Hoofdsponsor

Bouwverslag EV05 'Princess Olayinka' (ex HD21) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Droopy'ke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ramen geplaatst

Hartelijk dank, Laurent. :D

Update

De bovenbouw heeft nu eindelijk z'n laklaag gekregen.
Ook zijn de ramen geplaatst.

De foto's:

1_DSCN8826.jpg
De bovenbouw heeft eerst z'n witte laklaag gekregen waarna ik de leuning en de achterste bollards in het mat zwart heb geschilderd.
Bovenop de stuurhut heb ik voorlopig een styreneplaat gelegd en dit omdat anders de lichtinval een vertekend beeld van de ramen zou geven.

1_DSCN8827.jpg
Voor het glaswerk heb ik gekozen voor blauw mica. Eigenlijk wou moeder de vrouw deze kleur voor de ramen en wat doe je dan als brave huisvader? :closedeyes:

1_DSCN8835.jpg
Het derde raampje vooraan (te tellen vanaf bakboordzijde) is een gewoon doorschijnend raampje.
Daar krijgt de camera z'n plaatsje. :)

1_DSCN8828.jpg
Ik heb bewust voor maar één helder raampje gekozen omdat ik zeker geen reflecties of lichtspelingen van door de andere ramen in de cameralens wou hebben.
Door de rest nu in donkerblauw te steken, is dit risico geminimaliseerd.

1_DSCN8837.jpg
Hier nemen we nog eens een kijkje op de achterkant.
Ook de ronde patrijspoorten hebben een blauw raampje gekregen.

1_DSCN8840.jpg
Haar achterdek heb ik nog niet geschilderd omdat daar nog de achtermast moet 'gelast' worden.

1_DSCN8841.jpg
Mevrouw in al haar glorie. :D

Wordt nog vervolgd, hoor. :P

Droop

Verder zou je nog wat zwarte raamrubbers kunnen aanbrengen. Ik denk dat het wel mooi zal zijn. Tenminste ik dacht bij een echte ook raamrubbers aan wezig zijn.

Bedankt Markske. ^^

Aan raamrubbers heb ik ook gedacht, Rik.
Doch bij deze kotters zijn aan de buitenkant geen rubbertjes te bespeuren.

Zie foto'ke:
1_HD21_081.jpg

Ik ga nu 2 messing slingerramen draaien. Die zullen mooi op die blauwe vensters staan. ^^

Droop

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee idd. Daar zitten geen raamrubbers. zitten die dan aan de binnenkant denk je. Ze moeten toch ergens zitten om het waterdicht te maken. Tussen platen en kitten zal wel niet gedaan worden. Dan kun je het moeilijk vervangen als het stuk gaat. ;)

Geeft een goede indruk,dat test filmpje.
later zal ook de deining er in mee worden genomen.Alleen mag je dan dus geen scherpe stuur bewegingen maken,anders worden we misselijk tijdens het kijken:8.

Ik heb eens in Tunesie mee gevaren met een vissersboot.man man...Een flink stuk voor de kust gooide de kapitein het anker uit.En toen de deining....en toen werd er vers gevangen vis op de barbecue gedaan....man man wat was ik toen misselijk.

Maar in ieder geval ziet het er al puik uit.Zoals ik jou ken,zul je ook nog wel wat verweren gaan op de vers gepainte opbouw?.

Ron.

@ Rik: als ik er deze week aan denk, dan ga ik eens aan boord van zo'n kotter kijken hoe dat afdichtingssysteem van die ramen nu echt in elkaar steekt.;)

@ Ron: de bovenbouw zal héél lichtjes geweatherd worden.
Ik denk dat ik het nu bij enkele washjes zal houden. :)

Ik heb eens in Tunesie mee gevaren met een vissersboot.man man...Een flink stuk voor de kust gooide de kapitein het anker uit.En toen de deining....en toen werd er vers gevangen vis op de barbecue gedaan....man man wat was ik toen misselijk.
Tja, zo'n kotter heeft nu eenmaal niet de luxe én het comfort van een Persing 72. :D:D:D:D:D

Droop

(Rare jongens, die wentelwiekbouwers. )

1_Reactie_at_Droop-JPG.JPG

Euh... ik draag een brilleke, heb een houten been en ben vader van 11 bloeikens van kindertjes...
1.gif

:D:D:D:D:D

Gewoonweg schitterend, die 2 reacties hierboven.

Luc, de bouw gaat prachtig vooruit en het resultaat mag er nu al wezen.

çy!',"vf;:cd)r,nz!'!'"é,n:=jv :@:@:@ Verd.... Verd........mijn toetsenbord naar de kl......n,allemaal van dat kweilen......................:P:P:P:P
Luc prachtige vooruitgang.....welke motor is er bij u ingebouwt.....je gaat echt snel....maat
Ze is verdomd heel prachtig aan het worden....:laugh::laugh::laugh:

Droop,
Ik denk dat ik zo langzamerhand ga beginnen mijn tent op te slaan aan de Blaarmeersen (voor onze vrienden uit het Noorden: een recreatiedomein met een prachtige vijver) tegen dat je prinses aan haar Maiden Voyage begint! Die wil ik voor geen geld missen! Ik heb al heel wat van je schepen op het water mogen bewonderen, maar ik ben ervan overtuigd dat deze er met kop en schouders zal bovenuit steken, en zeker niet alleen vanwege haar grote!
Bijkomend voordeel, een bouwverslag als het deze volgen laat de bouwmicrobe in mij weer opleven!
Ze ziet er steeds beter uit!

Johan

@ Dominiek: bedankt maatje. ^^

@ Swa: je toetsenbord gaan onderkwijlen moet je nu echt niet doen hoor. :D:D
De prinses heeft in haar machinekamer een Robbe Power 1000 motor liggen en dit op een bron van 12v-7Ah. ;)

@ Johan: als ze haar maidentrip maakt, dan krijg je van mij ver genoeg op voorhand wel seintje. ^^
Een fles champagne om haar te dopen moet je niet meebrengen. Daar zorgt onze Swa (ardennenoffensief) wel voor. Oh ja, die gingen we zelf uitdrinken.... ... ... :D:D:D:D

Ik ben blij dat de modelbouwmicrobe je stillekesaan terug te pakken heeft want je modellen zijn stuk voor stuk juweeltjes en veel te mooi om in of op een kast opgeborgen te staan.

Ietsiepietsie update'ke

Gisterenavond heb ik nog de spreuk gemaakt die aan de voorkant van de brug komt te hangen:

1_DSCN8851.jpg
'Mens Aequa In Rebus Arduis' (Kalm van geest in moeilijke omstandigheden) siert vanaf nu de EV05.
Ik vind dat deze spreuk op het lijf van de kotter geschreven is.

1_DSCN8844.jpg
Om dit dingetje te maken heb ik eerst de banner (het vaandeltje) in de gepaste grootte uit styrene gemaakt.
Nadat ik het een bruine kleur had gegeven, heb ik het dan maar onder de scanner gestoken en er een 1:1 scan van gemaakt.
Deze afbeelding van de banner heb ik dan met een fotoprogje van de gepast tekst mét 'gouden' lettertjes voorzien. :dry:
Vervolgens moest ik enkel nog de papieren banner uitknippen en die op het styrenen exemplaar kleven.
Enkele lagen vernis erop et voilà: een banner'ke voor op een kotter.
Simpel hé? ^^

Wordt dan nog maar eens vervolgd,

Droop

Mooi Luc.
Die banner is wel af,goed gedaan.

En ja dacht wel dat er nog een vervolg ging komen:D

Mark(ske)

Dat ziet er goed uit. Mooi gedaan met die printer zo.

Hebben alle cotters zo´n leus?

hoi,rik
neen,niet alle kotters hebben een leus.
meestal is het gewoon de scheepsnaam met het bouwjaar welke men op de voorzyde van de brug plaatst.
droop het is zeker knap gedaan.
groetjes,ronny

@ Markske: bedankt hoor. ^^

Dat ziet er goed uit. Mooi gedaan met die printer zo.

Hebben alle cotters zo´n leus?
Niet alle kotters hebben zo'n leus aan boord.
Ik denk dat je dit in Nederland meer ziet dan in België en ik vind het ook wel wat hebben, zo'n banner.

Hier een foto'tje van een 1:1 kotter mét banner (zie rode pijl):

1_banner_op_kotter.jpg
Foto: Visserijnieuws.nl

Droop

Edit: Hey Ronny, ik had niet gezien dat jij ondertussen ook al gereageerd had. :D:D

1_DSCN8851.jpg

Bovenstaande foto kan mij nu bekoren.Hele mooie weathering,Droop.
Lekker willekeurig gedaan,zoals het moet.

Ron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan