D
Droop
Guest
Ramen geplaatst
Hartelijk dank, Laurent.
Update
De bovenbouw heeft nu eindelijk z'n laklaag gekregen.
Ook zijn de ramen geplaatst.
De foto's:

De bovenbouw heeft eerst z'n witte laklaag gekregen waarna ik de leuning en de achterste bollards in het mat zwart heb geschilderd.
Bovenop de stuurhut heb ik voorlopig een styreneplaat gelegd en dit omdat anders de lichtinval een vertekend beeld van de ramen zou geven.

Voor het glaswerk heb ik gekozen voor blauw mica. Eigenlijk wou moeder de vrouw deze kleur voor de ramen en wat doe je dan als brave huisvader? :closedeyes:

Het derde raampje vooraan (te tellen vanaf bakboordzijde) is een gewoon doorschijnend raampje.
Daar krijgt de camera z'n plaatsje.

Ik heb bewust voor maar één helder raampje gekozen omdat ik zeker geen reflecties of lichtspelingen van door de andere ramen in de cameralens wou hebben.
Door de rest nu in donkerblauw te steken, is dit risico geminimaliseerd.

Hier nemen we nog eens een kijkje op de achterkant.
Ook de ronde patrijspoorten hebben een blauw raampje gekregen.

Haar achterdek heb ik nog niet geschilderd omdat daar nog de achtermast moet 'gelast' worden.

Mevrouw in al haar glorie.
Wordt nog vervolgd, hoor.
Droop
Hartelijk dank, Laurent.

Update
De bovenbouw heeft nu eindelijk z'n laklaag gekregen.
Ook zijn de ramen geplaatst.
De foto's:

De bovenbouw heeft eerst z'n witte laklaag gekregen waarna ik de leuning en de achterste bollards in het mat zwart heb geschilderd.
Bovenop de stuurhut heb ik voorlopig een styreneplaat gelegd en dit omdat anders de lichtinval een vertekend beeld van de ramen zou geven.

Voor het glaswerk heb ik gekozen voor blauw mica. Eigenlijk wou moeder de vrouw deze kleur voor de ramen en wat doe je dan als brave huisvader? :closedeyes:

Het derde raampje vooraan (te tellen vanaf bakboordzijde) is een gewoon doorschijnend raampje.
Daar krijgt de camera z'n plaatsje.

Ik heb bewust voor maar één helder raampje gekozen omdat ik zeker geen reflecties of lichtspelingen van door de andere ramen in de cameralens wou hebben.
Door de rest nu in donkerblauw te steken, is dit risico geminimaliseerd.

Hier nemen we nog eens een kijkje op de achterkant.
Ook de ronde patrijspoorten hebben een blauw raampje gekregen.

Haar achterdek heb ik nog niet geschilderd omdat daar nog de achtermast moet 'gelast' worden.

Mevrouw in al haar glorie.

Wordt nog vervolgd, hoor.

Droop