Hoofdsponsor

1/24 De Haviland Mosquito (Airfix) [wip ]

Schaal 1/24 - 1/25
zeer mooie details.
Knap werk.

Mark
 
attachment.jpg

Laatste foto voor het inbouwen van het stuurplatform. volgens foto's heb ik het stuurknuppelhandvat omwikkeld met touw ( katoendraad)
Het macro effect is niet zo goed maar op gewoon zicht oogt het mooi.

Grts
 
Mooi maar zoals meestal macro fotografie is een dood doener in onze hobby.
Ook al meerdere keren voor gehad met het blote oog mooi tot je er een foto van ziet.
Ben benieuwd naar he vervolg.

Mark
 
Enkele nieuwe foto's alvorens de rompdelen volledig te sluiten.
Aan navigators zijde (stuurboord) heb ik nog de regeling voor warme lucht en intercombox in scratchbouw aan gebracht

Grts
attachment.jpg
attachment.jpgattachment.jpg
 
Héél mooi werk :) alleen, je steekt zoveel moeite in de detaillering maar dan zie ik die verschrikkelijke rondjes op de achterkant van de stoelen. Misschien zie je er niets meer van eens de romp dicht is en dan heb ik niks gezegd ;)
 
Ja Tomas Ik weet het, bij bepaalde lichtinval zie je ze duidelijk, maar éénmaal de radio geplaatst is en de romp dicht is zie je ze niet meer.
Er zijn er verschrikkelijk veel aanwezig in deze kit.De zichtbaarste heb ik al weg gewerkt.
Grts:|
 
Mooie vorderingen. Het touw rond de stuurknuppel zou ik vervangen door koperdraad.
 
Enkele verbeteringen aan stuurknuppel en ondingen weggewerkt.
Ook begonnen met opvulwerk met putty van tamiya, het valt redelijk goed mee bij de mossie.
attachment.jpgattachment.jpg

attachment.jpgOnderzijde met ruimte voor bommen en brandstoftanks en de 20mm kanonnen.

Het weight en balance gewicht (onderzijde rudder)heb ik aangebracht met een stukje sprue als ook bevesting en regelbouten
attachment.jpg

Grts:dry:
 
Laatst bewerkt:
Even verder gewerkt aan Mossie
Eerste grondlaag op romp en vleugels aangebracht en voorbereiding van de D-day Strepen.
Nadien wordt het geheel nog bewerkt met shading en preciezere aflijning van het camouflage patroon
het vliegtuig zal in drie kleuren gecamoufleerd worden donker RAF groen oceaan grijs en medium zee grijs
attachment.jpgattachment.jpg

Intussen ook begonnen aan de bewapening "4x20mm kanon met munitiekisten en voeder.
attachment.jpg
Eerste fase
attachment.jpgattachment.jpg
2de fase

grts
 
Ik kijk uit naar het vervolg.
Ik zie dat je de vleugels nog niet gemonteerd hebt.
Gaat dit geen probleem geven of sluiten deze goed aan?

Mark
 
Ja Markske het is een onorthodoxe manier van werken, maar deze schaal laat veel toe.
De vleugels passen perfect en na de volledige montage van alle uitwendige onderdelen ga ik nog een spot airbrush toepassen op de plaatsen die aansluiten.
Ik ben er eigenlijk nog niet uit of ik het camouflagepatroon het grijs en groen scherp hoef af te lijnen of te laten overvloeien zonder scherpe randen?
wat denk je ervan?

Marc
 
Persoonlijk zou ik niet te hard aflijnen.
Het beste is eens goed naar fotos te kijken.

Mark
 
Hey,

Engelse camouflagekleuren vloeien in elkaar, zeker geen harde lijnen gebruiken zoals 'den Duits' het deed. Afplakken met een soort van mastiekken rolletjes om zo een goeie overgang te bekomen.
 
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar de meeste engelse vliegtuigen werden tijdens WO II gespoten met behulp van rubberen masks. Het camo-patroon mag dus strak afgelijnd zijn tussen 2 verschillende kleuren. Google maar eens op foto's van de Mossies :)
 
attachment.jpgattachment.jpg
Het neusje van de zalm eu Mossie, met de guncamera en de openingen van de .303 guns. ik heb de elektrische aansluiting aangebracht achterkant camera.
De camera was gehuld in canvas om bescherming te bieden tegen de koude en de munitiedampen.
Tweede foto de 20mm vierlopen en de .303 mitraileurs met atributen.
:)
 
Prachtig, dit is eentje dat ik met extra aandacht volg! Je bent bezig met een fantastisch 'plastieken' eerbetoon te maken van het Wooden Wonder. Hermann 'Meier' Goering was terecht jaloers dat zijn Luftwaffe deze wondertjes niet had.

Mijn complimenten!

Johan
 
Goed bezig hier blijven door gaan.

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan