Hoofdsponsor

1/7 Bouwstrip: "the Snake of Saale Valley". [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,

Wat een vooruitgang, lijkt me indd beter te zijn met deze elektrotechniek ipv gewone verbrandingsmotor.
Ik dacht dat door motoruitval je vorige is gecrasht, wat uiteraard een zeer spijtige zaak was. Ik zou het niet willen beleven mocht deze hier ook zo ten onder gaan.....
Kan bij deze elektromotor dan niets gebeuren zoals een blokkering of is dit gewoon beter in alle opzichten????
 
Just Swaken, wijlen de Alouette is gecrashed als gevolg van detonatie in de cilinder. Detonatie is de vroegtijdige ontbranding van koolstof dat zich heeft afgezet in de cilinder. Hierdoor wordt de piston geblokkeerd. Met een brandstofmotor was/ben je idd. nooit echt gerust. Zelfs turbines hebben geregeld een flame out...
Electro is enorm bedrijfszeker. Maar heel belangrijk hierbij is dat de regelaar correct is ingesteld. Ik heb het nog maar één keer meegemaakt dat een elektromotor faalde in de lucht... Ma, het zijn niet alleen de motor + regelaar die voor problemen kunnen zorgen. Er kan zoveel mis gaan. Bijvoorbeeld, een aanstuurlink die losschiet of een verkeerde bout of moer die loskomt...
Nu los daarvan vind ik dat er aan een elektro-aandrijving tov een brandstof-aandrijving enkel voordelen zijn.
+ over enkele jaren zal het in Vlaanderen compleet verboden zijn om nog thermisch te vliegen. In heel veel vliegclubs is het nu reeds zo.

Heligroeten,

Nick
 
Er moeten nog een aantal spanten worden voorzien die de stoel en het frame met de romp verbinden.
Door de vele wijzigingen passen de Variospanten totaal niet meer. Nieuwe spanten uittekenen en uitwerken is de enige optie.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Bij het nakijken van de uitgevoerde werkzaamheden merkte ik op dat er nog een aantal bijkomende verstevigingen moesten worden ingelijmd.

attachment.jpg

attachment.jpg

Via deze supports wordt de stoel verbonden met de flankspanten.
Wanneer later, tijdens de finale opbouw, alles met alles wordt verbonden zal het geheel een rigide constructie vormen.

RC-Heligroeten,

Nick
 
Hey,

mooi, maar geen gewichten om trillingen te compenseren??
Ziet er anders toch wel een serieuze kooi uit...;)
 
Nee Swaken, geen gewichten om trillingen te compenseren. Gewoon alles met alles verbinden zodat er in de afzonderlijke componenten geen aparte trillingen ontstaan die kunnen resoneren.
 
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

Heligroeten,

Nick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet wat er aan de hand, maar de ik zie de foto's die ik hierboven gepost heb niet meer. Ik load mijn foto's up in de Gallery. Daar zijn ze wel te zien.
De foto's opnieuw posten lukt niet.

Heligroeten,

Nick
 
Thx Lode.
Ik zie dus van geen kanten mijn eigen foto's in mijn laatste posting!
Ik heb de laatste reeks foto's in de gallery gewist en opnieuw opgeladen. Dat lukt allemaal, maar de foto's overzetten naar dit draadje lukt niet meer.
Ook in de 8 op de 10 draadjes zie ik geen geplaatste foto's.
Bij mijn vorige computer heb ik dit fenomeen ook voor gehad waardoor ik mijn draadje heb moeten stilleggen.
Toen ik mijn huidige laptop aanschafte kon ik weer alles zien op dit forum en posten. Aan mijn huidige laptop is, voor zover ik weet, niks veranderd. Op alle andere fora waarop ik actief ben zijn er geen problemen om postings te plaatsen en draadjes volledig te zien.
Ik gebruik internet explorer om te surfen, maar ook met google chrome lukt het niet.
Ik vrees dat ik mijn draadje opnieuw zal moeten stilleggen tot er weer eens een nieuwe PC moet aangeschaft worden, waarmee het dan hopelijk wel weer lukt.
Hopelijk weet iemand een oplossing.

Nick
 
Foto's zijn goed te zien Nick en de uitleg bij de bouw is weer prima als naar gewoonte.
 
... een lichtpuntje... ik heb ingelogd via FireFox en mijn prentjes opnieuw gepost. Nu zie ik ze wel... (hopelijk morgen ook nog).
Ook de foto's in de andere draadjes die ik niet zie als ik inlog via explorer, zijn opnieuw zichtbaar.
Blijkbaar vecht de forumsoftware met internet explorer of de één of andere add-on of zoiets.

Nick
 
Hier is alles goed te zien, en het is de moeite waard om te bekijken ;)
Interessant om te zien hoe je opbouwt om een onderdeel te scratshen.
 
Thx voor de comments folks. Dat motiveert altijd om verder te doen.
Het zomert, dus wordt er veel gevlogen en wat minder gebouwd. Vandaar dat er al eens een weekje wordt overgeslagen om te posten.

Vorige keer was er een mockup gemaakt om de afmetingen en de vorm van de vleugels te bepalen.
Gezien de look van de vleugels door de keuringscommissie is geraakt kunnen de vleugels in 't echt worden gebouwd.

attachment.jpg


attachment.jpg

De vleugels worden met boutverbindingen aan de romp bevestigd. Om te vermijden dat de krachten die de vleugels genereren op de romp terechtkomen wordt de stoel voorzien van wing-supports die de hoofdliggers fixeren.

attachment.jpg

In het midden van de stoel komt ook het zwaartepunt van deze heli. In de stoel is een zee van ruimte.
Ideaal om batterijen en elektronica in weg te werken, maar die werkzaamheden zijn voor later. Eerst de vleugels afbouwen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zomerse RC-Heligroeten,

Nick
 
Tijdens het eerste weekend van augustus ging voor de 6de keer het weekend du modelisme door in het park van Enghien.
Dit grootse modelbouwevenement in een schitterend kader, lokte ook dit jaar een massa bezoekers. Meer dan 4800 liefhebbers kwamen alles wat van ver en dichtbij met modelbouw te maken heeft, bewonderen.
Ik had er tussen al het moois ook een standje waarin een dryfit van de Cobra te zien was.

attachment.jpg

attachment.jpg

Heligroeten,

Nick
 
Hey,

Indd, is toch een knap stukje modelbouw tot nu toe...:) ;)
 
Ik kom met de Cobra niet al te dikwijls buiten om schade te vermijden. Later wordt er nog een kist gebouwd om hem veilig te kunnen manipuleren en vervoeren. Maar als hij buiten komt heeft hij idd. nogal wat bekijks. Militaire modellen zijn eerder zeldzaam in de RC-heliwereld en zeker zo een gedetailleerd exemplaar. Op meetings in Duitsland echter zijn zowat alle kisten kwa detaillering en afwerking top en dikwijls nog veel groter (quarterscale is er razend populair). Waar ze het geld vandaan halen om dergelijke bakken te financieren is mij een raadsel. T.o.v. de schaal waar ik in bouw (ongeveer 1/6) kost een 1/4 schaalheli vaak het dubbele + de investering van een (liefst) dubbelassige geveerde remorque om het ding te vervoeren. 't Is maar om te zeggen, wat hier top lijkt, versmelt het ergens anders in het gewone. Maar ik ben tevreden met wat ik heb.
Goe, terug naar de build.
 
Voor ik de bovenkant van de vleugels kan indekken met balsa moeten aan de onderzijde eerst de 'inner weapon pylons en nog wat andere details gemonteerd worden.
3D-ontwerpen uittekenen met Inventor en uren schuren wisselden mekaar de voorbije week af.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Heligroeten,

Nick
 
Hey,

Yipeee, hij is weer vertrokken..... :) ;)
Goed werk met die pylonen Nick, tot nu toe een knappe uitvoering, zeker met die rivetten erbij....
Wij volgen, zoals steeds..... :)


PS, Nick, 01 sept is vergadering, kom eens, de voorzitter heeft je nodig... :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan