Hoofdsponsor

Bouwverslag EV05 'Princess Olayinka' (ex HD21) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Droopy'ke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Luc,

Ik vrees dat je het een beetje verkeerd voor hebt.
De Robbe 120µp kan 5 tot 10 Nc volt aan.
Eén Nc is 1,2 volt.
Dus de regelaar kan dus werken op 6volt (5x1,2) tot 12 volt (10x1,2) ;)

Ik heb de aandrijving al uitvoerig getest en alles werkt naar behoren. :D

Droop

Luc,petje af voor jouwn project.
Doch mag ik eens een beetje assertief zijn?.

Ik ken je al een behoorlijke tijd nu.En altijd ben je,net als ik,creatief met alles.
je bent in dit project van je baan in het weatheren ietsjes gaan afwijken.:(

Dus wil ik je graag weer op jouwn oude en juiste spoor terug zetten gaan:ph34r:.

Waarom ben je 1:1 gaan weatheren?.

Zoals ik je nog uit "den ouden"doos ken,ben je altijd zeer creatief en vindingsrijk in dit soort klussen.
Ik zie veel overeenkomsten in het voorbeeld en in jouwn sublieme project wat het weatheren betreft.

Begrijp me aub niet verkeerd hoor,het is niets negatiefs,maar ik wil jouwn werk graag op jouwn hoge peil houden,en nu zie ik voor het eerst dat je iets gaat afwijken.Niet dat het slecht is,integendeel,ook dit heb je verbluffend gedaan.Maar als oude rotten(zeg maar)in dit vak(:laugh:)kunnen we dit wel tegen elkaar schrijven.

Ik heb er even over gedacht of ik je dit kon schrijven,maar ik weetdat het aan jou is toevertrouwd.

Luc,ik houd je scherp:P..."for the good old days".

Ron,die nu hoopt dat Luc weet wat ik bedoel ermee.

Laatst bewerkt:
Luc,petje af voor jouwn project.
Doch mag ik eens een beetje assertief zijn?.

Ik ken je al een behoorlijke tijd nu.En altijd ben je,net als ik,creatief met alles.
je bent in dit project van je baan in het weatheren ietsjes gaan afwijken.:(

Dus wil ik je graag weer op jouwn oude en juiste spoor terug zetten gaan:ph34r:.

Waarom ben je 1:1 gaan weatheren?.

Begrijp me aub niet verkeerd hoor,het is niets negatiefs,maar ik wil jouwn werk graag op jouwn hoge peil houden,en nu zie ik voor het eerst dat je iets gaat afwijken.Niet dat het slecht is,integendeel,ook dit heb je verbluffend gedaan.Maar als oude rotten(zeg maar)in dit vak(:laugh:)kunnen we dit wel tegen elkaar schrijven.

Ron,die nu hoopt dat Luc weet wat ik bedoel ermee.
Ik zou je graag antwoorden, Ron maar momenteel weet ik niet goed wat je bedoelt hoor.
Misschien als je het me een beetje duidelijk kunt maken:
Waar ben ik 1:1 gaan weatheren? :unsure:

Je ziet dat ik iets afgeweken ben maar toch goed heb gedaan. Waarvan Homie? :unsure:

Momenteel ben ik nu nog een beetje in het duister aan het tasten. Mijn excuses daarvoor.

Dus, als je enig licht in de duisternis kan brengen: graag hoor. ^^

Droop

Ik bedoel dat je altijd mooi en op je eigen wijze weatherd.Je weet dat ik weatheren zeer kan waarderen.

En ook altijd heb je je eigen creativiteit erin gezet,dus(als voorbeeld)als er ergens een roestspoor bij het origineel loopt,dan doe je dit iets anders laten lopen,zodat het niet exact het voorbeeld hierin volgt.
Dus je eigen persoonlijke noot en ziel erin leggen.Dat doe ik ook altijd.

Ik zie dat veel weather effects van het origineel ook op jouwn sublieme model hetzelfde spoor hebben.
Normaal heb je dan daar altijd een ander spoor van gemaakt,dat doe ik ook altijd.Daar ligt de kracht erin.
Dat beheers je ook erg goed.

Ik hoop dat het een beetje duidelijker is zo?.

Ron.

Oh ja, nu begrijp ik het Ron.
Sorry hoor maar mijn grijze celletjes zijn een beetje moe. :laugh:

Tja, nu je het zegt... het was me eerlijk gezegd nog niet echt opgevallen... .

Jaja, nu betrap ik mezelf er ook op, hihi.

Voornamelijk op de laatste foto met de patrijspoortjes valt het wel op dat ik dezelfde plaatsen als op het 1:1 schip het geweatherd.

Eigenlijk heb ik daar niet echt een antwoord op. Ik denk dat ik dit onbewust heb overgenomen doordat ik steeds weer die honderden foto's die ik van de 1:1 boot heb genomen, steeds maar weer opnieuw en opnieuw doorneem en bestudeer. Ik zie die foto's al in m'n slaap! :D
Elk detail heb ik in me opgenomen en zodoende dus ook waarschijnlijk de weatheringsplaatsen.

Verdikke Ron, dat heb je goed opgemerkt zeg!

Mijn complimenten voor je opmerkingsgave. ^^

Droop

Hoi droop,

Ik heb mij even van data's vergist om even recht te zetten het is zondag 31 mei en 1 juni
dat we aanwezig zullen zijn.
En nu maar hopen op mooi weer!!

>w
Ik weet dat het off topic is en mijn excuses hiervoor, maar als ik kan kom ik dan wel eens effe piepen in Turnhout. Ik heb nog nooit een RC schip zien varen, al ga ik er wel een bouwen :laugh:

>w
Ik weet dat het off topic is en mijn excuses hiervoor, maar als ik kan kom ik dan wel eens effe piepen in Turnhout. Ik heb nog nooit een RC schip zien varen, al ga ik er wel een bouwen :laugh:
Ik denk dat John dit wel zeer op prijs zal stellen, Michel.

We spreken dan samen af via pb. ;)

Droop

Verdikke Ron, dat heb je goed opgemerkt zeg!

Mijn complimenten voor je opmerkingsgave. ^^

Droop

Ik kijk bij ieder project altijd zeer scherp naar de weathering.Ook om bij te kunnen leren.
Dan vallen zulke dingen mij op:$.

Nu wil ik er graag aan toevoegen dat jouwn aangebrachte weathering verder uitstekend is,je hebt ook verschillende tinten in de roestsporen aangebracht,zoals het ook hoort:).

Dus het is niet negatief bedoeld,maar eerder een aantijging:P.

Ron.

What a mistake to make (uit te spreken op z'n Italiaans :laugh:)!

Ik had op de schouw een paddestoel-antenne geplaatst en wat bleek nu toen ik de foto's nog eens goed bekeek? Juist! Dat ik me een beetje vergist had.

Kijken jullie zelf maar eventjes:

1_HD21_017.jpg
Daar moet verdikke een radar komen te staan en die paddestoel moet op de achtemast geplaatst worden!
Wakker worden Droop!! :@

Nou ja, niet getreurd. Ik heb me dan maar aan het werk gezet en de paddestoel verwijdert en dan maar vol goeie moed zo'n radar gemaakt.

1_DSCN8938.jpg
Een plastieken bolleke op een messing buisje zouden perfect voor radar kunnen dienen.
Meer hebben we toch niet nodig, hé? :D

1_DSCN8939.jpg
Nadat alles een witte kleur had gekregen heb ik met zelfklevende letters de merknaam 'JRC' aangebracht.
De rode pijl onderaan heb ik er gewoon opgeschilderd.

1_DSCN8941.jpg
En Ronny de visser en z'n maat keken er naar en zagen dat het goed was.:8

Ik ga nu het kraantje op het achterdek fabriceren.

Droop

Ik vind niet dat de verhouding klopt, maar ik wil geen ruzie met deze 2 stoere zeebonken dus zwijg ik maar.

newbie,
by my klopen de verhoudingen wel hoor,als ik naar het popje zie.
dan is myn buik ook iets te dik, :wub::wub:
maar myn vriend de nonkel is dan een kop grooter dan ik.
groetjes,ronny

Kraan achterdek

Gebruik jij eigenlijk een primer Droop?
Primer? Wat is dat 'een primer'? :laugh::laugh:

Eventjes serieus nu. ^^

Nee Michel, ik gebruik bij m'n schepen bijna nooit een primer.
Uitzondering hierop is de gehele romp die ik in het prille begin in de menie heb gestoken.

Update

Ik heb vanmiddag het kraantje gemaakt dat later op het achtedek komt te staan:

1_DSCN8942.jpg
Uiteraard is dit terug een messing exemplaartje geworden.
(Hier was ik dus met m'n vettige polleke's aan bezig, Dominiek'ske. ^^)

1_DSCN8947.jpg
En hier is ze net geverfd.
Uiteraard moeten er nog wat slijtagesporen en een kabel op aangebracht worden. Maar dat is een werkje voor morgen.

Droop

Nou, nou nou, droop scheer je weg hier. Dit is veel te mooi. :O:O:O
Wat moet ik hier nu nog. Je steelt gewoon de show. :D:D:D

Prachtig.....luc..heel mooi gemaakt,maar weer een vraagje....op die messing...doe je daar eerst een grondverf op...voor de originele........:O:O

Prachtig.....luc..heel mooi gemaakt,maar weer een vraagje....op die messing...doe je daar eerst een grondverf op...voor de originele........:O:O
Nee hoor Swa, zoals ik hierboven ook reeds zei gebruik ik op m'n schepen bijna nooit een grondlak. Ook niet op de messing stukken;

Neem nu de grote messing portaalmast.
Die heb ik geschilderd met de originele scheepsverf van de 1:1 kotter (HD21 Jacob Senior).
Die verf hecht zich zo hard aan de ondergrond dat je die er bijna met geen stokken meer afkrijgt.
Die 'pakt' ongelofelijk. ;)

De kleinere messing stukken (railingen, het kraantje enz. enz.) worden ofwel met emaillak 'voor buiten' geschilderd ofwel met de alom bekende Revell potjes.
Ook die verf houdt goed op de messing.
Wist je dat ze met die Revell verf eens een echt Duits jachtvliegtuig hebben geschilderd?
Dus, als die verf het uithoudt op zo'n jet, dan zeker ook op m'n messing stukjes. :D

Droop

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug tijd voor een doordeweeks ietsiepietsie klein update'ke:

1_DSCN8951.jpg

1_DSCN8955.jpg
Het kraantje heeft z'n verwering gekregen en staat nu op z'n plaats op het achterdek.

Momenteel zit ik met de bouw een beetje vast. Van zodra ik m'n railingen binnen heb -en hopelijk duurt het niet te lang meer- kan ik weer verder werken aan het dak van het stuurhuis.

Nou ja, ik kan nog steeds aan de koperen bomen beginnen, of de achtermast... ik zal nog zien.

Maar het wordt in ieder geval wéér eens vervolgd.

Droop

Droop je kunt ook nog eens kijken naar het advies dat je van Homeghost hebt gekregen over het verweren. Daar je hier ook even kritisch naar keek. Dan heb je daar nog even werk aan tot je de railing delen hebt gekregen. :P

Iig weer topwerk dat ik zie van je. Ik blijf je volgen.

Vandaag is het voor de Olayinka en haar bemanning dé grote dag.
Voor het eerst gaat ze nu heel alleen het grote water aan de Blaarmeersen te Gent, schoorvoetend verkennen.

Ik hoef dan ook niet te zeggen dat de bemanning hier al vroeg in de weer was om alles voor dit grote evenment voor te bereiden. ^^

DSCN8957.png
De EV05 is hier al in de bootmobiel ingeladen.
Gelukkig past ze met haar lengte van 1200 mm nog mooi in de kofferruimte (ze mocht zelfs nog een beetje groter zijn geweest. :laugh:)

DSCN8959.png
Terwijl een bemanningslid nog eens voor alle zekerheid de gebruiksaanwijzing overloopt, kijkt Ronny de visser al vol hoop uit naar de plaats van bestemming: "Zijn we er nu nog niet?"

Nog eventjes geduld jongens.

Hoe de testvaart zal verlopen, dan lezen jullie hier dan later wel. ^^;)

Droop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan