Hoofdsponsor

1/24 De Haviland Mosquito (Airfix) [wip ]

Schaal 1/24 - 1/25
Ik heb ne kleine zijne plastisinne afgepakt;)
Het resultaat met de pasta valt redelijk mee om de scheidingslijnen niet te scherp en niet te vloeiend te maken.
Zal nadien in de eindfase de structuur aanpassen en de afwerkingslaag met kleur variatie aanbrengen.
Door de grootte van dit model is het niet eenvoudig werken (airbrushen) en kan je bijna niet anders dan in modules werken.
Nadien de modules (vleugels roeren en romp) aanpassen.
attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg
Grtz :)
 
Laatst bewerkt:
Mooi gespoten.
ik kijk al uit naar het vervolg.

Mark
 
De camo kleuren zijn van Tamiya
Darkgreen RAF2
Ocean grey.
Onderzijde zal in medium sea grey gekleurd worden.
grtz;)
Marc
 
Laatst bewerkt:
Een extra dimensie aanbrengen aan de Mossie.
Met kleine led's , die de red en green's aan de vleugeltippen doen oplichten.
attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg
 
hier heb je plaats genoeg om leds te plaatsen.
Laat het vervolg maar komen.

Mark
 
Afplakwerk voor de canopy, door de grote schaal ging het redelijk goed, een klein uurtje aan gewerkt.
attachment.jpgattachment.jpg
Vooraanzicht van het gevaarlijke snuitjeattachment.jpg
Marc
 
Ziet er al mooi uit.
Ik zou nog proberen dat naadje dat je op de neus ziet op de laatste foto,net voor de canopy nog weg te werken.;)

Mark
 
Dat is soms het nadeel aan macro fotografie.Heb soms ook dat probleem voor.

Mark
 
Wat een rommeltje hé
Bedrading van navigatielampen en motors.
attachment.jpg
Grts
 
De afwerking aan de Mossie is begonnen
Enkele impresiebeelden van de centrale brandstoftanks 500pond bommenrek en het 20mm kanon.
attachment.jpg
attachment.jpgattachment.jpg
attachment.php

Grtz Marc ;)
 
een weekje weg geweest en kom ik hiier kijken.
Prachtige vorderingen
Hopelijk kan ik deze eens in het echt bewonderen.

Mark
 
Ja Mark misschien vlieg ik hem over je stulpje:8
Dan kan je hem terdege bekijken, of kom ik ermee naar de ledendag als ik hem afgewerkt krijg. Ik ben bezig met de samenstelling van vleugels en romp, maar de motorgondels werken niet goed met een beetje ....... en ........ :angry:
maar even laten rusten en dan zal het beter gaan.
stuurboord motor is al gemonteerd en staat onder spanning tot de lijm is uitgehard.
beelden volgen later hiervan.
attachment.jpgattachment.jpg
Grtz
Marc:8
 
Dat ziet er een indrukwekkend vliegtuigje uit. Maar ik was van mening dat de RAF altijd harde scheidingslijnen had in hun camo omdat ze bij het spuiten gebruik maakten van een soort rubberen matten als masker.
 
Ok Dancooper

Ik heb het nagetrokken en de meeste toestellen werden inderdaad met mallen of matten gespoten alhoewel er ook gewoon over elkaar gespoten werd als het snel moest gaan.
Gezien de schaal 1/24 moet men ook rekening houden met overvloei van de kleuren door de verfmist die onder de matten terecht komt. hoe kleiner de schaal hoe scherper de lijnen.
Ik heb het nog eens over gedaan met sjabloon en nu zijn de lijnen wat scherper, de blekere vlekken zijn van de na -spray en worden later weggewerkt door het polieren van het oppervlak.
Nadien ga ik blinkend vernis spuiten en de decals plaatsen, daarna met matte vernis afwerken.
attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg
Grtz
 
Ik heb het nog eens over gedaan met sjabloon en nu zijn de lijnen wat scherper, de blekere vlekken zijn van de na -spray en worden later weggewerkt door het polieren van het oppervlak.

Persoonlijk zou ik het zo laten. De bleke vlekken zijn een prachtige nabootsing van de verwering en kunnen met een wash wat afgezwakt worden.

Knap spuitwerk.
 
Het einde is in zicht, nog wat detail afwerking enz.
Ik heb het toestel airbrushed met solsplus voor een glanzend oppervlak
attachment.jpg
attachment.jpgattachment.jpgattachment.jpg
Er moeten nog wat decals bij opkomen en daarna geef ik een satin vernis laag over het geheel.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan