Hoofdsponsor

Bouwstrip: Alouette II -Belgian Air Force-

Status
Niet open voor verdere reacties.
:laugh::laugh::laugh:

Terug on topic: Hoeveel weegt de allouette eigenlijk Nick? Ik ben het gisteren vergeten te vragen.
 
Hey Michel,

getankt weegt de Alouette 10 kg.

Om te vliegen is dit voor een heli reeds een behoorlijk gewicht, nu niet dat het voor een schaalheli overdreven is.
Om je een idee te geven... die 3D machientjes die je hebt zien vliegen wegen 3-4-5 kg.
De Alouette moet je bij het vliegen echt bij zijn kraag hebben, zeker bij het wind af dalen. Ook bij het afronden, dus bij het overgaan van vliegen naar hoveren, is het opletten geblazen en zorgen dat hij niet doorzakt.

Heligroeten,

Nick
 
Terwijl we ons overal ten lande op modelairshows kostelijk amuzeren worden er soms onwijs mooie foto's gemaakt. Her en der kom je die dan in cyberspace tegen.

Helaas zit het showseizoen er op... enkele prentjes om bij weg te mijmeren...







Heligroeten,

Nick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit zijn en blijven toch schitterende foto's om te bewonderen. Mocht je zeggen dat het 1:1 modellen zijn, ik zou het geloven.
 
mooi nick en zonder brokken door het sezoen heen gekomen 8) het word tijt voor een opvolger :laugh:
 
Groot onderhoud.

frame431algemenerevisie.jpg


frame432groterevisie640.jpg


frame433toekomstplannen.jpg


frame434driebladsplanne.jpg
 
Hoi Nick,

dit zijn zeker de nodige revisies die moeten gebeuren om veilig te kunnen vliegen.
En leuk dat je er extra items bij aanbrengt!!
Ben benieuwd naar het resultaat.
 
een valscherm springer als dat maar goed komt nick :)

en 500 vluchten op een jaar dat is behoorlijk veel 8)

laat de update maar komen , moeten er nu 3 nieuwe bladen gemaakt worden of kan er gewoon 1 niewe bij gestoken worden ?
 
JOHN DE ROOY zei:
dit zijn zeker de nodige revisies die moeten gebeuren om veilig te kunnen vliegen.
En leuk dat je er extra items bij aanbrengt!!
De revisie is idd. broodnodig John. Er zijn aanwijzingen dat er hier en daar onderdelen (lagers, assen, tandwielen) serieus aan het slijten zijn en zonder revisie leidt dat vroeg of laat tot brokken,... dus beter voorkomen dan genezen.

Een schaalmodel is eigenlijk nooit af en overal waar ne mens komt valt er inspiratie te rapen. Vandaar de extra items. Deze leveren ook extra punten op bij het wedstrijdvliegen. Maar ik betwijfel of ik de Alouette weer vliegend krijg tegen devolgende wedstrijd. Een aantal broodnodige onderdelen waren niet in stock bij Vario en staan in backorder. 'k Kan alleen maar hopen dat ze rap nagestuurd worden.

Amazone zei:
moeten er nu 3 nieuwe bladen gemaakt worden of kan er gewoon 1 niewe bij gestoken worden ?

Was het maar zo simpel Dirk. Eigenlijk moet de volledige kop + de assen en lagering worden vervangen. Op laatste foto in mijn laatste posting zie je de spliksplinternieuwe driebladrotorkop. By the way, deze ombouwgrap gaat mij uiteindelijk om en bij de 900 euro kosten... ('k weet, 'k ben compleet zot...)

Heligroeten,

Nick
 
:laugh: als ge het zelf al weet is het niet zo erg nick en dan weet je ook waar je voor gaat werken ;)

maar het zal zeker de mooiete waard zijn daar ben ik zeker van . dus veel plezier met het ombouwen van de heli 8)
 
Dag Nick,
je gaat hem nog een beetjes scaler maken met je drieblad rotor mooi zo. Nu zal hij statisch nog meer bewondering krijgen.

Hoe valt dat mee met de vliegeigenschappen en de sound (of gaat die volledig verloren in het motor geluid?).
Blij dat ik hier een vervolg kan lezen op het beroemde heli draadje.

Succes en hopelijk zien we hem vliegen op de samenkomst in de herfst.

Grts

Johan
 
Hey hey Johan,

de RC-technologie evolueert razendsnel. Daar waar meerbladsvliegen goed enkele jaren nog exotisch was, is het nu zo stilaan bereikbaar aan het worden.
Om op competitieniveau een beetje mee te kunnen draaien is "rigid"-vliegen tegenwoordig een must. In Duitsland bijvoorbeeld vloog er bijna geen kat nog met een "niet-schaalkop".
De opmerkingen die op wedstrijden en meetings worden gegeven over de Alouette gaan allemaal over de kop... dat die het realistische vliegbeeld schaadt... en de machine echt een schaal driebladskop verdiendt, enz.
Daar de opmerkingen terecht zijn en ik stilaan rijp begin te worden voor het rigid-vliegen gaan we er dan ook maar voor hé.

Over het optimaliseren van de vliegeigenschappen lees je straks in de bouwstrip meer. De sound valt af te wachten. Met de tweedbladskop was de sound machtig en oversteeg die het zachte benzinemotorgeluid.

Heligroeten,

Nick
 
Hoi Nick,

zo te zien is de ombouw geslaagd.;)
Een dikke profitiat en nog heel veel vlieg plezier hoor!!!!!!!!!!!!!ApplausApplausApplaus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan