Hoofdsponsor

Anders / onbekend Club 27 (WIP)

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.443
Ze behoort tot de club, is nog in een beginstadium.
gekneed in supersculpy firm en basic. 200mm

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Miss Amy :)

mooi gemaakt, maar persoonlijk denk ik dat haar gezicht smaller is :)
 
Dit lijkt me helemaal geen beginstadium meer. Het is geen eenvoudige pose met dat vooruitgestoken hoofd. Gebruik je voor zo'n figuur niet eerst een draadskelet waarvan je zeker weet dat de verhoudingen kloppen? Nu zijn sommige details al ver afgewerkt en de dame is zelfs herkenbaar in vooraanzicht ( hoewel de oogbollen te dicht tegen elkaar lijken te zitten) maar het hoofd zelf heeft een verkeerde vorm in zijaanzicht. Je zal uit de kaaklijn een stukje moeten uithalen om de vorm terug rond te maken, lijkt me geen simpele klus. Let ook op de monnikskapspieren van de hals naar de schouder, die overgang zou vloeiend moeten verlopen als het hoofd naar voren wordt gestoken. Ik zocht even op welke foto je je gebaseerd hebt maar vond niet direct eentje waar ze dit doet. Wat een contrast tussen glamour en verval zie je dan verschijnen...
 
Amy is inderdaad herkenbaar in je model :)
Ik ben benieuwd... ;)
 
Steven, het is jammer maar je hebt gelijk.
Niet wat de ogen en de kaaklijn betreft, maar het hoofd staat te ver naar voor. Denk zo een mm of 4/5, maar geeft inderdaad een heel komiek gezicht.
Het hoofd van de romp scheiden en terug plaatsen is misschien een oplossing, het probleem is het genoemde draad gestel dit is niet zo eenvoudig door te zagen.
Dus ik zal opnieuw beginnen, oefening baart kunst.

Grtx Jan
 
Ik vind het ongeloofelijk wat je doet Jan.
Ik kan me inbeelden dat zelf figuren van scratch bouwen een enorm moeilijke klus is.
En toch slaag je er in een herkenbaar persoon naar voor te brengen; respect !
En zoals je zegt oefening baart kunst en soms moet men dan opnieuw starten.
Succes met versie 2 en ik volg in ieder geval.

Waar koop je de supersculpy ?
Wordt die vanzelf hard of moet die in de oven ?

Dirk
 
Ik heb het gevoel dat hier nog wat valt te leren en te genieten.
Zit alvast aan mijn scherm gekluisterd.
vgr Marc
 
bedank voor de positieve reacties mannen.

Ik heb dus toch de zaag genomen en het hoofd eraf gezaagd, heb daarna het zeker 5 mm naar achter geplaatst en de stukken die afgebroken waren terug modelleert. Ik heb een stuk er nog aan gelaten zodat jullie het verschil kunnen zien, voor de foto's ondertussen heb ik er de scalpel al ingezet.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Maar zoals gezegd, oefening baard kunst. Dus ik ben aan een tweede begonnen in een klein beetje andere positie.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

is allemaal nog in zijn begin schoentjes, maar een forum leeft van foto's.
Kritiek en voorstellen.

Grtx Jan
 
De verbetering aan de eerste vind ik goed. De 2e vind ik eerlijk niet Amy :) ik denk dat haar hoofd te plat is, van de zijkant bekeken :)

Je hebt niet de makkelijkste gekozen om te sculpen :)
 
De uitstekende kin van de eerste figuur lijkt wel nodig te zijn als herkenningspunt.
 
Wow de eerste moest ik nog niet eens raden onze wijlen Amy hoe dat ge het kunt dat versta ik gewoon niet
Ik heb een nonkel gehad die kon geweldig mooi schilderen die heeft ooit eens de kruisafdoening en de verdediging van de kudde geschilderd , maar ik hoor het hem nog zeggen gezichten is het moeilijkste wat er is om te doen
Maar gij Jan zijt er toch goed in geslaagd
Proficiat
Marc
 
In het begin trekt het meestal op niets en is het ergens iets tussen kneedmasse en een idee, en soms wordt het helemaal niets.
En dan blijft het een goede oefening.

Ik heb aan de tweede bust een beetje mijn skills proberen op te krikken.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Voorstellen en kritiek mag en is welkom.

Grtx Jan
 
ik denk dat je qua gezichtsuitdrukking het beste bij deze foto zit
20130703-amy-x624-1372856742.jpg

ik zie nog niet goed wat er "mis" is aan het gezicht. Naar mijn mening is het hoofd vanboven te breed en vanonder te smal??

Mij lijkt het dat Amy meer een lang smal gezicht heeft.
635635646150773523-AMY-WINEHOUSE.jpg


Maar ik blijf het fantastisch vinden hoe je dat zo uit het niets maakt :) ;)
 
Hey Jan,

Heb er geen ervaring mee maar denk dat een gezicht sculpeteren op zich al niet gemakkelijk is, een gezicht sculpten van een bestaand iemand legt de lat nog een heel stukje hoger. Als je dit dan moet doen vanaf een foto (misschien verschillende foto's maar steeds in een andere pose)... doe het je zeker niet na.

Als ik zo de oogleden bekijk, heb ik de indruk dat je probeert iets in 3D te sculpten wat in feite haar (extreme) make-up is.

Amy.JPG


Verder volg ik JordiC hier wel, ze heeft eerder een lang dan scherp gezicht.

grtn Eric
 
Eric en Jordic, jullie hebben beide gelijk.
het ooglid is extra zo gesculpt om het later mogelijk te maken deze extra make up (wimpers) te kunnen schilderen. Een beetje optisch bedrog.
het langwerpige gezicht is correct, tot je de mond open doet. probeer maar is voor de spiegel.

Bedankt voor de kritische kijk op de zaak,

Grtx Jan
 
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

nog een beetje afschuren en bijwerken en dan kan er verf op, beter lukt me voor het moment niet

Grtx Jan
 
Eerst en vooral, ik doe dit niet na, dus respect voor je werk!
Maar wat mij nu opvalt, is dat de rechter schouder een beetje naar beneden hangt ten opzichte van de linker.
Als ik die houding aanneem van je model, dan zou het eigenlijk iets andersom moeten zijn. Door de houding aan te nemen zoals jij het geboetseerd hebt, dan moet ik mijn linkerarm "forceren" om mijn schouder hoger te krijgen dan de ander...
Ook de rechterarm achteraan zou iets vloeiender moeten overgaan naar het schouderblad. Nu is er te veel bolling naar mijn bescheiden mening...
Nog eens, ik doe het je niet na, maar wou dit toch even meegeven ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan