Hoofdsponsor

Bouwverslag EV05 'Princess Olayinka' (ex HD21) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Droopy'ke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
2 treden

Hoi Droop,

Had het niet gemerkt toen ik laatst van het stuurhuis naar het dek afdaalde,
maar ja ik loop toch altijd met 2 treden tegelijk de trap op :k
Bemanning een dekzwabber voor hun nieuwjaar :D:D:D

Droop ziet er goed uit, was mij niet opgevallen, wel een puntje om op te letten he. Altijd kritisch blijven kijken. Ook naar je eigen schip. Zo zie maar weer. Eens in gedachte rondlopen op het schip en je ziet meer dan je denkt. :D

Even een klein stukje wat je eventueel ook zou kunnen doen is dat je een even wat dunne verf in de kier van de deuren laat lopen. Dan lijkt dit niet meer op een vast geheel. Zie maar eens de laatste foto met die zwart geschilderde trap. Als je nu kijkt zie je de hoek/kier waar je misschien wat verf in kunt laten lopen. Bijvoorbeeld een wasch of inkt zou al goed zijn. :k

@ Markske: bedankt maatje. :k

@ René: dekzwabbers zijn in bestelling geplaatst. :D

@ Rik: Goed idee!! Daar ga ik morgen (of misschien nog deze avond) eens werk van maken.
Bedankt voor de tip!!!

Droop

Droop, :D sorry hoor, ik ga eventjes aan wal, een cola drinken
Ik word zeeziek op je schip van bewondering.

P.s.: die leuke pictogrammetjes(Smileys), Waar haal je die op ?

Groetjes
Ward

Mooi detail aan die trappen Droop cute Een protest gekregen van de vakbond dat de bemanning de trappen te hoog vond ? :D

Groeten, Pascal

Stuurhuis

Zwijg Pascal, ik heb die mannen nog met een halve pladijs trachten om te kopen maar het is me niet gelukt. :D:D

Update
Vandaag heb ik dan maar weer wat verder geprutst en nu kwam het stuurhuis aan de beurt:

1_DSCN8786.jpg
De ruwbouw staat deels geplaatst.

1_DSCN8789.jpg
Ik ben hier heel bewust van de klassieke ronde vormen afgestapt en wou deze kotter een veel modernere look geven. Dit heb ik kunnen bereiken door meer met rechte lijnen te werken.
Zeg maar 'een totale make over' van een klassieke boot. cute

Ik kwam op het idee door een prachtige foto van Tom Boere z'n kotter:
hd23h.jpg
Foto: Tom Boere
Hier zien we dat Tom ook met strakke lijnen gewerkt heeft. Gewoonweg prachtig!!

1_DSCN8790.jpg
De voorkant van de brug zal dan wél weer haar half ronde vorm blijven behouden.:k
Bij het creëren van een boot moet men soms een beetje stylist zijn. :D

1_DSCN8794.jpg
En de neus heeft eindelijk z'n afbeelding.
Een kleine medaille van de H. Maagd pastte precies in de ronde vorm.
Ik heb dit kleinood dan maar van wat verf voorzien en nu zit het voor eeuwig verbonden aan deze kotter.
De bemanning van de Princess heeft alvast steeds z'n beschermheilige mee op zee.

Wordt vervolgd,

Droop

Heel mooi Droop, een stylist aan het werk!
Zit dit ontwerp gewoon in je hoofd, of maak je eerst op papier een schets van hoe je het wil gaan bouwen?

Klein idee-tje: zou het niet mooi zijn om deze strakke stijl van het stuurhuis ook toe te passen op de patrijspoorten van de achter-opbouw en deze ook rechthoekig ipv rond te maken? Als ik het goed zie heeft Tom Boere dat ook gedaan.

't is maar een idee-tje, zoals het nu is ziet het er ook heel mooi uit!

groeten, Rinie

@ Rinie:

Nee hoor, er wordt niets op papier gezet.

Terwijl ik de plannen bekijk maak ik de vergelijking met sommige foto's en zo begint er stilletjesaan iets te groeien.
Uiteraard gebeurd dit niet steeds op het laatste moment. Voorbeeld: het idee van deze uitvoering is al sinds ik aan de portaalmast bezig was, aan het broeden.

De ronde patrijspoorten zou ik idd kunnen vervangen maar dat ga ik nu niet meer doen omdat ik anders teveel sloopwerk zou hebben. En eigenlijk past deze 'old school' redelijk goed bij de 'new school'. cute

Droop

Even verder geprutst zegt em dan :D:D

Het is een heel leuk verslag om te volgen en elke keer wordt het mooier en mooier Applaus

prutsen zegt hem prutsen
ja me kl......
wat word het dan als ge zeer presies aan modelbouw doet droop?
het medaille is goed gevonden,maria ster der zee
bescherm engel der vissers
groetjes,ronny

Hoi manneke's,

Ik ben hier bezig aan de voorkant van het stuurhuis.
Dat ging ik z'n ronde vorm laten behouden, maar toen dacht ik er plots aan dat er een camera achter één van de raampjes moet geplaatst worden.
Om dan -door de ronde vorm van de raampjes- geen vervormd beeld of beeld met reflecties te krijgen, ben ik nu verplicht om die voorkant gewoon recht door te trekken i.p.v. er de kromming in te houden.

Nog een geluk dat ik er nu nog aan dacht! Oef!

De foto'tjes volgen later.:k

Droop

Zo, nog net voor het nieuwe jaar ben ik hier met de laatste foto's van dit project voor het jaar 2008.

Zoals ik hierboven zei was ik verplicht (nou ja: 'verplicht') om de voorkant van het stuurhuis recht te maken.
Eigenlijk valt het resultaat nogal mee. Vooral in aansluiting op de andere strakke lijnen.

Kijken jullie nu zelf maar:

1_DSCN8797.jpg

1_DSCN8799.jpg

Wordt volgend jaar verder gezet. :k

new_year.gif

Droop

Droop,.....ik moet nog een fles gaan bijhalen voor den doop............want zij is het echt waard...wat een schoonheid.......en die medaile...man ik hou van die relikwien..................cutecutecute

Ik zit hier een beetje in de knoop.

Morgen zou ik graag aan de achterzijde van het stuurhuis beginnen, maar ik betwijfel het nog of ik de originele structuur van de 1:1 kotter zou overnemen of dat ik hier ook een make-over van maak.

1_HD21_125.jpg
Hier zien we de losgebrande stuurhut van de echte boot. Let op de ronde vormen.
Ik vrees dat dit een beetje zal gaan 'vechten' met de rechte lijnen die ik tot nu toe gebruikt heb in de bovenbouw.

Ik zal het maar eens een nachtje laten bezinken... ... ... ... ...

gaan_slapen.gif

Droop

Ik vind die ronde vormen erbij wel erg mooi, maar ik denk dat als je een geheel van de zaak wilt maken. Zul je je vormend die je nu hebt gebruikt toch door moeten trekken. Anders krijg je een allergaartje van verschillende vormen. Maar let wel. Het is een kwestie van smaak he. :k

hoi,droop
de ronde vormen ,doen volgens myn beschyden mening geen afbreuk aan de strakke lyn
welke je voor de voor en zyden van het stuurhuis gebruikt.
het is echter wel gemakelyker bouwen zonder rondingen.
maar het is uw model,dus als je de strakke rechte brug wil door voeren zal dit zeker mooi staan.
groetjes,ronny

Zo, de kogel is door de kerk en ik heb besloten om de strakke vormen aan te houden. ;)

De werffotograaf was natuurlijk ook weer van de partij en hier volgt een greep uit de plaatjes die hij geschoten heeft:

1_DSCN8801.jpg
De achterkant heeft dus net als de rest van de opbouw strakke lijnen gekregen.

1_DSCN8802.jpg
Daar er in de princess haar kont al ronde patrijspoorten zaten, heb ik geopteerd om ook achteraan de opbouw ronde patgrijspoorten te steken.
Kwestie van een beetje 'a sortie' te zijn. :8

1_DSCN8805.jpg
De toegang tot het stuurhuis gebeurt via houten deuren.
Deze deuren heb ik gemaakt uit styrene.
Na met een krasmes en een potlood de deurlatten geaccentueerd te hebben, heb ik het geheel een houten kleurtje gegeven.
Een messingpatrijspoortje, deurklink én scharniertjes maakten het werk volledig af.

1_DSCN8806.jpg
Uiteraard werd de deur aan stuurboord op dezelfde manier gemaakt.

1_DSCN8807.jpg
Ook de zijkanten van het achterdek heb ik onder handen genomen.
De ladders zijn nu mooi ingewerkt in het geheel. ^^

1_DSCN8808.jpg
De verschansing van het bovendek (voor zover men nog van een verschansing kan spreken :8 ) kreeg rondom ribben als steun.
Net als bij het 1:1 vaartuig, trouwens. :closedeyes:

1_DSCN8809.jpg
Als we een beetje hoger gaan staan dan hebben we al een mooie inkijk.
't Begint er al een beetje indrukwekkend uit te zien, hahaha. :laugh:

1_DSCN8811.jpg
Het roze wat we hier zien is de plamuur.
Het gehele achterdek moet nu nog van railingen voorzien worden en dus wordt dit de volgende stap.

Wordt vervolgd,

Droop

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar er in de princess haar kont al ronde patrijspoorten zaten, heb ik geopteerd om ook achteraan de opbouw ronde patgrijspoorten te steken.

Het roze wat we hier zien is de plamuur.

Lucske,

teveel aan de fles gezeten de laatste dagen? :wub::wub:

't is toch weer wreed schoon wat je hier toont maatje....;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan