Hoofdsponsor

1/35 Diorama Buzzy ;) [!]

Buzzy,goed te weten dat je "Milliput" ipv "Tamiya Putty" gebruikte (zal wel zijn reden hebben,vermoed ik ),omdat ik eigenlijk ook dringend eens zou moeten leren/testen om "Zimmerit" aan te brengen.Die foto die je plaatste,mag zeker gezien worden hoor.
Wil/kun je nog eens een foto nemen in macro en zonder flits aub ,omdat het dan nog duidelijker is (als dit mogelijk is hé)
En hoe is je werkwijze? Strijk je eerst een laagje uit ,en met wat trek je die typische reliëf erin?
Je maakt me razend nieuwschierig,want het resultaat mag er best zijn ,voor een eerste keer te proberen!
Verder ook weer een mooie en verzorgde bouw van de "Kübel"
Blijven we op de voet volgen natuurlijk.
Hey PeiperJ, bedankt voor je reactie man.
Ik heb MILLIPUT gebruikt ipv TAMIYA PUTTY omdat TAMIYA PUTTY te zacht was, had het eerst hiermee geprobeerd maar dat ging totaal niet zoals het moest en ik bekwam geen goed resultaat.
Ik ben als volgd tewerk gegaan:
-een laagje milliput aanbrengen met een verversmes (steekmes), wel op letten dat je het verversmes nat houd anders kleeft de milliput er aan.
-vervolgens de gaten die in de wand zijn opgezocht en met een tandenstoker terug open gemaakt en eventueel de milliput daar terug glad gestreken rond de gaten met een boutseertool.
-vervolgens met een kam waar de dames hun wimpers/wenkbrouwen mee kammen het reliëf aangebracht.
Al bij al viel het dus toch mee toen ik met de milliput begonnen ben en ben ik best tevreden over het resultaat.
Hier is nog een detailfoto zoals u gevraagd hebt men

TIGERIOTTO16_zps7a0cd00c.jpg

@InFlandersField: bedankt voor je commentaar man.
Er komt op het dio nog een voertuig en deze zal vermoedelijk in het panzergrau zijn, de tiger en de kübel in het zandgeel zorgd dan samen met het 3de voertuig voor afwisseling. toch bedankt voor de tip en zal in de verwering wat extra variatie proberen te steken. Als ik mijn info die ik ter beschikking heb er op nalees kan ik de Tiger niet in 42 situeren daar deze pas eind 43 in gebruik is genomen door Otto Carius.

@JohnA: bedankt man en schuif gerust bij.

Bedankt voor jullie interesse mannen en schuif gerust bij, er is nog plaats genoeg en kom nog steeds niet rond om stoelgeld. :)

Dank je voor de mooie en leerzame uitleg makker,want wil ik op korte termijn ook wel eens proberen.

Dank je voor de mooie en leerzame uitleg makker,want wil ik op korte termijn ook wel eens proberen.
Graag gedaan man, daar is het forum toch voor e om elkaar wat bij te leren en tips te geven.

Hier is een laatste (of als ik het uur bekijk een eerste :D) update van vandaag.
Ik heb gedaan met de zimmerit op de hull.
Hier zijn de foto's.

Eerst op vraag van sommigen de gebruikte materialen.

TIGERIOTTO22_zpsca0315c6.jpg

-Bovenaan de milliput
-mes om de milliput te snijden
-boetseertoels en verversmes (steekmes) om milliput aan te brengen op het model
-wenkbrouw/wimperkam van mevrouw om profiel van zimmerit in milliput te trekken
-tandenstoker om gaatjes terug open te krijgen na het aanbrengen van milliput
-staat wel niet op foto maar ook een potje met water om steeds je tools vochtig/nat te houden anders kleeft de milliput er aan
-staat ook niet op foto maar ook keukenrol om vocht van de milliput te doppen als het op je model hangt.

nu het resultaat

TIGERIOTTO17_zps91407aee.jpg

TIGERIOTTO18_zpsf6915ab7.jpg

TIGERIOTTO19_zps6005e809.jpg

TIGERIOTTO20_zps8660c661.jpg

Ik heb ook tussendoor PE roosters op het achterdek gekleefd.

TIGERIOTTO21_zpsc6225286.jpg

De zimmerit is wat oefenen maar uiteindelijk lukt het wel.
Juist 1 tip, maak niet teveel milliput in 1 keer klaar, het droogt vrij vlot en hoe droger hoe moeilijker te bewerken en hoe moeilijker het op je model kleeft.
Dit is het dan.
Morgen denk ik de AB even boven halen om de hull en de kübelwagen te spuiten.
Daarna dan nog de turret van zimmerit voorzien.

Mooi uitgelegd... zal ik ook misschien op een dag proberen 8)

Thierry

Mooi uitgelegd... zal ik ook misschien op een dag proberen 8)

Thierry

Echt eens doen man, het lijkt misschien moeilijk maar eenmaal bezig valt het heel goed mee. Juist heel veel aandacht schenken aan het feit dat je tools en vingers steeds moeten vochtig zijn anders kleeft de MILLIPUT er aan en trek je hem los van je model.

Ik ben vandaag begonnen met het volledig spuiten van de hull van de Tiger en van de kubelwagen.
Ik heb er nog geen foto's van omdat het moeilijk te zien is op foto daar de plastic ook een zandtint heeft.
Het grote verschil is dat hij nu mat komt te staan.
Foto's komen nog wel.

Buzzy, je kan natuurlijk werken zoals jij dit momenteel doet, maar wat ook kan, is het spuiten van de tank in een schaduwtoon van je uiteindelijke kleur, zodat je hierbij beter kan zien waar je blijft met je verfnevels op het model. Je werkt dan licht-over-donker, snap je ?

Mooi resultaat, Buzzy !

Ik zie dat je wat beschadigingen in de Zimmerit hebt 'aangebracht', of moet ik zeggen weggelaten ? Prachtig, zeer overtuigend.

Succes met de schilderwerken.

Groeten Rik

Hey Rik,

De beschadiging is er aan gekomen tijdens het aanbrengen van de zimmerit.
De MILLIPUT begon al te drogen en tool vergeten vochtig houden waardoor MILLIPUT aan tool kleefde maar vond het mooi resultaat waardoor ik het ook gelaten heb.
Toch bedankt voor je reactie man.
Morgen krijg ik normaal deel 3 van het dio binnen.

MVG
Werner

Hey de mannen hier is een kleine update.

Eerst de kübelwagen:
In de basiskleur gespoten en de houten vloer en hendels en pedalen al aangepakt.

KUBELWAGEN5_zps6cf89409.jpg

KUBELWAGEN6_zps8fce4188.jpg

Nu de Tiger:
De hull is al volledig voorzien van zimmerit en zijn basiskleur.
Je ziet duidelijk het verschil met de turret.

TIGERIOTTO22_zpsb12155ee.jpg

TIGERIOTTO23_zpse0e514c8.jpg

Huidige stand van zake:

TIGERIOTTO24_zpsa32ed7ec.jpg

De volgende stap is normaal de zimmerit op de turret en ook deze in zijn basiskleur zetten.

Terug
Bovenaan