Hoofdsponsor

1/48 C-130 H, Belgische uitvoering, Italeri

ERVARING
39 jaar
BOUWWIJZE
Oob, aftermarket decals, klein beetje scratch
BOUWBUDGET
50
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
go go go.
Dit zijn meer dan deftige werken.(y)
(y)(y)
 
Moet er nog primer zijn... Telkens een ander model in primer wordt gezet, krijgt deze ook enkele delen in de primer gezet... Ter info: één tegel is +/- 35 cm.IMG20240229192817.jpg
 
Imposant model. Niet direct voor de doorsnee vitrinekast zo te zien.
Bouw vordert goed. Vlekkenschema is preshading veronderstel ik?
 
Vlekkenschema is preshading veronderstel ik?
Inderdaad 😇. Is in feite te groot om met airbrush te doen. Hier heb je al een carrosserie model voor nodig. Ongelijke dekking van primer, alle plastic heeft wel primer maar in variërende dichtheid. Bij het verder primeren ga ik wel na welke delen nog moeten herdaan worden voor betere dekking.
 
Ferm bakbeest,

Ik hou van 'groot' en van de Hercules, de ideale combinatie voor mij dus (y)

Grtz.

Luc:cool:
 
Goed te zien dat je verder gaat met dit monster. (y)
 
Inderdaad 😇. Is in feite te groot om met airbrush te doen. Hier heb je al een carrosserie model voor nodig. Ongelijke dekking van primer, alle plastic heeft wel primer maar in variërende dichtheid. Bij het verder primeren ga ik wel na welke delen nog moeten herdaan worden voor betere dekking.
Primer hoeft niet altijd gedekt te worden gespoten. Het is vaak meer dan genoeg om een licht laagje te leggen. De verf zal dan evengoed een betere hechting hebben dan dat je deze direct op het plastiek spuit. Wat betreft de verflaag kan je deze aanbrengen zodat er een natuurlijke verwering ontstaat.

Ben blij te zien dat er hier progress word gemaakt aan dit interessant model. Ik zit nog altijd te wachten op het vervang windscreen, dat nog steeds niet geleverd is.

MVG

Danny
 
Om een idee qua grootte te geven: beide brandstoftanks van de c-130 naast een P-47N (academy). Deze zijn allen net in primer gezet.
17100929671024881488656502950093.jpg
 
Deze staat eindelijk volledig in de primer... Nu op zoek naar te retoucheren delen 🤭😇.
Voor de liefhebbers: op de c-130 staat m'n bac tsr-2 op 1/48.
IMG-20240327-WA0010.jpeg
 
Op die manier is er wel niet veel te zien van de C-130 hé :winking: .
Is het niet gemakkelijker om de propellers op het einde van de bouw te monteren? Nu lijkt mij het risico vrij groot dat een rotorblad sneuvelt tijdens het vervolg van de bouw.
 
Op die manier is er wel niet veel te zien van de C-130 hé :winking: .
Is het niet gemakkelijker om de propellers op het einde van de bouw te monteren? Nu lijkt mij het risico vrij groot dat een rotorblad sneuvelt tijdens het vervolg van de bouw.
De props moeten nog allemaal hersteld worden. Wat ik niet wist bij initiële bouw is dat de props afbreken als ge er vies naar kijkt. Metalen staaf zal in de spinner en in het blad geplaatst worden.
Van de 4 motoren is er nog maar één set compleet.
De c-130 is het zwart ding onder de tsr-2 😇.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan