Hoofdsponsor

Anders / onbekend Club 27 (WIP)

Supergoed, en dat gitaartje heb je echt mooi gedaan:)
 
Dat is netjes gemaakt, die gitaar :)
 
tjonge, efkes niet komen kijken en het gaat hier met sprongen vooruit.
prachtig boetseer en snijwerk.
 
Bedankt manne,
Heb vandaag een nieuwe gitaar gemaakt,de vorige was een goede poging maar niet stabiel genoeg.
Hopelijk is deze het wel ik moet er nog handen aan modelleren.
De figuur was af dacht ik tot ik de gitaar had gemonteerd, ik zal dus de linker arm opnieuw doorzagen en positioneren.
Er zullen waarschijnlijk wel een paar kleine stukjes afbreken, maar zo is het ook geen zicht.

attachment.jpgattachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
mooi jan maar je hebt een rechtse gitaar gemaakt waar hij links op speelt.

de volumme knoppen zitten van onder dus je moet de gitaar in zijn andere hand geven.

het figuur ziet er subliem uit hoor
 
als ik zo foto's google, denk ik toch dat de gitaar juist is voor Jimmy
 
denk dat weinig mensen weten dat jimmy z'n gitaar andersom bespeelde, volledig correct dus jan, petje af voor deze creatie
 
Jimmy ziet er goed uit.
Heb je de gitaar volledig in sculpey gemaakt of heb je de balsa foam gebruikt als 'armatuur' en erboven een laagje sculpey gelegd?

Denk dat je inderdaad nog wat werk zal hebben om de positie correct te krijgen. Volgens mij moet de 'body' van de gitaar meer naar het midden van het lichaam komen als je die zo evenwijdig voor het lichaam houdt. De gitaar in de positie tov het lichaam zoals die nu is kan ook, maar dan zou die wat meer geroteerd moeten worden, de body van de gitaar naar achter zo meer tegen de zijkant/heup van het lichaam de arm van de gitaar komt dan natuurlijk naar voren. In beide gevallen zullen er ook wel aanpassingen aan zijn linker arm moeten gebeuren... :S hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel, niet makkelijk om het zo in tekst te beschrijven.

grtn Eric
 
Mannen, bedankt voor de reacties.
Ook voor mij is het nog altijd een leerproces, als basis hat ik enkele foto’s ge googled maar geen rekening gehouden met het perspectief. Een les die ik uit deze figuur geleerd heb is dat de verhoudingen en houding kloppen of nog aan te passen zijn voor je details aanbrengt. Het is een fout die ik in mijn enthousiasme telkens opnieuw maakt.
De gitaar is opgebouwd rond een stuk hout, de Balsa foam was een poging net zoals die daarvoor die uit plasticcard en styreen bestond. Beide zijn niet geschikt voor de bakoven zelfs niet op lage tempratuur.
Eric de je uitleg over de houding heb ik begrepen, maar aangezien ik hoe dan ook de linkerarm moet opnieuw maken ga ik voor de radicale oplossing.
Grtx Jan
 
Vandaag is Jimmy in de oven gepasseerd, hij heeft het zonder grote schade overleefd en zonder dat er details zijn afgebroken.
Ik ben nog steeds opzoek naar een oplossing voor een paar klein details, maar ik denk dat ik er toch stilletjes verf ga beginnen opzetten.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Hey Jan, zou je het kopstuk van de gitaar (daar waar de snaren worden opgespannen) niet iets verdunnen?
Het doet een beetje afbreuk aan je model, wat er verder trouwens zeer geslaagd uit ziet ;)
En, geen snaren van rigging wire? ;)
 
Nog dunner gaat moeilijk voor het moment, het spansysteem en de snaren moeten er nog op.
de enige mogelijkheid zou een gitaar uit koper zijn die stabiel genoeg is en de oven overleefd.
Rigging wire, misschien zou het eens moeten uitproberen op iets anders.

Grtx Jan
 
Jan, Prachtig gedetailleerde buste. Dit doe ik je voorlopig nog niet na, en het zal nog wel efkes duren .....
Ik hoop wel dat je rekening gehouden hebt met de snaren die nog onder de vingers van zijn rechter hand dienen te passeren.
Mocht dit niet het geval zijn, zou ik de moeite nemen dit nog te realiseren voor je gaat schilderen.

edit: te lang nagedacht over wat ik zou schrijven waardoor jullie me al voor zijn
 
Laatst bewerkt:
Pose en positie van de handen is goed geslaagd nu. Goed gedaan.

Zijn rechterhand is goed gelukt, misschien wat lange vingerkootjes (kan handig zijn voor een gitarist :) ). Op de linkerhand lijken de 2 groeven boven op de hand wat te uitgesproken en de bovenste loopt ook wel heel ver door. Als ikzelf mijn hand zo houd dan is de bovenkant wat gebold maar toch vrij effen. Misschien kan je deze nog wat verzachten, de bovenste toch zeker wat verkorten.

grtn Eric
 
Ik heb geprobeerd nog enkele voorgestelde aanpassingen te doen, en ben momenteel echt wel aan mijn grens wat sculpten aanbelangt voor het moment.

Vanaf nu komt er verf op.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan