Hoofdsponsor

1/6 BMWR90S my way [DONE]

Bedankt Mark, het zal nu wel wat sneller gaan wat het afbouwen betreft omdat het lastigste gedeelte achter de rug is op de koplamp na dan, de rest is in principe redelijk recht toe aan wat werk betreft.
 
Mooie kleur vind ik. En is deze hobby niet 90% klooien :D
 
Inderdaad Michel en dat maakt het weer zo leuk om er een oplossing voor te vinden :)
 
Evel, problemen is een groot woord natuurlijk maar het probleem met Aclad en dan met name de Chrome is dat deze ontzettend gevoelig voor lijm is, de lucht alleen (een beetje overdreven) doed het Chrome al mat uitslaan en je kan het onderdeel ook niet te vaak beet pakken zonder dat je dan het Chrome beschadigd.
Ik werk meestal met katoenen handschoenen om het Chrome te ontzien.

IK lijm de kleine onderdelen nu gewoon met druppeltje tamiya clear :)
 
van alclad2 bestaan er ook verschillende vernis soorten , mat -semi glans , glanzend
als chrome gespoten heb leg ik er nog een laagje vernis van alclad2 op en dan is die
althans bij veel beter te behandelen kwa vingers enzomeer
 
Inderdaad Tom Aclad heeft vernis in zijn reeks verfen maar ik ben altijd een beetje bang dat de vernis het chrome effect iets aantast wat ten koste gaat van de glans.
Ik had een testje gedaan op een stukje sprue waar Aclad chrome op zat en heb toen Tamiya clear met het kwastje aangebracht en zag niet echt een verschil van glans dus test redelijk geslaagd want de volgende keer test ik het uit met Valejo vernis die is minder agressief dan de Tamiya vernis en ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Maar weer wat vooruitgang aan de Beemer geboekt, vandaag alles vast gezet met echte boutjes dus geen lijm problemen LOL

DSC_9936.jpg
 
Ontzettend knap ik kan weer niet wachten naar het vervolg , als ik eerlijk mag zijn zitten hier op het forum toch echte stielmannen ( vaklui ) ik kan soms mijn ogen niet geloven
Prachtig
Marc
 
Ontzettend knap ik kan weer niet wachten naar het vervolg , als ik eerlijk mag zijn zitten hier op het forum toch echte stielmannen ( vaklui ) ik kan soms mijn ogen niet geloven
Prachtig
Marc

Dat is nu eens een waarheid gelijk een koe.
D'er zitten hier verdomd knappe gasten tussen in alle branches van de hobby.
 
Ik volg dit in stilte en als motorrijder hou ik dus van motoren.
Ik vind de kleur echt subliem Ron. Ben benieuwd naar het totaal plaatje.

Fred
 
Knappe vorderingen Ron.
Sluit me helemaal bij Fred aan wat de kleur betreft.
Kijk ook weer uit naar het vervolg...

Mark
 
Mannen bedankt zal er bijna van gaan blozen :)

Inderdaad er zitten hier genoeg goede bouwers in alle takken van onze mooie hobby, ik zelf ben een zwerver die bijna overal weleens is te vinden met een projectje wat weleens leuk uitpakt, en soms ook niet maar het plezier wat ik eraan beleefd is voor mij belangrijker.

Als het een beetje meezit is het meeste werk op de uitlaten na gereed, heb vanavond al de voetsteunen erop gezet en een cylinder erop gezet met enig moeite omdat deze niet lekker paste :(
Maar alles loopt voorspoedig met de Beemer wat ik niet altijd kan zeggen als ik iets bouw :)
 
Begint al aardig op een motor te lijken.
Het vele plamuren en schuren is toch niet voor niets geweest.
 
Dat kan je wel stellen Camaro heb er nog kromme vingers van :) maar het resultaat is er dan ook naar.
 
Prachtige vorderingen Ron...ik blijf in stilte volgen hoor.
 
Bedankt Marnic :)

We zijn er bijna :)
Vandaag de bekabeling gedaan, altijd een rot baantje vind ik om de boel netjes te verwerken en nog wat los spul erop gezet.
Nu nog de uitlaten afmaken en chrome spuiten net zoals de benzine kraantjes die ik nog even moest aanpassen om onder de tank te krijgen, en de handvatten erop maar wil daar nog wat aan doen dus nog even wachten met erop zetten.
En uiteraard nog wat kleine puntjes nalopen.

DSC_9942.jpg

DSC_9943.jpg

DSC_9944.jpg
 
Prachtig Ron ,, nice slick en kleur en clean opbouw , ga je nog tapen de uitlaten ?
 
Thnx heren :)

Bubblegum, nee de uitlaten worden chrome, geen tape want dat past niet bij deze stijl
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan