen he, het is me nog nooit gelukt om over de drempel te stappen als wedstrijddeelnemer.
Amazone : de houten tappen (zo heet dat toch ?) ga ik zeker nog toevoegen want die maken het echt af. Dat was een zeer goed idee van je. De bovenkant van de poort ga ik voorlopig wel zo laten. Het wordt allemaal zeer druk, er gaat erg veel te zien zijn. Ik weet wel wat je bedoelt : hier in de streek doet men dat op tuinmuren, om inbrekers buiten te houden.
In afwachting van eindfoto's van de poort, tijd voor het volgende onderdeel :
De eerste huisgevel
Vandaag ben ik langs de modelbouwwinkel geweest, maar deze was heel toevallig gesloten. Ik wilde extra balsa hout en plastic card etc. aanschaffen. Toch heb ik in de papierhandel reeds een grote plaat maquettenkarton aangeschaft, van drie mm dik. Dit spul ga ik waarschijnlijk gebruiken om de ruwe basis mee te bouwen, het skelet zeg maar.
De kwaliteiten van dit product (geheugenschuim) ga ik niet aanwenden, alles zal met kurk worden bedekt om het z'n look te geven. In dit schuim kan je namelijk heel leuk krassen als je aan één zijde het karton verwijderd...
Het idee is helemaal rond, de foto's zitten gereed, tegen vrijdag zorg ik voor de finale poortfoto's, en vrijdag zelf ga ik beginnen snijden en bouwen.
Tot later vrienden ! GUnit.