Hey PeiperJ, bedankt voor je reactie man.Buzzy,goed te weten dat je "Milliput" ipv "Tamiya Putty" gebruikte (zal wel zijn reden hebben,vermoed ik ),omdat ik eigenlijk ook dringend eens zou moeten leren/testen om "Zimmerit" aan te brengen.Die foto die je plaatste,mag zeker gezien worden hoor.
Wil/kun je nog eens een foto nemen in macro en zonder flits aub ,omdat het dan nog duidelijker is (als dit mogelijk is hé)
En hoe is je werkwijze? Strijk je eerst een laagje uit ,en met wat trek je die typische reliëf erin?
Je maakt me razend nieuwschierig,want het resultaat mag er best zijn ,voor een eerste keer te proberen!
Verder ook weer een mooie en verzorgde bouw van de "Kübel"
Blijven we op de voet volgen natuurlijk.
Ik heb MILLIPUT gebruikt ipv TAMIYA PUTTY omdat TAMIYA PUTTY te zacht was, had het eerst hiermee geprobeerd maar dat ging totaal niet zoals het moest en ik bekwam geen goed resultaat.
Ik ben als volgd tewerk gegaan:
-een laagje milliput aanbrengen met een verversmes (steekmes), wel op letten dat je het verversmes nat houd anders kleeft de milliput er aan.
-vervolgens de gaten die in de wand zijn opgezocht en met een tandenstoker terug open gemaakt en eventueel de milliput daar terug glad gestreken rond de gaten met een boutseertool.
-vervolgens met een kam waar de dames hun wimpers/wenkbrouwen mee kammen het reliëf aangebracht.
Al bij al viel het dus toch mee toen ik met de milliput begonnen ben en ben ik best tevreden over het resultaat.
Hier is nog een detailfoto zoals u gevraagd hebt men

@InFlandersField: bedankt voor je commentaar man.
Er komt op het dio nog een voertuig en deze zal vermoedelijk in het panzergrau zijn, de tiger en de kübel in het zandgeel zorgd dan samen met het 3de voertuig voor afwisseling. toch bedankt voor de tip en zal in de verwering wat extra variatie proberen te steken. Als ik mijn info die ik ter beschikking heb er op nalees kan ik de Tiger niet in 42 situeren daar deze pas eind 43 in gebruik is genomen door Otto Carius.
@JohnA: bedankt man en schuif gerust bij.