Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Challenger 1 KFOR (1/72) [DONE]

je bent al goed gestart, nog veel bouwplezier ;)
 
gewoon even een vraag, waarom kiest men voor deze kleine schaal? wat zijn de voor en de nadelen? ik stel ze omdat ik tot hiertoe 1/35 bouw.overigs volg ik deze met argusogen.........................................grtz staf

Dat is een keuze natuurlijk.
Zelf ben ik begonnen op 1/76 (Airfix/Matchbox) en ook 1/72 (Esci e.a.) en heb mij steeds aan die schaal gehouden. 1/35 was voor mij zelfs geen alternatief in die tijd. De kleinere schalen waren toen nog heel betaalbaar terwijl de grotere 1/35 met Tamiya op kop al boven mijn budget gingen.
Pas sedert 2007 ben ik in feite heel langzaam overgestapt naar 1/35 en dan nog om reden dat ik een ganse collectie geërfd had.

Wat de Challenger betreft is die niet uit bij Revell op 1/35 en vermits dit een Revell groepsbouw is .......
Komt er bij dat de nieuwe generatie Revell kits toch redelijk gemakkelijk en aangenaam om bouwen zijn met een redelijke decal optie. Met een beetje aandacht aan de afwerking en kleurenspeling kan je er een mooi model van maken dat zeker niet moet onderdoen voor de grotere schalen.

Niet aan de orde in deze OOB groepsbouw is dat er ook veel degelijke PE sets voor te vinden zijn.
Ik heb deze kit ook liggen maar heb er wel een ExtraTech PE setje bij met een verbluffend detail aan de grilles dat ik zeker zal gebruiken als ik die ooit zal bouwen.
 
@Beyond,@cargomaster1,@Jordic,@kassei,@Erwin: Bedankt heren voor de belangstelling...

@kassei:
Tja waarom 1/72,het is een schaal waar ik als kind mee begonnen was samen met het spelen met "de kleine soldaatjes".
Ben bij het oppikken van deze hobby dan ook terug gestart met 1/72..en na een reeks van modellen heb ik mij gewaagd aan 1/35,wat deze schaal betreft..hier kan je nog zotter in detail gaan wat dan weer een extra uitdaging met zich meebrengt..maar dat is voor iedereen anders..
Zo doe ik verschillende schalen nl.: 1/72 militair, 1/72 jets,1/48 props en 1/35 eveneens militair..
Onze hobby denk ik,is zoeken waar je persoonlijk je gading in vindt..als het maar leuk en boeiend is..!!

Grtz yves,
 
Mooie werken aan deze. wordt het bronzegreen met het zwart? Valt me wel op hier en ook bij de cromwell dat er nog redelijk wat moet gelijmd worden na het spuiten, en dan heb ik het niet over details maar over grote delen...

Persoonlijk ben ik daar geen voorstander van. Misschien wel eens een torenluik, of zaken die in een ander kleur moeten komen (uitlaten) enz, maar geen zaken die nog eventueel schuurwerk met zich kunnen meebrengen, of voor zichtbare lijmsporen zorgen...

In verband met de schaal... in 1/72 kan je veel detail kwijt, en er zijn hele leuke kitjes. ik heb er nog een paar liggen met 3 of 4 sets PE, per model... just for fun

ik bouw momenteel graag klein (ik moet het nu doen, als mijn zicht verminderd of mijn handeling, kan ik nog steeds de grotere bouwen ;-) )
 
@Silenoz: Dit is voor mij nu ook eens een andere manier van opstarten.. in het verleden vergat ik weleens dingen te schilderen..nu is het voor persoonlijk overzichtelijker..allé het is wa zoeken he..over die 1/72 schaal en zijn details heb je wel gelijk ivm het zicht van de ogen..😉

Grtz yves,
 
Dit wordt een mooie, ziet er fijn gedetailleerd uit en de schilderwerken beloven veel goeds voor de komende dagen !
 
amai Yves dat is nog eens wat anders en het ziet er weer goed uit grt.
 
@Gunit:Merci G..zal proberen aan de verwachtingen tegemoet te komen.. ;-)
@Pascal: Bedankt vriend,zo eens een afwisseling kan eens goe doen...!!

Heb wat verder kunnen werken...vervolgens al wat kleurnuances aangebracht..
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Alsook de tracks gespoten,deze zijn klar om gemonteerd te worden...

attachment.jpg

attachment.jpg

Het is niet veel maar kom stilaan terug op modelbouwkoers...!!

Grtz yves,
 
zelfs als leek zie ik dit werk knap wordt grt.
 
@Silenoz;@Jordic;@Erwin en@Pascal :Hartelijk dank voor deze bemoedigende reactie..Feels good.. ;-)

Hij is nu klaar voor een camo en daarna de vernislaag voor verdere afwerking...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ziezo vrienden dat was het tot hier...

Grtz yves,
 
Is heel mooi geworden!! Succes met de camo
 
@Aris5: Bedankt voor de aanmoediging..!

@Danny:Bedankt makker ben ook benieuwd..;-)

Voila heren, ze staat erop....

Heb voor deze Vallejo Black nr57 80% + Black Green nr21 20%,alleen zwart leek mij iets te hard..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu de vernislaag....

Tot de volgende...

Grtz yves,
 
Ziet er goed uit Yves ben benieuwd naar de wheathering. Op foto nummer 3 ziet het eruit of de kast op de toren bruin is, ik denk dat het door de foto komt??
 
Ziet er goed uit Yves ben benieuwd naar de wheathering. Op foto nummer 3 ziet het eruit of de kast op de toren bruin is, ik denk dat het door de foto komt??

Bedankt Ron,op de foto komt het bruin er iets teveel uit,gaat met de verwering nog meer vervagen zodat deze er niet uit zo hard uitkomt...

Grtz yves,
 
Dat ziet er hier goed uit, even niet komen kijken, en dan is deze bijna af... :O
Een goede keuze om je zwart te mengen ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan